Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Studento skundas: VU nepasimoko ir tą pačią klaidą daro ne pirmus metus

15min.lt sulaukė Vilniaus universiteto (VU) studento Alekso skundo. Jis piktinasi dėl vėl „nulūžusios“ VU informacinės sistemos.
Vėl nulūžo Vilniaus universiteto informacinė sistema
Vėl „nulūžo“ Vilniaus universiteto informacinė sistema / Stop kadras

„Kiekvienais metais Lietuvos studentai dalį dėstomų dalykų pasirenka patys. Tokia sistema veikia jau daug metų ir atrodytų neturėtų kelti sunkumų nei studentams, nei universitetui, tačiau realybė pasirodo esanti kiek kitokia. Vilniaus universitetas bene kiekvienais metais nesusitvarko su dėstomų dalykų pasirinkimo organizavimu“, – laiške dėsto studentas. 

Jis teigia sulaukęs pranešimo, kokį matė didžioji dalis universiteto studentų: „Prie IS prisijungė maksimalus leistinas naudotojų skaičius. Pabandykite prisijungti šiek tiek vėliau“. VU studentai pasirenkamuosius dalykus renkasi elektroniniu būdu – prisijungę prie VU informacinės sistemos. Dalykų pasirinkimo startas, kaip įprasta, visiems universiteto studentams paskelbiamas tuo pačiu metu.

Studento teigimu, problemų kyla todėl, kad į pasirenkamuosius dalykus skaičius yra ribotas, didžioji dalis studentų užgula sistemą vienu metu norėdami pasirinkti sau labiausiai patinkančius dalykus.

„To rezultatas nuspėjamas – perkrauta VU informacinė sistema. Gaila, tačiau VU nepasimoko ir tą pačią klaidą daro ne pirmus metus“, – piktinasi studentas. 

Problemų – kaip iš gausybės rago 

Ir ties tuo, anot jo, problemos nesibaigia. VU Komunikacijos fakulteto studentas pasakoja apie šių metų dalykų pasirinkimo patirtį: „Sekmadienį vakare gavau el. laišką, kuriame rašoma, kad pirmadienį 11 val. ryto reikia pasirinkti dėstomus dalykus kitam pusmečiui. T.y. apie tai sužinau likus mažiau nei parai iki pasirinkimo pradžios“. 

Taip pat laiške esą studentas informuojamas, kad iš jiems žadėtų penkių pasirenkamųjų dalykų dėl nežinomų priežasčių liko trys.

„Taigi pradėjau analizuoti pasirenkamų dalykų aprašus bei tvarkaraščius, tačiau ir vėl teko nusivilti – vieno iš trijų dalykų tvarkaraštyje padaryta klaida, vietoj dviejų savaitinių paskaitų įrašytos trys. Skaitant toliau pastebiu, kad kito dalyko pasirinkti negaliu, pateikti išankstiniai reikalavimai: studentai turi būti išklausę pirmą tęstinio kurso dalį. Suprantu, kad turiu rinktis du dalykus iš dviejų“, – rašo studentas. 

Tuomet jis kreipėsi į administraciją ir paaiškėjo, kad buvo įsivėlusi dar viena klaida – rinktis studentas vis dėlto gali. 

„Taigi išsirinkęs man labiau patinkančius dalykus 11 val. bandau jungtis prie VU informacinės sistemos. Deja, kaip ir praėjusiais metais prisijungti nepavyksta – puslapis nulūžęs. Situacija nesikeičia visą dieną, tad dar kartą bandau vakare – pavyko. Kai jau atrodo, kad pagaliau galėsiu pasirinkti, pamatau, kad čia dar ne pabaiga“, – nesklandumus toliau dėsto jis. 

Pasirodo, sumažinus pasirenkamųjų dalykų skaičių, nebuvo perskirstytos vietos, o tai reiškia, kad tiek laišką parašiusiam studentui ir dar keliems kurso studentams vietos nebepakako.

„Ši situacija man jau pažįstama iš ankstesnių metų, tad jau žinau, ką daryti – rašau laišką administracijai. Labai gaila, tačiau įvairūs nesusipratimai yra pastovūs ir tęsiasi visus ketverius studijavimo metus“, – baigė laišką studentas. 

