Dviračiams tampant vis populiaresne miesto transporto priemone šiais metais tokių įvykių skaičius gali dar išaugti, teigia viena draudimo bendrovių „If“.
„Kasmet dviračių šalies gatvėse ir keliuose vis daugėja, tačiau važinėjimo dviračiais sąlygos ir žmonių požiūris į saugumą, pasirinkus šią priemonę, keičiasi labai lėtai: trūksta dviračių takų, dviratininkai vengia dėvėti šalmus ir vilkėti ryškias liemenes. Automobilių vairuotojams taip pat trūksta tolerancijos ir atidumo dviratininkų atžvilgiu“, – teigia draudimo kompanijos Transporto žalų departamento vadovas Ernestas Goliančikas.
Pasak E.Goliančiko, eismo įvykiai, į kuriuos patenka dviratininkai, kelia ir turtinių problemų. Susidūrus su dviračiu nukenčia ne tik dviratis ar dviratininkas, bet neretai apgadinamas ir automobilis: subraižomas kėbulas, gali išdužti žibintai arba stiklai. Kadangi dviratininkai dažniausiai nėra apsidraudę civilinės atsakomybės draudimu, įvykus avarijai dėl nuostolių atlygino gali kilti ir teisminių ginčų.
„Jeigu vairuotojas, kurio automobilį apgadino dviratis, apsidraudęs kasko, dėl nuostolių atlyginimo gali kreiptis tiesiai į draudimo kompaniją, tačiau šiuo draudimu nesinaudojantiems vairuotojams lieka bandyti aiškintis su dviratininku“, – sako specialistas.
Draudikų teigimu, dviratininkai turi galimybę pasirūpinti civilinės atsakomybės draudimu, tačiau paprastai neskuba to daryti, taip pat dviračiais kas dieną važinėjantys žmonės nėra linkę draustis nuo nelaimingų atsitikimų, nors tikimybė susižeisti, pasirinkus šią transporto priemonę, yra labai didelė.