Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Knygoje nuimamas mistikos šydas nuo tokių išgyvenimų kaip baimė, nerimas, stresas

Knygos viršelis
Leidyklos „Sofoklis“ nuotr. / Knygos viršelis
Šaltinis: 15min
0
A A

Tayloro Clarko knyga „Kaip įveikti nerimą, baimę ir stresą“ (iš anglų kalbos vertė Albinas Šorys, leidykla „Sofoklis“) tapo bestseleriu ir sukėlė daug diskusijų. Jos autorius Tayloras Clarkas, remdamasis pažangiausiais tyrimais ir duomenimis apie baimės neurologiją, siūlo atsakymą į klausimus, kodėl daug dalykų mums kelia siaubingą baimę, kodėl vieni žmonės ištveria stresą lengvai, tarsi jų nervai būtų geležiniai, o kitus jis sugniuždo?

T. Clarkas knygoje pateikia daugybę istorijų apie žmones, kurie išliko tvirti ir ramūs ypač sudėtingose situacijose. Kariai narsiai eina į mūšį, gaisrininkai skuba į degantį pastatą, gydytojai nesutrinka išvydę siaubingas traumas... Autorius patvirtina – tai nereiškia, kad jie nejaučia nerimo ir baimės. Priešingai – jie pasinaudoja šiomis emocijomis. T. Clarkas savo knygoje parodo, kaip baimę, nerimą ir stresą paversti naudingu sąjungininku pakeliui į sėkmę ir pasitikėjimą. 

Knygoje gausu naujausių mokslinių tyrimų duomenų, bet jie perteikiami žmonėms suprantama kalba ir dar iliustruojami gausiais, spalvingais praktiniais pavyzdžiais

Knyga „Kaip įveikti baimę, nerimą ir stresą“ sulaukė dėmesio ir Lietuvoje. Psichologas-psichoterapeutas, Žmogaus studijų centro partneris Justinas Burokas svarsto, kad knygos sėkmę lemia kelios priežastys.  Pirmiausia, tai pati autoriaus nagrinėjama tema. Baimė, nerimas, stresas tapo nors ir nemaloniu, bet praktiškai kasdieniu šiuolaikinio žmogaus palydovu, tad vis daugiau žmonių ieško atsakymų į klausimus susijusius su šiais emociniais išgyvenimais. Antra priežastis, J. Buroko nuomone, yra tai, kad knyga „Kaip įveikti baimę, nerimą ir stresą“ – labai išsami. Autorius žavi savo nepaviršutinišku požiūriu, dėstymo nuoseklumu. Trečia – informacijos perteikimo būdas. Psichologas-psichoterapeutas sako, kad knyga įtraukia skaitytoją nuo pat pirmų eilučių, o autorius profesionaliai derina mokslinį knygos „rimtumą“ ir skaitymo „lengvumą“. Knygoje gausu naujausių mokslinių tyrimų duomenų, bet jie perteikiami žmonėms suprantama kalba ir dar iliustruojami gausiais, spalvingais praktiniais pavyzdžiais.

J. Burokas tvirtina, kad mintis apie tai, jog daugiau žmonių bijo viešai kalbėti nei mirti, jam iš tikrųjų įstrigo, jis ėmė ją teikti kaip pavyzdį mokymų metu. Taip pat psichologui-psichoterapeutui  labai patiko autoriaus išsakyta mintis apie kontroliuojamumo svarbą, išgyvenant baimę, nerimą ar stresą.  Jis sako, kad praktikoje dažnai susitaria su tuo, jog žmonės labiausiai nerimauja ir stresuoja situacijose, kurias suvokia kaip neįmanomas pakeisti.

Žmonės, ateidami privačių konsultacijų, neretai sako: „Žinote, aš noriu išmokti nieko nebijoti.“ J. Burokas į tokį pasakymą atsako klausimu: „Ar tikrai nieko? Net jei tektų matyti krentančią plytą jums ant galvos?“. Baimė evoliucijos metu susiformavo kaip emocija, apsauganti mus nuo grėsmių. Iki šiol ji atlieka tą pačią funkciją. Jei nejaustume baimės, greičiausiai nuolat važinėtume nesaugiu greičiu, neabejodami visas savo santaupas investuotume į rizikingiausius projektus, o supykę pasakytume vadovui viską, ką apie jį galvojame. Taigi, baimė tikrai nėra „priešas“, bėda, kai ji tampa nuolatiniu mūsų gyvenimo palydovu  ir neleidžia pasidžiaugti gyvenimo malonumais (pavyzdžiui, žmogus nevažiuoja atostogų, nes bijo skristi). 

Knygoje „kaip įveikti baimę, nerimą ir stresą“ rašoma, kad amerikiečiai yra viena labiausiai nerimą išgyvenančių tautų pasaulyje. J. Burokas patvirtina, kad nerimo „epidemijos“ paplitimas iš tiesų didžiulis ir Lietuvoje.  Savižudybių statistika taip pat gerai atspindi kiek daug žmonių Lietuvoje jaučią didžiulį nerimą, įtampą... Deja, skirtingai nei JAV, Lietuvoje žmonės mano, kad kreiptis pagalbos tokiais atvejais yra gėdinga, o ir jiems siūlomi sprendimai medikamentiniai. Visiškai pamirštamas faktas, kad žymiai efektyviau dorotis su nerimu padeda psichologinės ar psichoterapinės konsultacijos ir tai yra įrodyta ne viena dešimtimi mokslinių tyrimų. 

Psichologas-psichoterapeutas J.Burokas pabrėžia, kad T. Clarko knyga leidžia nuimti „mistikos šydą“ nuo tokių kiekvienam žmogui svarbių išgyvenimų kaip baimė, nerimas, stresas.  Joje žmonės gali rasti atsakymus į daugelį klausimų, susijusių su šiais išgyvenimas: pradedant nuo to ko, kodėl mes bijome, ir baigiant tuo, kaip baimė veikia mūsų fiziologines reakcijas.  „Kaip įveikti baimę, nerimą ir stresą“ neretai verčia susimąstyti, kaip mes pasielgiame vienoje ar kitoje baimės, nerimo ar streso situacijoje, skatina ieškoti kitokių veikimo būdų. Taip pat knygoje pateikiama daug naujausių šios srities tyrimų, kurie tikrai bus įdomūs žmonėms, besidomintiems psichologija. 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min