-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2014 04 17 /10:29

Pietų Korėjos kelto katastrofa: žuvusiųjų gali būti keli šimtai

Jūroje prie Pietų Korėjos pietinių krantų ketvirtadienį tęsėsi desperatiškos beveik 300 žmonių, daugiausia moksleivių, paieškos po Pietų Korėjo kelto katastrofos, o nevilties apimti artimieji tęsė kankinamą budėjimą krante.
Išsigelbėję kelto keleiviai
Išsigelbėję kelto keleiviai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Oficialiai buvo patvirtinta devynių žmonių žūtis, tačiau sulig kiekviena praeinančia valanda didėja nuogąstavimai dėl iki šiol nerastų 287 žmonių, kurie dingo po to, kai daugiadenis laivas netikėtai pasviro, apvirto, o galiausiai nuskendo maždaug už 20 kilometrų nuo kranto.

Tame laive buvo iš viso 475 žmonės, tarp jų – 375 vidurinės mokyklos moksleiviai, plaukę kartu su mokytojais iš Inčono uosto į populiarią kurortinę Čendžu salą.

Gelbėjimo operacija – visą naktį

Karinių jūrų pajėgų ir pakrančių sargybos laivai prožektoriais ir signalinėmis raketomis stengėsi apšviesti paieškų teritoriją, gelbėjimo operacija tęsėsi visą naktį. Tačiau dėl stiprios srovės ir prasto matomumo narams buvo sunku dirbti nuskendusio laivo korpuse, tikintis rasti gyvų likusių žmonių susidariusiose oro kišenėse.

„Kalbant atvirai, manau, kad galimybė rasti daugiau gyvų žmonių artima nuliui“, – vienas pakrančių sargybos pareigūnas sakė vienam naujienų agentūros AFP žurnalistui laive, dirbančiame nelaimės vietoje.

Kalbant atvirai, manau, kad galimybė rasti daugiau gyvų žmonių artima nuliui

Pakrančių sargyba nurodė, kad buvo išgelbėti 179 žmonės, o šis skaičius menkai tepasikeitė nuo ankstesnio vakaro.

Ši tragedija apstulbino šalį, kurioje dėl sparčios modernizacijos tokios didelio masto katastrofos jau buvo laikomos praeities dalyku.

Jeigu bus patvirtinta, kad visi dingusieji yra žuvę, ši katastrofa būtų viena iš didžiausių, įvykusių Pietų Korėjoje taikos metu. Ji tampa dar skaudesnė dėl didelio vaikų skaičiaus.

Prezidentė Park Geun-hye sakė esanti sukrėsta šio tragiško incidento.

„Prašau, nepraraskite vilties iki paskutinės akimirkos“, – jis sakė trečiadienio vakarą, lankydamasi Seule įsikūrusiame nacionaliniame krizių valdymo centre.

Priežastys iki šiol neaiškios

Kol kas neaišku, kodėl nuskendo 6 825 tonų talpos keltas „Sewol“.

Daugelis keleivių pasakojo girdėję garsų trenksmą ir pajutę, kaip laivas drebėdamas staiga sustojo, todėl būtų galima manyti, jog keltas užplaukė ant povandeninio rifo arba atsitrenkė į kokį nors pasinėrusį objektą.

Tačiau laivo kapitonas Lee Joon-seokas, kuris buvo tarp išgelbėtųjų, per apklausą teigė tyrėjams, kad keltas neužplaukė ant rifo.

„Jis neatsitrenkė į jokias uolas“, – 60-metis kapitonas sakė laikraščiui „Dong-A Ilbo“.

„Laivas nuskendo staiga. Aš nežinau aiškios priežasties“, – pridūrė jis.

Laivas nuskendo staiga. Aš nežinau aiškios priežasties

Šimtai keltų kasdien plaukioja tarp Pietų Korėjos žemyninės dalies ir daugybės šios šalies salų, tačiau nelaimių įvyksta gana retai.

