Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ibelhauptaitė: latvis Antonenko širdyje yra tikras „bohemietis“

Aleksandras Antonenko
Bohemiečių nuotr. / Aleksandras Antonenko
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras gruodžio 26-31 dienomis Kongresų rūmuose rengia septynis šventinius koncertus. Gruodžio 29 ir 30 dienomis įvyksiančiuose koncertuose „Gražiausios operų arijos“ – išskirtinė galimybė išgirsti Latvijos dainininką, sparčiai kylančią operos žvaigždę Aleksandrą Antonenko ir vieną ryškiausių Lietuvos operos jaunųjų sopranų Sandrą Janušaitę.

Jų dramatiškas ir įspūdingas duetas gimė 2007 metais, kai abu net 9 kartus atliko Mimi ir Rodolfo partijas Kongresų rūmuose, rodytuose G.Puccini operos „Bohema“ spektakliuose. Legendinė „Bohema“ „sumušė“ visus rekordus – iš viso šis pastatymas buvo parodytas daugiau nei 30 kartų. Kiekvieną kartą Kongresų rūmų salėje negalėjo tilpti visi norintieji pamatyti šį romantinį meilės šedevrą.

„Manęs labai dažnai klausia, kas yra „bohemiečiai“. Kai su Gintaru Rinkevičiumi ir Juozu Statkevičiumi svajojome apie „Bohemos“ pastatymą 2006 metais, tikrai neįsivaizdavome tokios mūsų projekto sėkmės ir negalėjome numanyti, kad operos pavadinimas taps didžiulio bendraminčių būrio vardu. Šiandien „bohemiečių“ yra labai daug, nes pastatyti jau penki spektakliai. Kiekviename jų dirba po 200-300 žmonių. Ir šis ratas nuolat didėja, – sakė Dalia Ibelhauptaitė. – „Bohemiečiais“ vadinčiau ne tik visus su mumis Kongresų rūmų operose dirbusius žmones, bet ir kiekvieną, kuris prisidėjo prie didelio mūsų noro klasikinės operos vertybes „aprengti šiuolaikiniu rūbu“ – rėmėjus, reklamos kūrėjus, spaudos atstovus. O patys didžiausi „bohemiečiai“ turbūt yra Gintaras Rinkevičius ir visas jo orkestras. Tai žmonės su polėkiu ir aistra, nestokojantys humoro, labai jaunatviški savo siela, mintimis, darbo kokybe ir greičiu. Manau, tai ir yra svarbiausios „bohemiečių“ savybės. Mea norime daryti tai, kas atrodo neįmanoma ir nesitaikstyti su tradicine rutina.“

Parodžius pirmąsias „Bohemas“ 2006-ųjų spalį, skubiai reaguojant į publikos prašymus rodyti daugiau „Bohemų“, spontaniškai buvo planuojami vis nauji ir nauji šios operos spektakliai. „Bohemos“ statytojams ir vadybininkams dieną naktį teko spręsti daugybę nenumatytų klausimų, o viena pagrindinių problemų buvo tenoro, pagrindinio Rodolfo vaidmens atlikėjo paieškos. Juk Edgaras Montvidas šiame spektaklyje neturėjo jokio dublerio. Aleksandras Antonenko, jaunas dainininkas iš Rygos, tuomet buvo tikras atradimas. Jo atliekamas Rodolfas žaibiškai įsiliejo į „Bohemos“ solistų ansamblį, nustebino Lietuvos publiką savo įtaigiu dainavimu, giliu muzikos ir dramos pojūčiu bei įtikinančia vaidyba.

„Gera būti tokioje kūrybinėje komandoje, kurioje daug vidinės laisvės kurti tai, kas patiems įdomu, kur neegzistuoja vaizduotės, fantazijos suvaržymai, vieni kitais pasitiki. Su Dalia Ibelhauptaite statydami operas visada karštai diskutuojame,  ginčijamės, tačiau ne tiek dėl kūrybinių dalykų, kiek dėl įvairiausių techninių, planavimo problemų. Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras yra valstybės biudžetinė įstaiga ir labai dažnai mūsų veikla, o ypač operos tikrai sunkiai telpa į tokios organizacijos rėmus. Sutikite, jog statyti operas pagal unikalų modelį – LVSO, plius „bohemiečiai“, plius privatūs rėmėjai, yra tikrai nepaprasta ir nauja. O Dalia į mūsų organizaciją visada įneša netikėto šurmulio. Ir jis neblėsta jau trečius metus! Tačiau darbas su Dalia ir Juozu Statkevičiumi atneša daug kūrybinio pasitenkinimo ir, manau, tikrai puikių rezultatų. O dėl gerų Rodolfų, jų pasaulyje nėra tiek daug, – sakė Gintaras Rinkevičius. – Su Aleksandru Antonenko susipažinau Latvijos operoje. Nepaprastai džiaugiuosi, kad šiandien Aleksandras – pasaulyje pripažintas operos solistas, džiaugiuosi jo debiutu Niujorko „Metropolitan“ operoje šiemet. O prisimindamas pirmąsias „Bohemas“, galiu pasakyti, kad buvo net tokių kuriozų, kai Aleksandro mašina iš Rygos privažiuodavo prie Kongresų rūmų truputį po 19 valandos, kai orkestras ir publika jau būdavo salėje!“

Legendinė G.Puccini opera „Bohema“ žiūrovų pageidavimu grįš į Kongresų rūmų sceną 2010 m. kovo 11-14 dienomis. Gruodžio 29 ir 30 d. koncertuose „Gražiausios operų arijos“ dainuos Aleksandras Antonenko, Sandra Janušaitė, gros Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, diriguos Maestro Gintaras Rinkevičius. Šiuose koncertuose abu dainininkai atliks arijų ir duetų iš P.Čaikovskio operos „Pikų dama“, G.Puccini operų „Toska“ ir „Turandot“. Klausytojai išgirs ir P.Čaikovskio „Fantaziją“ orkestrui „Frančeska da Rimini“. Bilietų kainos 30-100 litų, jie platinami Kongresų rūmuose ir bilietai.lt. Taikomos nuolaidos grupėms, taip pat su „Laisvalaikio“, „Omni ID“ Sidabrinėmis ir Auksinėmis kortelėmis. Koncertų pradžia 19 val.

Komentarai
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min