Kaip praneša NASA, informacija apie nuolaužas TKS kelyje atėjo smarkiai pavėlavusi ir nebeliko laiko TKS nukreipti nuo pavojingo kurso. TKS trajektorijoje buvo aptiktos dirbtinio Žemės palydovo variklio liekanų, praneša NASA.
Buvo apskaičiuota, kad TKS arčiausiai nuolaužų praskries 19.39 val. Lietuvos laiku. Trijų žmonių įgulai buvo liepta per likusį laiką iki pavojingo momento perjungti TKS įrangą ir valdymą į automatinį režimą, o pačiai nuo 19.35 val. iki 19.45 val. Lietuvos laiku persikraustyti į „Sojuz TMA-13“ kapsulę ir uždaryti visus liukus.
Liukų uždarymas, tikėtasi, būtų garantavęs saugumą ir suteikęs galimybę įgulai staigiai atsišvartuoti nuo TKS, jeigu į ją būtų trenkęsi nuolaužos. NASA pabrėžė, kad įgulos persikraustymas į „Sojuz“ – standartinė saugumo procedūra, kadangi susidūrimo su nuolaužomis galimybė ketvirtadienį buvo nedidelė.
19.45 val. Lietuvos laiku buvo konstatuota, kad pavojus praėjo ir įgulai leista sugrįžti į TKS. NASA atstovas spaudai Joshas Byerly pareiškė, kad nuolauža, galėjusi susidurti su TKS, buvo maždaug trečdalio colio (9 mm) pločio. Net ir tokia smulki nuolauža susidūrimo atveju galėtų būti mirtinai pavojinga, jeigu pradaužtų TKS korpusą ir jį išhermetizuotų.
NASA atstovų teigimu, per dešimties metų istoriją TKS aštuonis kartus buvo iškilusi būtinybė keisti kursą, kad būtų išvengta susidūrimo su kosminėmis nuolaužomis pavojaus.