Viena iš didžiausių avarijų įvyko 1993-iųjų spalį, kai vienam keltui apvirtus netoli vakarinių krantų žuvo beveik 300 žmonių.

Jeigu išsipildys nuogąstavimai dėl tikėtino „Sewol“ katastrofos aukų skaičiaus, šis incidentas gali būti daugiausiai žmonių gyvybių pareikalavusi avarija nuo vieno prekybos centro griūties Seule 1995 metais, per kurią žuvo per 500 žmonių.

Klausimai, kodėl keleiviams buvo liepta likti laive

Sielvartą ketvirtadienį papildė stiprėjantis įtūžis, kai padaugėjo įrodymų, jog daugeliui keleivių nebuvo užtikrinta galimybė palikti skęstantį laivą.

Daugelis incidento liudininkų pabrėžė faktą, kad keleiviams buvo ne kartą liepta likti savo vietose arba kajutėse, kai trečiadienio rytą keltą ištiko avarija.

Paklususieji vėliau suvokė, kad galimybės ištrūkti iš laivo labai pablogėjo, kai laivas staigiai pasviro ant kairiojo borto, todėl kilo visuotinį panika.

Vienas iš išgelbėtų keleivių, vardu Kim Sung-mookas, pasakojo mėginęs išgelbėti apie 30 vidurinės mokyklos moksleivių, negalėjusių ištrūkti iš didelės atviros salė laivo ketvirtajame denyje.

„Netgi negalėjau patekti į koridorių, nes viskas buvo smarkiai pasvirę, – aiškino jis. – Laivas grimzdo po vandeniu, o jie neturėjo į ką įsikibti rankomis. Jie negalėjo ropoti grindimis, nes pasvirimo kampas buvo per didelis“, – sakė vyras.

Nuleidęs priešgaisrinę žarną, Kim Sung-mookas sugebėjo ištraukti kelis moksleivius, „tačiau jų buvo tiek daug ... negalėjau visiems padėti“.

„Klausėme savęs: „Ar neturėtume eiti? Ar neturėtume mėginti ištrūkti į lauką?“ Tačiau buvo paskelbta, kad po dešimties minučių bus suteikta pagalba.“

Vienas išgelbėtas moksleivis pasakojo, jog dauguma keleivių liko savo vietose „30–40 minučių“, kai keltas pradėjo svirti, paklusdami nurodymams, kuriuos skelbė įgulos nariai ir vidinė ryšio sistema.

„Pranešimas buvo nuolat kartojamas: „Likite savo vietose. Niekur neikite“, – sakė kitas iš išgelbėtųjų Huh Young-ki.

„Klausėme savęs: „Ar neturėtume eiti? Ar neturėtume mėginti ištrūkti į lauką?“ Tačiau buvo paskelbta, kad po dešimties minučių bus suteikta pagalba“, – jis pasakojo televizijai „News Y“.

Pietų Korėjos mokyklose laikomasis griežtos drausmės, o vyresniųjų nurodymų retai kada nesilaikoma, todėl daugelis apžvalgininkų daro išvadą, jog dauguma iš 375 kelte buvusių moksleivių, daugiausiai 16–17 metų paauglių, tikriausiai besąlygiškai vykdė visus paliepimus.

„Jeigu tik mums būtų anksčiau pasakę išeiti į lauką, daugiau mūsiškių būtų galėję iššokti į jūrą“, – viena moksleivė, kuri sugebėjo ištrūkti iš laivo, pasakojo televizijai MBC.

„Tačiau dauguma žmonių liko savo vietose – kaip jiems buvo liepta“, – pridūrė ji.

Neilgai trukus 6 825 tonų talpos keltas „Sewol“ nuvirto ant šono, o galiausiai visiškai apvirto ir nugrimzdo po vandeniu, virš kurio liko kyšoti tik nedidelė pirmagalio dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius