Kaip sakė Lenkijos oro pajėgų štabo atstovas spaudai papulkininkis Robertas Krupaczas, to paties modelio laineris lėktuvas pakilo iš Varšuvos prieš 12 val. vietos (13 val. Lietuvos) laiku ir grįžo apie 15 (16) valandą. Šiam eksperimentui buvo panaudotas vienas iš Lenkijos oro pajėgų aerodromų.
Drauge su Tu-154 įgula skrido katastrofą tiriančios komisijos nariai. Lėktuvo įgula mėgino nustatyti, ar netoli Smolensko sudužusio lėktuvo pilotai turėjo pakankamai laiko nutraukti tūpimo manevrą ir saugiai pakelti lėktuvą aukštyn, kad galėtų antrą kartą mėginti leistis arba skristi į atsarginį oro uostą, taip pat kodėl jiems nepavyko to padaryti.
Kaip buvo skelbta anksčiau, nebuvo siekiama, kad per šį bandymą meteorologinės sąlygos atitiktų užfiksuotas prieš 96 žmonių gyvybes nusinešusią katastrofą, kuris įvyko pernai balandžio 10 dieną.
Prezidento lėktuvo juodųjų dėžių garso įrašai rodo, kad jo vadas kapitonas Arkadiuszas Protasiukas likus apie 20 sekundžių iki katastrofos davė komandą „kylame“. Lenkijos ekspertai mano, kad laiko pakelti lainerį pakako, tačiau lakūnai to padaryti nesugebėjo.