Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jak-42 katastrofos užsklandą praskleidus: lėktuvui kilti trukdė „neaiški stabdymo jėga“

Rugsėjo 7 d. prie Jaroslavlio sudužęs Jak-42 iki šiol kaitina aistras. Visa „Lokomotiv“ ledo ritulio komanda atgulė amžino poilsio, tačiau iki šiol neatsakyta į esminius klausimus. Kaip galėjo pilotai padaryti tokią apmaudžią klaidą, kodėl lėktuvas nesugebėjo pakilti?
Paskutiniai kadrai prieš katastrofą
Paskutiniai kadrai prieš katastrofą / Kadras iš „YouTube“

Naujausios ekspertų išvados tokios: lėktuvas išriedėjo už pakilimo tako apytikriai 400 m ir tik tuomet atsiplėšė nuo žemės.

Tarpvalstybinio tyrimų komiteto išvadose kalbama apie „neaiškią papildomą stabdymo jėgą“, kuri ir tapo katastrofos priežastimi. Anksčiau žiniasklaida tvirtino gavusi duomenų, jog antrasis lėktuvo pilotas pamiršo išjungti rankinį stabdį. Tačiau pareigūnai suskubo šią versiją neigti.

„Lėktuvas nuo žemės atsiplėšė jau nebe pakilimo take. Jis galėjo pakilti tik 5-6 metrus, vėliau ėmė svirti į kairę. Tuomet susidūrė su žeme“, – tvirtina ekspertai.

Jų teigimu, lėktuvo nosį pilotas pradėjo kelti esant 185 km/val greičiui. Jau po 6 sek varikliai perjungti į skrydžio režimą. Tačiau tuomet labai sumažėjo pagreitis. Kodėl lėktuvas nustojo greitėti, lieka iki galo neaišku.

Maksimalus greitis, kuriuo įsibėgėjo netrukus sudužęs lėktuvas, buvo 230 km/val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius