Išgyvenęs 28 gyvybes nusinešusią teroristų ataką Karačio oro uoste Ignas Vosylius: „Panika nekilo, nors mes buvome užrakinti“

Trys visai šalia nugriaudėję sprogimai ir kelios valandos oro uosto bagažo skyriuje be jokio ryšio su pasauliu, tik stebint, kaip pro šalį skuba kariškiai. Taip praėjusią naktį praleido lietuvis Ignas Vosylius, verslo reikalais keliaujantis po Pakistaną.
Ignas Vosylius

Pirmadienį kalbėdamas su 15min.lt jis stebėjosi, kad net visai šalia griaudint sprogimams vienu lėktuvu su juo į Karačio oro uostą atvykę pakistaniečiai išliko stebėtinai ramūs ir jokia panika oro uoste nekilo.

„Nusileidome vakar Karačio oro uoste ir buvome beatsiimantys bagažą, kai išgirdome sprogimus“, – telefonu pasakojo šiuo metu Pakistane esantis I.Vosylius.

Po jų apsauga iškart užrakino visas patalpos duris, o pusantro šimto kartu su I.Vosyliumi skridusių keleivių ėmė skambinti artimiesiems bandydami išsiaiškinti, kas atsitiko. Netrukus nugriaudėjo dar vienas sprogimas.

Iš pradžių buvo daugiau susirūpinimo, kol nežinojome, kas vyksta. Bet, kad būtų labai didelė panika, tai ne, turbūt vietiniai jau pripratę prie tokių dalykų, – pasakojo I.Vosylius.

„Jie iškart sakė, kad sprogo kažkas, o paskui ir per žinias parodė, kas vyksta. Paties veiksmo mes viso nematėme, todėl panika nekilo, tik apsaugos iškart privežė labai daug. Iš pradžių buvo daugiau susirūpinimo, kol nežinojome, kas vyksta. Bet labai didelės panikos nebuvo, turbūt vietiniai jau pripratę prie tokių dalykų“, – pasakojo I.Vosylius.

Netrukus į oro uostą atvyko kariai.  „Jų buvo daugybė ir jie ėjo per tą patalpą, kurioje buvome mes, tačiau mums beveik niekas nieko neaiškino, atvyko ir reindžeriai. Kiek jų buvo išvis, tai net nepasakysiu“, – sakė I.Vosylius.

Davė tik vandens

Bagažo skyriuje I.Vosylius kartu su kitais pakeleiviais praleido beveik keturias valandas. Jiems buvo pasiūlyta tik atsigerti vandens, bet nei maistu, nei jų kelione iki viešbučių ar namų Pakistano pareigūnai nesirūpino.

„Buvome užrakinti vienoje patalpoje. Mums neleido niekur eiti, nieko daryti. Telefono ryšys buvo atjungtas dėl saugumo, kad nebūtų galima detonituoti daugiau sprogmenų per atstumą. Veikė tik bevielis internetas“, – pasakojo lietuvis.

Juo pasinaudojęs I.Vosylius susisiekė su BBC, nes prie savo naujienos apie sprogimą ji prašė esančius įvykio vietoje pranešti, kas vyksta.

Po keturių valandų žmonės iš bagažo skyriaus buvo išleisti tiesiai į gatvę. Tik keli iš jų suspėjo atsiimti bagažą, mat, įvykus sprogimui, linija buvo sustabdyta.

„Šiaip ne taip parsigavome į viešbutį. Niekas tuo nesirūpino, tai susiradome žmonių, kurie važiavo į  pačią pusę“, – pasakojo I.Vosylius.

Jis iki šiol nežino, kur dingęs jo lagaminas, tačiau jau laukia, kol bus atnaujinti skrydžiai ir ruošiasi grįžti į Lietuvą anksčiau nei planavo.

„Mes čia buvome nuo praėjusio antradienio ir planavome grįžti šį penktadienį. Labai nesėkmingai sutapo, kad atvykome kaip tik antradienį, kai čia prasidėjo riaušės, mašinos degė, žmones šaudė. O dabar, kai pamatėme, kas čia dar dedasi, tai nusprendėme nebelaukti penktadienio ir grįžti iškart, kai tik bus atnaujinti skrydžiai“, – sakė I.Vosylius.

Atsakomybę prisiėmė Talibanas

Kol kas skrydžiai iš Karačio oro uosto dar neatnaujinti, nes tebėra tvarkoma teritorija, šalinamos nuolaužos.

Pakistano kariuomenė pirmadienį apie vidurdienį vietos laiku paskelbė baigusi visą naktį trukusią operaciją prieš Talibano kovotojus, surengusius didžiulį išpuolį Karačio pagrindiniame oro uoste.

Per sprogimus žuvo mažiausiai 28 žmonės, dar bent 21 sužeistas.

Aštuoni žuvę oro uosto apsaugos darbuotojai, vienas reindžeris, vienas civilinės aviacijos pareigūnas ir keturi valstybinės oro bendrovės „Pakistan International Airlines“ (PIA) darbuotojai. Dešimt žuvusiųjų – teroristai.

Pareigūnai sakė, kad užpuolikai atakavo oro uostą iš dviejų pusių sekmadienį apie 23 val. vietos (21 val. Lietuvos) laiku. Jų taikiniais tapo terminalas, kuriuo naudojasi į musulmonų piligrimines keliones (hadžą) vykstantys maldininkai, taip pat inžineriniai pastatai šalia nebenaudojamo senojo terminalo.

Virš oro uosto kilo dūmai, o gaisras liepsnojo netoli stovinčių lėktuvų. Kovotojai, tarp kurių buvo vilkinčių armijos uniformas, susirėmė su oro uosto saugumo pajėgomis, kurioms į pagalbą atvyko policija, sukarintos pajėgos ir elitiniai specialiųjų pajėgų kariai.

Vienas aukšto rango žvalgybos pareigūnas nurodė, kad kovotojai galbūt ketino užgrobti lėktuvą, į kurį buvo laipinami keleiviai iš pagrindinio terminalo, o kai buvo atremti, pradėjo ataką.

Kai susišaudymai liovėsi, vienas išminavimo ekspertas, dėvintis specialų apsauginį kostiumo buvo matomas einantis iš incidento vietos, nešdamas mirtininko liemenę ir krepšį, pilną granatų.

Pakistano Talibanas pirmadienį prisiėmė atsakomybę dėl šio išpuolio, nurodęs, kad jis yra kerštas už velionį islamistų kovotojų lyderį Hakimullah Mehsudą, nukautą per JAV bepiločio lėktuvo raketų smūgį praeitų metų lapkritį.