Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Jaunojo dizainerio prizu 2015“ įvertinta Dominyka Barkauskaitė susidomėjo sinestezija

Dominyka Barkauskaitė
Asmeninio archyvo nuotr. / Dominyka Barkauskaitė
Šaltinis: 15min
0
A A

Pagrindinį prizą „Jaunojo dizainerio prizo 2015“ produkto dizaino kategorijoje pelniusi Dominyka Barkauskaitė metė iššūkį tradicinei pojūčių sampratai, pasitelkdama sinestezijos koncepciją – neurologinį reiškinį, kai tam tikri pojūčiai susilieja į vientisą srautą.

Vilniaus dailės akademijos produkto dizaino katedros bakalaurė sukūrė inovatyvų garso atkūrimo objektą – instaliacijas, kurios vienu metu suaktyvina skirtingus žmogiškuosius pojūčius – regėjimą ir klausą. Apie projektą „Vizualiniai garso pojūčių konceptai“ kalbamės su prizo laimėtoja, D.Barkauskaite.

– Kas paskatino Jus paskatino domėtis sinestezija?

– Pasak rašytojos Diane Ackerman, daug žmogaus gyvenimo praslenka patogiai, tačiau pojūčiams apsiblausus. Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą. Tik, gaila,  skaitmeninį. Norisi juos pažadinti, suaktyvinti vaizduotę ir sąmonę klausantis, skanaujant, lytint, regint, uodžiant.

– Kokie jutimai jums pačiai svarbiausi ir kodėl?

– Rega, nes tai pagrindinis atspirties taškas pojūčiams. Ji duoda efektingiausią ir greičiausią impulsą.

– Kaip atsirado garso takelis šiam projektui?

– Ieškojau dvilypio muzikinio kūrinio su aiškiu augimu ir panaudojau atlikėjo Koven kūrinį „it comes in waves“. Įjungus kolonėles, jausmas lyg prabudus ryte. Reginys ir garsas raminantis, pozityvus, bet intriguoja. O kūrinio antroje pusėje įvyksta gan staigus šuolis į dinamiškesnį garsų derinį, kuris sustiprina vizualinių plokštumų veikimą ir suaštrina pojūčius, kurie prilygsta tamsiam ir giliam paros metui.

– Su kokiais iššūkiais susidūrėte kurdama ir realizuodama savo idėją?

– Iššūkis kaip visuomet – laikas. Keblu buvo suderinti garso kokybę su vizualiniais pojūčiais per keletą mėnesių, prireikė nemažai eksperimentų, kad atrasčiau optimaliausią sprendimą ir išraišką savo mintims.

– Koks galimas šio projekto pritaikymas? Galbūt juo jau domėjosi kokie nors gamintojai?

– Dabartinis produktas skirtas individualiam naudojimui ar biurams, bet žadu garso paveikslus pritaikyti ir visuomeninėms erdvėms. Iš vartotojų pusės tikrai jaučiu susidomėjimą. 

– Ar jūsų darbas negali būti priskiriamas konceptualaus meno sričiai, labiau nei dizaino?

– Tai lyg sinestezija tarp konceptualaus meno ir dizaino.

– Kaip nubrėžtumėt ribą tarp dizaino ir konceptualaus meno?

– Nebenoriu brėžti ribų,  nes šiuo produktu  stengiuosi apjungti, o ne atskirti.

– Ar tai pirmas jūsų dizaino darbų įvertinimas?

– Ne, ne pirmas, bet reikšmingiausias „Geras dizainas 2014“ apdovanojimas. Už ką gautas?

– Kokie jūsų ateities planai?

– Šiuo metu projektuoju garso kolonėles „Audio Solutions“ ir  viliuosi įgyti pakankamai įgūdžių bei patirties, kuri padės kurti veiksmingus produktus apjungiančius kokybę ir estetiką.

– Jei ne paslaptis, kaip panaudosite gautą 1000 EUR prizą?

– Įsigysiu naują garso stiprintuvą, kad galėčiau užbaigti eksperimentus ir surasti gamintojus.

D.Barkauskaitės  ir kitus 14 konkurse nominuotų bei apdovanotų darbų galima apžiūrėti Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro kuruojamoje „Jaunojo dizainerio prizo 2015” parodoje, kuri  veiks iki 2015 m. liepos 18 d. VDA ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3.).

Temos Sinestezija
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min