„MK“ rašo, kad Jak-42 katastrofos priežastimi tapo užtrauktas rankinis stabdys pakilimo metu. Tokią tipinę klaidą daro patirties stokojančios automobilių vairuotojos, apie kurias pasakojami anekdotai... Tačiau šį kartą nebejuokinga.
Asmuo, dirbantis katastrofos tyrimo komisijoje, laikraščiui nutekino informaciją: lėktuvas negalėjo sklandžiai pakilti, nes jo įsibėgėjimą stabdė piloto užtrauktas stabdys (žiūr. nuotrauką).
Žinios iš juodųjų dėžių
Šaltinis laikraščiui taip pat atskleidė ir daugiau detalių, iššifruotų susipažinus su juodųjų dėžių parodymais. Paaiškėjo, kad pakilimo metu lainerį pilotavo ne kapitonas, o antrasis pilotas, nes vadas pasijuto blogai.
Tiesa, kol kas oficialiai ši versija nepatvirtinta.
Tarpvalstybinis aviacijos komitetas, tiriantis avarijos priežastis, oficialiai kol kas nurodo tik tokius duomenis: Jak-42 buvo techniškai tvarkingas.
Visos kitos anksčiau iškeltos aviakatastrofos versijos kol kas nepatvirtintos. Pavyzdžiui, kad pakilimo takas buvo per trumpas arba kad lėktuvas buvo papildytas nekokybiškais degalais.
Primename, kad Jak-42 sudužo rugsėjo 7 d. kildamas iš Jaroslavlio. Vos atsiplėšęs nuo žemės, lėktuvas nukrito, sudužo ir užsidegė. Žuvo 44 iš 45 skridusių žmonių. Rusija neteko visų legendinės ledo ritulio komandos Jaroslavlio „Lokomotiv“ žaidėjų.