Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 03 26 /20:30

„Germanwings“ lėktuvą sudaužiusio lakūno Andreaso Lubitzo namuose – kratos

Antradienį sudužusio „Germanwings“ lėktuvo katastrofa galėjo būti „sąmoningas, savižudiškas kabinoje likusio piloto pasirinkimas“, teigia prancūzų aviacijos ekspertai. Šią versiją patvirtino ir tyrėjai ketvirtadienį surengtos spaudos konferencijos metu. Jie teigia, kad pilotas Andreasas Lubitzas sąmoningai nukreipė lėktuvą žemyn prieš jam sudūžtant Alpėse.
Krata Andreaso Lubitzo namuose
Krata Andreaso Lubitzo namuose / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Lufthansa“ vadovas Carstenas Spohras spaudos konferencijoje sakė, kad visa įmonė – šoke. „Mus šis įvykis paliko be žado, – žurnalistams sakė jis. – Nesugebėčiau įsivaizduoti, kad situacija galėtų būti blogesnė.“

20.30 val. A.Lubitzo tėvai – katastrofos vietoje

BBC praneša, kad A.Lubitzo tėvai buvo tarp tų, kurie atvyko į katastrofos vietą gedėti aukų. Po to, kai buvo atskleista, kad A.Lubitzas sąmoningai sudaužė orlaivį, tėvai buvo atskirti nuo likusių žmonių.

Pareigūnai taip pat saugo A.Lubitzo tėvų namus.

19.17 val. Vokiečių policija krato A.Lubitzo namus

Vokietijos prokuroras ketvirtadienį pranešė, kad policija Diuseldorfe ir kitose vietovėse krato valdas, ieško dokumentų ir įkalčių, kai Prancūzijos tyrėjai nurodė, jog bendrovės „Germanwings“ antrasis pilotas A.Lubitzas tyčia sudaužė lėktuvą Alpėse.

Prokuroras Christophas Kumpa sakė, kad kratos tebevyksta ir kad prireiks laiko surinktiems duomenims įvertinti. Daugiau detalių apie teisėsaugos veiksmus jis nepateikė.

Naujienų agentūros „Reuters“ reporteris, buvęs prie A.Lubitzo namų, matė, kaip kartonines dėžes nešini į namą ir iš jo vaikšto policininkai.

17.11 val. Kapitonas – Patrickas Sondenheimeris

A.Lubitzas užsirakino lakūnų kabinoje ir nebeįsileido į ją orlaivio kapitono. Sudaužyto lėktuvo kapitonas buvo įvardintas kaip Patrickas S. Žiniasklaida netruko išsiaiškinti, kad tai – Patrickas Sondenheimeris. Jis yra išskraidęs daugiau nei 6 tūkst. valandų.

Jis buvo geras žmogus, malonus, turėjo gerą humoro jausmą, – apie kapitoną atsiliepė buvęs bendradarbis.

Buvęs jo kolega „Europe 1“ sakė, kad P.Sondenheimeris buvo labai patyręs lakūnas, labai rimtas. „Jis buvo vienas geriausių lakūnų“, – gyrė jis.

Jo teigimu, žuvęs lakūnas turėjo žmoną ir du vaikus. „Jis buvo geras žmogus, malonus, turėjo gerą humoro jausmą“, – pridūrė buvęs bendradarbis.

17.07 val. Keleivių panika – tik paskutinėmis sekundėmis

Lėktuvo keleiviai paskutinėmis gyvenimo minutėmis nežinojo, kas jų laukia. Nors lėktuvas palaipsniui leidosi žemyn mažiausiai 8 minutes, keleiviai nenutuokė, kad yra problemų. 

Tyrėjų teigimu, situacijos košmariškumas paaiškėjo tik paskutinėmis sekundėmis – prieš pat rėžimąsi į kalnus. „Šauksmus išgirdome tik paskutinėmis sekundėmis. Mirtis buvo staigi“, – pranešta spaudos konferencijoje.

Žuvusio keleivio giminaitė RTL radijui sakė jaučianti palengvėjimą, kad jos dėdei nereikėjo patirti kančių. „Jiems nereikėjo išgyventi 8 minučių siaubo“, – sakė ji.

Sąmoningai sudaužė lėktuvą

Tai, kad tai nebuvo ligos atvejis, o sąmoningas piloto noras sunaikinti lėktuvą, patvirtino ketvirtadienį spaudos konferencijos metu paskelbti duomenys. Jos metu pranešta, kad pilotas Andreasas Lubitzas neįleido antrojo piloto į kabiną ir nukreipė orlaivį į kalnus. 

Kitas pilotas tuo metu bandė patekti į kabiną, tačiau 28-erių A.Lubitzas jam neleido to padaryti. 

Jis sąmoningai atsisakė atidaryti pilotų kabinos duris pirmajam pilotui ir sąmoningai inicijavo lėktuvo žemėjimą

„Antrasis pilotas buvo vienas prie vairalazdės“, – sakė prokuroras Brice'as Robinas, remdamasis informacija iš juodosios dėžės, įrašinėjančios pokalbius pilotų kabinoje.

„Jis sąmoningai atsisakė atidaryti pilotų kabinos duris pirmajam pilotui ir sąmoningai inicijavo lėktuvo žemėjimą“, – pridūrė jis.

