Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dizainerė E.Čekanavičiūtė: „Stengiausi suprasti, kas yra šių dienų Jonas ir Greta“

Eglė Čekanavičiūtė
Asmeninio archyvo nuotr. / Eglė Čekanavičiūtė
Šaltinis: 15min
0
A A

Rugsėjo 25, 27, 28 d. Vilniaus kongresų rūmus stebins jaunoji Vilnius City Operos (VCO) karta. Kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru čia bus pristatyta visiškai nauja ir kitokia operos „Jonas ir Greta“ versija. Šį kartą darbams vadovauja režisierius Gediminas Šeduikis bei dirigentas Ričardas Šumila. Scenovaizdžiu rūpinasi Will Holt iš Anglijos, o štai kostiumais – tarp Londono ir Paryžiaus dirbanti Eglė Čekanavičiūtė.

Eglės sėkmės istorija – įspūdinga. Vos 28 metų mergina jau yra baigusi prestižiškiausią St. Martins meno akademiją Londone, kurią baigė ir ryškiausi šių dienų mados dizaineriai: Johnas Galliano, Aleksandras McQueenas, Stella McCartney ir dešimtys kitų. Be to, jos dosjė jau puošia praktika ir darbas „Dior“, „Maison Martin Margiela“, „Céline“ mados namuose. Trejus metus sekta VCO meno vadovės Dalios Ibelhauptaitės, Eglė galų gale atsidūrė „bohemiečių“ kompanijoje.

Tad kaip jaunajai dizainerei sekasi perprasti operą ir pirmą kartą kurti teatrui? Kas ją įkvepia?

Asmeninio archyvo nuotr./Eglės Čekanavičiūtės kurtas modelis
Asmeninio archyvo nuotr./Eglės Čekanavičiūtės kurtas modelis

„Daugiausiai mane įkvėpė pati pasaka apie Jonuką ir Gretutę ir dar nuo vaikystės jos keliamos asociacijos. Taip pat ir operos muzika. Stengiausi suprasti, kas iš tiesų yra šių dienų lietuviškieji jau užaugę Jonas ir Greta, – kokie jų namai, tėvai, kas jiems rūpi ir ko jie bijo. Kai ką pasufleravo ir mano pačios gyvenimo istorija, esama situacija.

Kuriant kostiumus įdomiausia buvo susipažinti su tokia gausybe įdomių žmonių. Taip pat – įsigilinti į aktorių vaidmenis, jų pačių tipažus, charakterį ir visa tai bandyti kuo ryškiau perteikti kostiumais.

Labai įdomu buvo mokytis pamatyti, kaip tavo kūrinys atrodys iš toli, – ne parteryje. Savo darbe esu pratusi daug dirbti nosį prikišusi prie detalių, rūbo vidaus, išbaigimo, o čia daug kas kitaip, nes vos už kelių metrų šie dalykai tampa nebeaktualūs.

Labai įdomu buvo mokytis pamatyti, kaip tavo kūrinys atrodys iš toli, – ne parteryje.

Sunkiausia visame procese buvo suderinti visus savo darbus ir išpildyti juos per man gana ribotą laiko tarpą. Teko paaukoti didelę dalį atostogų, tačiau, žinoma, galiausiai rezultatas viską atperka.

Širdyje labai smagu, kad Lietuvoje visgi yra tokių žmonių kaip Dalia ir tokių organizacijų kaip VCO komanda. Jie propoguoja ne „popsovą“ meną, ir renkasi ne „saugų sprendimą“, o visuomet siekia aukščiausio lygio, be to, mato prasmę šalies žmonių edukacijoje. Jie nebijo interpretuoti klasikos, ieškoti savitų išraiškos formų, suburia jaunimą, pritraukia net kūrėjus iš užsienio (šiuo atveju – scenografą W. Holt).

Kiekvienas šio teatro narys turi savo aiškią ir labai svarbią rolę bei visa savo esybe serga už kuo geresnį rezultatą. Man telieka tikėtis, jog mūsų visų darbą supras ir įvertins tie, kuriems tai yra skirta – jaunimas ir tėvai.

Kol kas dar nenoriu atskleisti visų darbo rezultatų, tad dalinuosi saujele mano ankstesnių kolekcijų.“

Galerijoje – nuotraukos iš ankstesnių Eglės kolekcijų. Nauji kostiumai, personažai ir visiškai kitokia „Jono ir Gretos“ istorija jau kitą savaitę Vilniaus kongresų rūmuose!

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min