Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Edvinas Pukšta: Venecijos festivalio magija – Kim Ki Dukas ir Italijoje yra Kim Ki Dukas

one on one
one on one
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Likus dienai iki 71-ojo Venecijos tarptautinio kino festivalio pradžios apdulkėjusioje renginio teritorijoje burzgėjo sunkvežimiai ir kita technika, darbus užbaiginėjo statybininkai, elektrikai, televizininkai ir kiti meistrai, o šokiruoti susiruošusi paralelinė programa „Venecijos dienos” nutarė pasismaginti keturiais išankstiniais seansais. Vos spėję atvykti ir atsiimti akreditacijas dalyviai skubėjo į salę su lagaminais. Vienas iš pirmųjų profesionaliems žiūrovams pasirodė pristatymo jau nereikalaujantis korėjietis Kim Ki Dukas, pakaitinęs aplinką provokuojančiais pasisakymais, brutaliais vaizdais ir smurtinėmis egzekucijomis.

Tarp teisėjų – atstovas iš Lietuvos

Nepriklausoma festivalio programa „Venecijos dienos” šiemet pirmą kartą filmų autoriams pasiūlė konkuruoti dėl 20 tūkst. eurų piniginio prizo, kurio likimą nuspręs 28 jauni ir perspektyvūs įvairių kino profesijų talentai iš Europos Sąjungai priklausančių šalių (jauniausiam komisijos nariui tik 18 metų, o vyriausias yra 26-erių).

Lietuvos kandidatą tradiciškai atrinko kino centro „Skalvija” kuruojama kino akademija.

Lietuvos kandidatą tradiciškai atrinko kino centro „Skalvija” kuruojama kino akademija. Kad nepatyrę teisėjai nepasiklystų, organizatoriai paskyrė „gidą” Karelą Ochą, Karlovi Varų kino festivalio meno vadovą ir kino kritiką, ir komisijos pirmininką režisierių Diego Lermaną iš Argentinos.

Ši programa laikoma alternatyva Kanų festivalio paralelinei programai „Dvi režisierių savaitės”, tačiau solidžiu ir intriguojančiu turiniu lenkia konkurentus.

Amerikietis Larry Clarkas, tituluotieji (ir Kanų išliaupsintieji) prancūzai Christophe’as Honore'as ir Laurentas Cantet, Berlyno išugdytas argentinietis Adrianas Biniezas, ispanas Alexas de la Iglesia, korėjietis Kim Ki-Dukas trauks minias susidomėjusių žiūrovų, o ištroškusiems atradimų siūlomi penki nenuspėjami debiutai.

Kanų "ne" išsikeitė į Venecijos "taip"


Kazino rūmų salėje „Perla” mikliai neliko nė vienos vietos, nes Kim Ki Dukas ir Italijoje yra Kim Ki Dukas. Jis mėgsta Veneciją, nes augina prisijaukintą „Auksinį liūtą” už dramą „Pieta”. Brutalus trileris „Vienas už vieną” (One on One) pernelyg nesiskiria nuo dabartinės režisieriaus kūrybos madų – filme dominuoja smurtas, negailestingas žiaurumas, kruvinos metaforos, sąžinės tyrinėjimas ir nebūtini pamokslai, kuriuos įprasmina finalinis klausimas „Kas esu aš?”.

Žmogus-orkestras Kim KiDukas (jis taip pat traukia scenarijaus autoriaus, montažo režisieriaus, operatoriaus, vykdančiojo prodiuserio pareigas) užbaigė naujausią kūrinį dar pavasarį ir siūlė Kanų festivaliui, tačiau išgirdo neigiamą atsakymą.

Kim KiDukas (jis taip pat traukia scenarijaus autoriaus, montažo režisieriaus, operatoriaus, vykdančiojo prodiuserio pareigas) užbaigė naujausią kūrinį dar pavasarį ir siūlė Kanų festivaliui, tačiau išgirdo neigiamą atsakymą.

Vasaros pradžioje „Vienas prieš vieną” pabandė laimę Korėjos kino teatruose, bet tautiečiai ignoravo savo režisierių ir filmas baigė karjerą su 10,1 tūkst. bilietų.

Tuo nereikėtų stebėtis, nes namuose Kim Ki Dukui niekuomet nesisekė, išskyrus atvejį su „Pieta”.

Po pergalės Venecijoje šalies kino teatrus užplūdo norintys susipažinti su režisieriaus-keistuolio filmu, dvi savaites bilietų pardavimai džiugino kino rodytojus, tačiau pats Kim Ki Dukas pareikalavo nutraukti komercinį platinimą, motyvuodamas tuo, kad nenori atimti seansų iš nepriklausomų režisierių.