B.Robinas nurodė, kad garso įraše paskutinėmis skrydžio minutėmis girdimas trankymas į duris ir įsijungę pavojaus signalai.

Neįtaria terorizmu

Tyrėjas sakė, kad tas pilotas buvo Vokietijos pilietis, niekada neįtartas jokiais ryšiais su terorizmu.  „Nėra priežasčių įtarti teroristinį išpuolį“, – pabrėžė jis.

Paklaustas, ar nemano, kad 150 gyvybių pareikalavusi katastrofa galėjo įvykti pilotui nusprendus nusižudyti, prokuroras atsakė: „Žmonės, nusprendę atimti sau gyvybę, paprastai tai daro vienumoje... Nelaikau to savižudybe.“

Antrasis pilotas išjungė skrydžio stebėsenos sistemos mygtuką prieš nukreipdamas lėktuvą žemyn ir neištarė „nė vieno žodžio“ per paskutines 10 skrydžio minučių, sakė prokuroras. 

Nėra priežasčių įtarti teroristinį išpuolį

Pasak prokuroro, šios išvados daromos remiantis garso įrašu iš pilotų kabinos. Iš kabinos skrydžio kapitonas išėjo praėjus daugmaž 20 minučių nuo pakilimo pradžios. Iki to laiko abu pilotai bendravo normaliai. 

„Tuomet girdime, kaip pilotas paprašo antrojo piloto perimti valdymą, jo krėslas atitraukiamas atgal, o durys užsidaro. Galime manyti, kad jis išėjo atlikti gamtinių reikalų, – sakė B.Robinas. – Antrasis pilotas buvo paliktas vienas prie vairalazdės. Girdime kelis piloto raginimus įleisti jį į kabiną. Jokio antrojo piloto atsakymo nebuvo.“

Tai, kad lėktuvą pilotas sąmoningai nukreipė į Alpes, ketvirtadienį po pietų patvirtino ir „Germanwings“ vadovas, praneša „Pz Feed“. 

Apie katastrofą nežinojo iki paskutinės minutės

Prokuroras teigė, kad keleiviai iki pat paskutinės minutės nežinojo, kas vyksta.

„Jų mirtis buvo staigi“, – sakė jis. Jis teigė, kad klyksmai pasigirdo tik pačiomis paskutinėmis sekundėmis, jau prieš lėktuvui atsitrenkiant į kalnus. 

A.Lubitzas – kas jis toks? 

Apie A.Lubitzą kol kas žinoma nedaug. Skelbiama tik tai, kad jam 28-eri, jis kilęs iš Montbauro miesto. Iki katastrofos jis skrido 630 valandų. Šis pilotas mokėsi „Lufthansa“ centre Bremene, aviakompanijoje pradėjo dirbti 2013 metais. 

Anksčiau jis buvo mėgėjiško aeroklubo „Westerwald“ narys. Klubo nariai paskelbė pranešimą, kuriame skelbia, kad jis labai mėgo aviaciją ir svajojo tapti didelio lėktuvo pilotu. 

Daugiau apie jį skaitykite čia.

Savižudybės versija

Kaip pranešta anksčiau, juodųjų dėžių duomenys rodo, kad prieš sudūžtant lėktuvui „Germanwings“ vieno piloto nebuvo kabinoje – jis bandė laužti duris. 

Paskelbus šias išvadas Prancūzijos aviacijos ekspertai teigė, kad galima šios tragedijos priežastis – kabinoje likusio piloto liga arba sąmoningas noras nusižudyti. 

„Smigimas tiesiai į kalnus atrodo visiškai beprasmis, – sakė vienas ekspertas naujienų agentūrai AFP. – Tai yra arba nenormalus pilotų veiksmas, puikiai žinant, ką daro, arba dėl kažkokių priežasčių nesugebėjimas reaguoti.“

Tačiau ligos versiją ekspertai linkę atmesti, mat lėktuvo nusileidimo trajektorija rodo, kad tai greičiausiai buvo sąmoningas sprendimas. Nepilotuojamas lėktuvas būtų skridęs kita trajektorija. 

Nepakliūti į vidų jis galėjo tik tuo atveju, jeigu viduje likęs pilotas nuspaudė „atmesti“ mygtuką

Ekspertų manymu, savižudybės versiją patvirtina ir tai, kad antrasis pilotas bandė belstis į kabinos duris, tačiau nebuvo įleistas į vidų.

Pagal lėktuvo saugos taisykles, šis pilotas privalėjo turėti įėjimo slaptažodį, leidžiantį jam pakliūti į kabiną.

Nepakliūti į vidų jis galėjo tik tuo atveju, jeigu viduje likęs pilotas Andreasas Lubitzas nuspaudė „atmesti“ mygtuką. 

Patyręs prancūzų pilotas Nicolas Redier teigė: „Kai surenki įėjimo kodą, viduje likęs pilotas turi 30 sekundžių, per kurias jis gali blokuoti duris – tai jis gali padaryti nuspaudęs atmetimo mygtuką.“ Jeigu viduje buvęs pilotas staiga būtų pasijutęs blogai, durys būtų atsidariusios automatiškai. Neįtikinama versija atrodo ir tai, kad negalėjęs į kabiną pakliūti pilotas užmiršo kodą – jį galėjo pasakyti kas nors iš komandos narių, esančių orlaivio salone. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius