„Francisco Jose Garzonas Amo buvo suimtas nuo (ketvirtadienio) 20 val. vietos (21 val. Lietuvos) laiku. Jis kaltinamas su ta avarija susijusiais nusikaltimais“, – sakė šiaurės vakarinio Galisijos regiono, kuriame įvyko ši tragedija, policijos vadas Jaime Iglesiasas.
Tuo tarpu Ispanijos laikraštis „ABC“ tvirtina, kad antrojo mašinisto katastrofos metu kabinoje nebuvo. Ką jis veikė – neaišku.
15min.lt jau rašė, kad mašinistas per radijo ryšį dispečeriui gyrėsi, kad iki lemtingojo posūkio važiavo 200 km/val greičiu. Vėliau pristabdė iki 190 km/val. Leistinas greitis šiame ruože – 80 km/val. Maksimalus konstrukcinis traukinio greitis (tiesiojoje) - 250 km/val.
Mėgėjas palakstyti
52 metų traukinio mašinistas Francisco Jose Garzonas Amo „Facebook“ paskyroje draugams ne kartą anksčiau yra gyręsis, kad mėgsta „palakstyti“ geležinkeliu, nes čia nėra baudžiančios policijos. Jis net išpublikavo vieną nuotrauką, kurioje užfiksuotas traukinio spidometras.
Traukinio mašinisto nuotrauka, įkelta į „Facebook“ paskyrą |
Katastrofos tyrėjai sutelkė dėmesį į galimus stabdžių gedimus ir galbūt mašinisto nustatytą per didelį greitį, pridūrė laikraštis. Nors iškart po avarijos buvo oficialiai pranešta, kad traukinys techniškai tvarkingas. Jis buvo tikrintas vos kelios valandos prieš avariją.
Dramatiškas vaizdo įrašas
Ši nelaimė įvyko trečiadienio vakarą, traukiniui įvažiavus į staigų posūkį, žinomą kaip „A Gandeira“, už maždaug keturių kilometrų nuo šiaurinio Santjago del Kompostelos miesto geležinkelio stoties.
Dramatiškame apsaugos vaizdo kameros įraše matoma, kaip nuo bėgių nulėkęs traukinys rėžėsi į betoninę sieną. Smūgio metu lokomotyvas nuvirto ant šono, o vagonai trenkėsi vieni į kitus, virsdami smilkstančiomis sumaitoto plieno krūvomis.
„Geležinkelio perspėjimo sistemos užfiksavo, kad Francisco Jose Garzonas Amo iš Madrido išvykusio traukinio “Alvia„ mašinistas, važiavo 190 kilometrų per valandą greičiu, nors neturėjo viršyti 80 kilometrų per valandą, – rašo “El Pais„. – Mašinistas pripažino, kad valdymo skyde įsijungė pavojaus signalas ir kad jis mėgino stabdyti, bet nebegalėjo išvengti tragedijos.“
Policija ketina apklausti mašinistą, kuris, kaip teigia valstybinė geležinkelių bendrovė Renfe, turi daugiau nei dešimties metų patirtį.
Per avariją jis buvo lengvai sužeistas ir yra gydomas ligoninėje, stebint policijai.