-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 07 08 /07:20

Aviakatastrofa San Fransiske: pilotas mokėsi valdyti lėktuvą

Aiškėja daugiau šeštadienį San Fransiske įvykusios aviakatastrofos aplinkybių, kai leisdamasis oro uoste sudužo „Asiana Airlines“ lėktuvas „Boeing 777”. Pranešama, kad pilotas vis dar mokėsi skraidyti tolimojo nuotolio lėktuvais ir kad tai buvo pirmasis jo skrydis į oro uostą naujo tipo „Boeing“ lėktuvu, remdamasi naujienų agentūra „Reuters“ praneša „ABC news“.
San Francisko oro uoste sudužo iš Seulo skridęs lėktuvas.
San Fransisko oro uoste sudužo iš Seulo skridęs lėktuvas. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Tai buvo pirmasis Lee Kang-kooko skrydis lėktuvu į oro uostą... Jis dar mokėsi. Net ir veteranai mokosi (skristi naujais lėktuvais)“, – pirmadienį teigė „Asiana Airlines“ atstovas.

Lėktuvas skrido gerokai per mažu greičiu, įgula bandė atšaukti nusileidimą likus vos kelioms akimirkoms iki momento, kai važiuoklė užkabino atitvarą nuo jūros nusileidimo tako pradžioje ir atsitrenkė į žemę.

Naujienų tarnyba BBC pranešė, kad pilotai paskutinę akimirką bandė nutraukti tūpimo manevrą, jiems buvo nurodyta dar nesileisti. Tokie nurodymai gauti likus vos pusantros sekundės iki avarijos.

„Jis turėjo daug patirties ir anksčiau yra skridęs į San Fransiską skirtingais lėktuvais, įskaitant „Boeing 747”, jam padėjo kitas pilotas, kuris su „Boeing 777” turi daugiau patirties”, – sakė oro bendrovės atstovas.

Pilotas „Asiana Airlines“ bendrovėje pradėjo dirbti 1994 metais, turėjo 9 793 valandas skraidymo patirties, tačiau „Boeing 777” buvo praskraidęs tik 43 valandas.

Antrasis pilotas Lee Jeong-minas, kuris su „Boeing 777” turėjo daugiau skraidymo patirties (3 220 valandų) ir iš viso ore buvo praleidęs 12 387 valandas, padėjo Lee Kang-kookui lėktuvo nusileidimo metu.

Nacionalinės transporto saugos valdybos pirmininkė Debora Hersman sekmadienį teigė, kad kol kas sunku pasakyti, ar aviakatastrofą nulėmė piloto klaida, ar mechaninis gedimas.

Remdamasi kabinos pokalbių duomenimis ir skrydžio duomenų įrašais, ji teigė, kad padidinti greitį bandyta likus porai sekundžių iki nelaimės. Pilotas paprašė apsukti dar vieną ratą, o ne nusileisti. Anot D.Hersman, tikslūs lėktuvo greičio duomenys dar bus įvertinti remiantis radaru ir oro eismo informacija.

„Mes nekalbame apie kelių mazgų greitį. Kalbame apie ženklų greičio skirtumą, kuris toli gražu nesiekė nei 137 mazgų (254 km/val.)“, – sakė ji.

Anot jos, jokių akivaizdžių problemų skrydžio metu nebuvo kilę, išskyrus paskutines septynias sekundes, kai įgula bandė padidinti lėktuvo greitį, o šis įprastai nesureagavo.

Žuvo dvi kinės

Anot liudininkų, šeštadienį lėktuvas, artėdamas prie tūpimo-kilimo tako, atrodė esantis per žemai ir pilvu bloškėsi į žemę, atitrūko dalis jo uodegos .

Lėktuvas „Boeing 777“ į San Fransiską skrido iš Šanchajaus per Seulą, kelionė truko apie dešimt valandų. Juo į Jungtines Valstijas vyko 307 žmonės, daugiausiai Kinijos, JAV, Pietų Korėjos piliečiai. Žuvo dvi paauglės kinės, sėdėjusios lainerio gale. 182 žmonės buvo sužeisti, penkių būklė kritinė.

Teigiama, kad kinės tapo pirmosiomis istorijoje „Boeing  777“ aukomis. San Fransisko koroneris bando nustatyti, ar viena kinių nežuvo po avarinės transporto priemonės, skubėjusios į įvykio vietą, ratais.

VIDEO: Nufilmuota kaip San Fransiske sudužo lėktuvas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius