Anot teismo, mašinistas Francisco Jose Garzonas Amo buvo paleistas iš salės, iš jo paimtas pasas. Į teismą ispanas, įtariamas dėl per didelio vairavimo greičio, atvesdintas su antrankiais.
Kaip rašoma išplatintame pareiškime, F.J.Garzonas privalės kartą per savaitę atvykti į teismą ir be leidimo negali išvykti iš Ispanijos.
Liudininkų teigimu, traukinys nelaimės metu lėkė dvigubai greičiau nei leistinas greitis.
Galvą susižalojęs, kraujuojantis ir policijos lydimas 52-ejų F.J.Garzonas buvo įamžintas avarijos vietoje.
Šeštadienį jis buvo išleistas iš ligoninės ir iškart nuvežtas į centrinę policijos būstinę Santiago de Compostelos mieste.
Jis iki šiol atsisakė duoti parodymus ar atsakyti į klausimus.
Anot Ispanijos laikraščio “El Pais”, F.J.Garzonas teisme „pripažino neatsargumą“.
Sekmadienį vienas katastrofos liudininkas BBC pasakojo praėjus kelioms minutėms po didžiulės nelaimės girdėjęs, kaip traukinio mašinistas pripažino važiavęs per greitai ir nebegalėjęs sustabdyti. Santiago de Compostela gyventojas Evaristo Iglesias pasakojo, jog vairuotojas, kuris buvo šokiruotas, kelis kartus pasakė, jog verčiau būtų miręs nei išvydęs katastrofos vietą.
Sekmadienį posėdis vyko už uždarų durų.
Istorinė nelaimė
Aštuoniuose traukinio vagonuose važiavo daugiau nei 200 keleivių. Dideliu greičiu posūkyje lėkęs traukinys nuvažiavo nuo bėgių ir rėžėsi į betoninę sieną. Avarijos metu buvo sužeisti mažiausiai 130 žmonių. Paaiškėjo, kad vienas jų, moteris iš JAV, sekmadienį mirė. Dešimčių sužalotųjų būklė išlieka kritinė.
Tarp sužalotųjų yra kelių tautybių žmonės, įskaitant penkis amerikiečius ir vieną britą. Du amerikiečiai yra tarp žuvusiųjų.
Kai kurie vagonai nuo ėmusio tekėti dyzelio užsidegė.
Tyrėjai jau tiria traukinio juodosios dėžės duomenis. Pareigūnai iki šiol nepaskelbė, kokiu greičiu lėkė traukinys, kurį ištiko katastrofa.
Ispanijos geležinkelių tinklo prezidentas Gonzalo Ferre teigė, kad mašinistas traukinio greitį turėjo sumažinti likus 4 km iki nelaimės vietos.
Traukinį operavusios valstybinės geležinkelių bendrovės prezidentas Julio Gomezas Pomaras patikino, jog traukinys jokių techninių problemų neturėjo.
Mašinistas turėjo daugiau kaip 30 metų patirtį, o linijoje iš Madrido į Galiciją, kur įvyko nelaimė, dirbo apie metus.
Tai viena didžiausių katastrofų Ispanijos geležinkelio istorijoje.