Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dirigentas Modestas Pitrėnas: „Bendra kultūrinė aplinka Lietuvoje vis dar išlieka nebrandi ir izoliuota“

Modestas Pitrėnas
Justo Grigaravičiaus / 15min nuotr. / Modestas Pitrėnas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Daugybę apdovanojimų pelnęs choro ir orkestro dirigentas Modestas Pitrėnas pripažįsta, kad jo profesijos žmonės kiekvieno koncerto metu susiduria su daugeliu iššūkių – užmegzti muzikinį ryšį su žiūrovais ir orkestru, perteikti kūrinio nuotaiką bei įkvėpti meilę muzikai.

Balandžio pabaigoje Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vyksiančiame koncerte Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrui (LNSO) diriguosiantis M.Pitrėnas bei pirmuoju smuiku griešianti dvidešimtmetė, tarptautinio J.Heifetzo smuikininkų konkurso nugalėtoja japonė Mayumi Kanagawa stengsis įveikti šiuos iššūkius ir žiūrovams padovanos vienus romantiškiausių klasikos kūrinių.

„Dirigentas privalo ne tik išmanyti savo amatą, bet ir sukurti bendrystės ryšius su muzikantais – jeigu kontakto užmegzti nepavyksta, nukenčia bendras muzikinis rezultatas, – sako M.Pitrėnas. – Dirigento profesijos atstovams, norintiems tapti tikrais profesionalais, itin svarbios ne tik muzikinės, bet ir komunikacijos bei bendro išsilavinimo žinios. Svarbu ir tinkamai pasirinkti įvairaus žanro bei stiliaus muziką,  kad nenuobodžiautų nei publika, nei orkestras ir nei pats dirigentas.“

Anot M.Pitrėno, monotoniškas kūrinių atlikimas gali atbaidyti žiūrovus, ypač tuos, kurie į koncertą ateina vedini didelių lūkesčių.

Dirigento profesijos atstovams, norintiems tapti tikrais profesionalais, itin svarbios ne tik muzikinės, bet ir komunikacijos bei bendro išsilavinimo žinios.

Puota melodingos romantiškos muzikos mėgėjams – taip būsimą koncertą apibūdina M.Pitrėnas.

Įvairaus amžiaus kategorijos publikai skirtame pasirodyme žiūrovai girdės ugningą bei jausmingą Maxo Brucho Pirmąjį koncertą smuikui ir orkestrui, skaidrią ir galingą, bet tuo pačiu rūsčią ir aitrią Jeano Sibeliaus Antrąją simfoniją bei Roberto Schumanno operos „Genoveva“ uvertiūrą, kurioje pasakojama XIV a. Prancūzijos legenda apie grafo Zygfrido žmoną, nekaltąją Genovevą, piktas Golo ir tarnaitės Margaretos pinkles bei laimingą šmeižto istorijos atomazgą.

Maestro teigimu, Lietuvos publika nepasižymi tokiu rafinuotu skoniu, kokį turi Vakarų kultūros šalys, ypač Vokietija, tačiau dėl to mūsų melomanų negalima kaltinti – mūsų šalyje nėra ilgametės humanitarinės-kultūrinės švietimo sistemos bei klasikinės muzikos tradicijos, kokia subrandinta Vakaruose.

Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Modestas Pitrėnas
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Modestas Pitrėnas

M.Pitrėnas tik apgailestauja, jog bendra kultūrinė aplinka Lietuvoje vis dar išlieka pakankamai nebrandi ir izoliuota – kiekviena meno šaka rūpinasi savo pasiekimais ir problemomis, trūksta bendresnio intelektualinio srauto: „Tokioje kultūrinėje terpėje yra ganėtinai sunku pasiekti jauną žmogų, kurio nedomina pasenusi metodika bei literatūra.“

Todėl dirigentas stengiasi įkvėpti jaunimą įvairius stilius ir nuotaikas jungiančiais koncertais bei kuriamu muzikiniu ryšiu. Užmegzti ryšį su jaunąja karta, užkrėsti  klasikinės muzikos virusu dirigentas bandys ir artėjančio koncerto metu.  

M.Pitrėno diriguojamo LNSO ir smuikininkės Mayumi Kanagawa koncertas vyks balandžio 26 d., 19:00 val., Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min