Dar daugiau smurto

„Vienas prieš vieną” atplaukė į Veneciją pasipildęs net 20 minučių ir tapęs pačiu ilgiausiu filmu režisieriaus karjeroje. Dėl būtinybės ištęsti smurto maratoną iki 2 val. 2 min. bus neišvengiamai diskutuojama, nes pasirinkta epizodiška pasakojimo maniera galėjo susikarpyti trumpiau ir prasitęsti dar ilgesniais ciklais.

Negailestingame prologe (būsimoji auka lyg tyčia prabėga šalia skėčio su Lietuvos ir Ukrainos vėliavų spalvomis) penki vyrai pasiveja merginą, apvynioja veidą pleistru ir mirtinai nukankina, o apie įvykdytą misiją telefonu informuoja du aukšto rango užsakovus.

Maždaug po metų Seulo priemiesčiuose įsisiautėja paslaptinga šešėlinė antikomunistinio judėjimo sekta, kurios nariai vieną po kito grobia egzekucijos vykdytojus ir reikalauja užrašyti kaltės prisipažinimą, ką jie padarė gegužės 9-ąją.

Beprasmiško nužudymo liudininkai prabyla po kraujais pasruvusių kankinimų ir čia epizodinius vaidmenis įtikinamai atlieka plaktukas, beisbolo lazda, vinys, replės, pjūklas, atsuktuvas, geležinė grandinė ir kitokie instrumentai.

Beprasmiško nužudymo liudininkai prabyla po kraujais pasruvusių kankinimų ir čia epizodinius vaidmenis įtikinamai atlieka plaktukas, beisbolo lazda, vinys, replės, pjūklas, atsuktuvas, geležinė grandinė ir kitokie instrumentai.

Greitai paaiškėja, kad baudėjų gaujoje policininkais, gaisrininkais, slaptųjų tarnybų agentais, kariškiais, tardytojais apsimetinėja eiliniai pilki piliečiai, kuriems smurtas atstoja savotišką pramogą ir kompensaciją už nelaimingai susiklosčiusius gyvenimus.

Smurtaudami prieš kitą surištą ir negalintį pasipriešinti žmogų jie pasijunta stipresni.

„Vienas prieš vieną” patikrins, kiek daug gebėsite ištverti, ir patyrinės, ar smurtaujant įmanoma atkeršyti už įniršio išprovokuotus žiaurius poelgius.

Galite žiūrėti ir jūs

Antrus metus iš eilės Venecijos tarptautinis kino festivalis vykdo kilnią iniciatyvą, kad kai kuriuos filmus legaliai pamatytų į Lido salę negalėję atvykti žiūrovai.

Beveik kasdien fiksuotu laiku (21:00 pagal itališką laikrodį) internetinis kino teatras transliuos specialiai atrinktus 11 filmų iš oficialios programos. Vienos unikalios peržiūros kaina – 4 eurai, tačiau galioja nustatytas 800 žiūrovų limitas kiekvienam seansui.

Internetinio festivalio tvarkaraštyje antros pagal svarbą programos „Horizontai” pasaulinės premjeros ir trys „Bienalės” kino mokyklos absolventų geriausi kūriniai. Nelaukdami pasaulinių premjerų juos pastvėrė įtakingos pardavimų bendrovės, o tai reiškia, kad verslininkai tiki sėkminga jaunųjų debiutantų ateities perspektyvomis.

Pirmuoju pasiūlymu viso pasaulio internautams suplanuota daugiau nei 20 filmų režisavusio ir bent 50 apdovanojimų susirinkusio elitinio iraniečio Mohseno Makhmalbafo („Kandaharas”) gruzinų kalba nufilmuota drama „Prezidentas” (The President) apie žmones nuvylusį vienos šalies diktatorių.

Šį kūrinį virtualiai galima įvertinti rugpjūčio 27 d. 21:00 (22:00 Lietuvos laiku) Venecijos kino festivalio partnerio „Festival Scope” svetainėje (https://boxoffice.festivalscope.com/focus/the-president).

71-asis Venecijos tarptautinis kino festivalis oficialiai pasiskleis per Lido saloje stūksančių legendinių rūmų (juos suprojektavo ir pastatė pagal Benito Mussolinio užsakymą) didžiąją, šiemet yra neatpažįstamai moderniai restaurautą salę „Darsena”. Taip pat laikinai įrengtas mažesnes sales aukščiausiame Kazino pastate ir bent 1000 žiūrovų talpinančią palapinę trečiadienį nuo 9:00 su meksikiečių režisieriaus Alejandro Gonzalezo Inarritu ambicingaja juodo humoro komedija „Žmogus – paukštis” (Birdman).

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min