„Reagavo lėčiau, nei įprasta“ 

15min.lt atsiųstame VU Informacijos ir ryšių su visuomene skyriaus vadovės Vilmos Radzevičienės komentare pirmiausia atsiprašoma studentų už patirtus nepatogumus. 

„Pripažįstame, kad gruodžio 1 d., paskelbus registraciją į laisvuosius, pasirenkamuosius ir bendrųjų universitetinių studijų dalykus, informacinė sistema dėl didelės serverio apkrovos į studentų užklausas reagavo lėčiau, nei įprastai. Taip nutiko dėl to, kad dauguma studentų suskubo iš karto registruotis į norimą dalyką dėl riboto vietų skaičiaus jame“, – problemą pripažino VU.

Vis dėlto V.Radzevičienė teigė, kad iš tiesų sistema veikė, tik ne visi galėjo prie jos prisijungti, ir ne vienam teko gaišti laiką, kol pavykdavo tai padaryti. Iš viso iki gruodžio 2 d. 8 val. sistemoje jau užsiregistravo 10 055 studentai.

„Susiklosčiusi situacija, sutrikimų priežastys ir galimi sprendimai buvo skubiai aptarti gruodžio 3 d. sušauktame universiteto kanclerio kolegijos posėdyje. Jame kaip prioritetinis klausimas iškelta informacinės sistemos problema“, – taip esą buvo sureaguota į informacinės sistemos sutrikimus. 

Ieškoma lėšų

Ateityje bus siekiama registraciją į laisvuosius, pasirenkamuosius ir bendrųjų universitetinių studijų dalykus organizuoti atskirais srautais skirtingomis dienomis. Kitas svarbus sprendimas – naujos studijų informacinės sistemos įsigijimas.

„Nors Vilniaus universitete jau parengtos techninės pirkimo specifikacijos ir atlikta analizė, didžiausiu iššūkiu tampa lėšų klausimas. Šiuo metu kartu su Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybe aiškinamasi dėl galimybių gauti ES struktūrinių fondų paramą šiems darbams finansuoti“, – teigė VU Informacijos ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė Vilma Radzevičienė. 

Šiuo metu kartu su Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybe aiškinamasi dėl galimybių gauti ES struktūrinių fondų paramą šiems darbams finansuoti, – teigė VU Informacijos ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė.

Kaip parodė šis atvejis, dabartinė informacinė sistema negali deramai atlikti savo funkcijų. Taigi Vilniaus universiteto Informacinių technologijų taikymo centras, anot V.Radzevičienės, neatidėliodamas imsis priemonių šiai įsisenėjusiai problemai išspręsti.

„Reaguojant į studento skundą dėl pasirenkamųjų dalykų Komunikacijos fakultete, reikia paminėti, kad pasirenkamųjų dalykų sąrašas studijų programoje gali būti koreguojamas. Dažniausiai tai nutinka, kai dėl nenumatytų aplinkybių dalyko dėstytojas negali dėstyti kurso tam tikrame semestre“, – sakė V.Radzevičienė.  Anot jos, prasidėjus studentų registracijai visuomet pasitaiko momentinių atvejų, kai koreguojamas pasirenkamųjų dalykų tvarkaraštis: dėl auditorijų užimtumo, dėstytojų darbo laiko pasikeitimo ir pan. Šiuo konkrečiu atveju koreguojant tvarkaraštį koją esą galėjo pakišti žmogiška klaida.

„Fakultetuose planuojama plėsti akademinio konsultavimo sistemą, kuri skatintų glaudesnį administracijos ir studentų bendradarbiavimą bei informacijos keitimąsi. Komunikacijos fakulteto prodekanė jau tą pačią dieną apie iškilusį nesklandumą informavo studijų programos komiteto pirmininkę ir inicijavo susitikimą su fakulteto studentais“, – teigė V.Radzevičienė. 

Ji pridūrė, kad Vilniaus universitetas gerbia pasirinkimo teisę ir siekia ją užtikrinti visiems studentams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius