Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gintaras Šeputis: Kuo panašus krepšinis ir reklama?

Turbūt sunku būtų pameluoti sakant, kad per krepšinio varžybas kiekvienas tampame geriausiais strategais ir ekspertais. Taip ir reklamos srityje – yra nemažai manančių, kad reklamą sukurti nėra sudėtinga ir tam užtenka tik kūrybiškumo bei „geros akies“. Labiau neteisūs reklamą vertinantys „gražu“ ar „negražu“, negali būti.
Gintaras Šeputis
Gintaras Šeputis / Nuotr. iš asmeninio archyvo

Sukurti ne tik kūrybišką, bet ir veikiančią reklamą yra sudėtingas ne vieno specialisto ir gausybės kitų resursų reikalaujantis darbas. Už kiekvienos sėkmingos reklamos stovi kūrybiški ir patyrę profesionalai. Apie pagrindinius iššūkius pastariesiems ir noriu pakalbėti.

Iš tiesų, reklamą gali sukurti bet kas, kaip ir bet kas gali žaisti krepšinį. Tačiau, jeigu kalbame apie profesionalų produktą, po juo slypi komanda, kurios nariai privalo turėti ne tik kūrybiškumo gyslelę, bet ir teorines žinias, pagrindą supratimui, kokie modeliai veikia reklamoje, praktinę patirtį ir naujausias žinias, kurios dažniausiai įgyjamos įvairių seminarų ar užsiėmimų metu.

Čia taip pat svarbios ir asmeninės savybės – įžvalgumas, gebėjimas generuoti naujas idėjas, nuolatinis domėjimasis supančiu pasauliu. Reklamos specialistai gaudami naują projektą susiduria su iššūkiu – jie privalo suprasti ne tik reklamos rinką, bet ir užsakovo verslo aplinką, įsigilinti ir žinoti daug specifinių dalykų apie klientų verslą.

Reklamos specialistai gaudami naują projektą susiduria su iššūkiu – jie privalo suprasti ne tik reklamos rinką, bet ir užsakovo verslo aplinką, įsigilinti ir žinoti daug specifinių dalykų apie klientų verslą.

Kiek to galima išmokti universitete? Tik nedidelę dalį. Todėl neišvengiamai agentūros turi investuoti į talentų auginimą pačios.

Jaunojo specialisto parengimas darbui agentūrai kainuoja mažiausiai trijų mėnesių uždarbį, nevertinant patyrusių specialistų skiriamo darbo laiko.

Žinoma, vidinis mokymas, naudojant agentūros resursus, nėra prioritetinis tikslas, tačiau rinkoje situacija tokia, kad to išvengti nepavyksta.

Kelti klausimą, ar po šių mokymų reklamos specialistai jau gali sukurti gerą reklamą, būtų tas pats, kas klausti, ar baigęs krepšinio mokyklą gali žaisti Lietuvos rinktinėje.

Atsakymas paprastas: galbūt taip, tačiau beveik visada – dar ne. Reklamos verslas yra nepaprastai kompleksiškas ir nuolat kintantis, todėl norėdamas išlikti konkurencingu esi priverstas nuolat ieškoti tobulėjimo galimybių. Lietuvos reklamos rinkos dalyviai eina teisinga kryptimi, vis dažniau jų darbai įvertinami tarptautiniuose festivaliuose.

Matant kuriamas reklamas, galima drąsiai teigti, jog kūrybiškumo mūsų specialistams netrūksta, tačiau rinkos dalyviams tikru iššūkiu tampa kokybiškai gilinti žinias, kadangi pasiūla tam išties labai menka, be ypatingos progos prisikviesti užsienio ekspertų yra be galo sudėtinga.

Būtent šią spragą užpildyti siekiama, kasmet kartu su vieninteliu lietuviškos reklamos festivaliu „ADrenalinas“ organizuojant įvairius mokymus, kuriuos veda kviestiniai užsienio ekspertai. Šiemet itin mažoms grupės seminarus ves pasaulinio lygio reklamos ekspertai: Paulas Burnsas – daugiau nei 30 m. patirtį reklamos industrijoje sukaupęs bei konsultacijų ir mokymų bendrovę „The Burns Unit tlc“ įkūręs specialistas, kuris specializuojasi konkrečiai ties komunikacijos, reklamos ir marketingo agentūrų mokymais, Paulas Arnoldsas – didžiąją savo karjeros dalį atidavęs reklamai ir už tai įvertintas tarptautiniais apdovanojimais specialistas, šiuo metu dirbantis komunikacijos konsultantu įvairiausioms įmonėms ir Juanas Sevilla – prestižiniais „Kanu liūtų“ apdovanojimais įvertintas reklamos kūrėjas.

Visų seminarų metu bus koncentruojamasi į siaurą temą ir siekiama suteikti kuo daugiau praktinių įgūdžių. Tai patvirtina ir neseniai Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas, kuris atskleidė, kad tokie trumpi ir koncentruoti mokymai, nauda prilygti gali ir ilgalaikėms studijoms.

Gintaras Šeputis yra Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos direktorius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius