Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Loreta Kačiušytė-Skramtai: Karštuoju metų laiku pamokos Balsių progimnazijoje vyksta žaliose erdvėse

Mūsų progimnazijoje jau ne vieneri metai spalio, gegužės mėnesių pabaigoje ir birželio pradžioje, nepaisant, koks tuo metu oras, visi mokiniai turi integruotas ugdymo dienas lauke. Per papildomas mokslo metų dienas birželyje taip pat nutarėme integruotas netradicines pamokas, kurių mokiniai labai laukia, organizuoti žaliose erdvėse.
Loreta Kačiušytė-Skramtai
Loreta Kačiušytė-Skramtai / Asmeninio archyvo nuotr.

Pirmą birželio savaitę vaikai atliks gamtos mokslų, socialinių dalykų, kūno kultūros ir technologijų praktines užduotis. Kita savaitė skirta matematikai, integruotai su muzika, daile, kūno kultūra.

Kaip tai vyksta? Kartu su mokytojais išėję į mišką, prie ežero ar upės, mokiniai gauna įvairių praktinių užduočių, prisirenka medžiagos. Po to, pasiskirstę grupėmis, dirba klasėse, aprašinėja, kaip vyko darbas, fotografuoja, rengia projektus. Parengtus projektus pristato klasėse, mokinių darbai vertinami pažymiais.

Kaip praktiškai atrodo tokia pamoka? Pvz., chemijos pamokai nuėję prie Balsio ežero mėgintuvėliais pasisemia vandens, po to daro bandymus – nustato vandens pH, aprašo bandymą. Integruotoje matematikos ir technologijų pamokoje matuoja menamus sklypus, skaičiuoja plotą bei perimetrus, mokosi atvaizduoti brėžinius natūralioje aplinkoje. Integruotoje istorijos ir geografijos veikloje mokiniai nagrinėja vietovę, sudaro žemėlapį, surenka medžiagą apie lankytinas apylinkių vietas, pakalbina gyventojus, kurie kartais pasidalina legendomis apie Verkių regioninio parko apylinkes. Apibendrinę surinktą medžiagą parengia lankstinuką. Integruotoje kūno kultūros ir biologijos pamokoje, žaisdami orientavimosi žaidimus, turi surasti nurodytas vaistažoles, augalus. Naudodamiesi IT randa informaciją apie šių augalų gydomąsias savybes, rengia pristatymus. Mokytojai mato didelę naudą, kai mokiniai klasėje įgytas teorines žinias realiai gali pritaikyti jiems aktualiose gyvenimiškose situacijose, jiems artimoje aplinkoje.

Kai kurios klasės, kurios to nori, kartu su mokytojais rengia edukacines, kartais net kelių dienų išvykas. Esame taip susitarę, kad penktokai muziejus ar kitas edukacines erdves, ar pažintinius objektus lanko tiktai Vilniaus mieste, šeštokai gali keliauti Lietuvoje, o vyresnių klasių mokiniai – išvykti ir į kitas šalis. Pvz., integruotoms vokiečių kalbos ir istorijos pamokoms jau yra važiavę į Gdanską, kitoms – į Rygą ar kitus miestus.

Šiais metais nauja tai, kad po veiklų žaliose aplinkose ar kitose edukacinėse erdvėse, mokiniai turės vieną ar dvi visuotines projektinių veiklų užbaigimo dienas. Jiems talkins mokytojai, kurie yra pasiskirstę temas bei klases. Visuotinų integruotų dalykų projektinių veiklų dienų mokykloje dar neteko organizuoti. Šiemet bus pirmas kartas ir matysime, kaip mums pasiseks.

Loreta Kačiušytė-Skramtai yra Vilniaus Balsių progimnazijos direktorė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius