Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šokio festivalyje „Aura“ – apie vyrus, knygas ir fizikinę kūnų sąveiką

Šokis
„Aura" nuotr. / Šokis
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Tarptautinis šokio festivalis „Aura“ skelbia pradžią rugsėjo 21-ą dieną. Festivalio programa šiais metais turtinga ne tik šiuolaikinio šokio teatro spektakliais, bet ir tarptautiniais bendradarbiavimo projektais tarp tekstilės, vizualiųjų menų atstovų ir profesionalių choreografų.

2011-aisiais festivalis iš savo pavadinimo išbraukė žodį „modernus“, kuris žymi šokio vystymosi kryptį, ir, atsižvelgdamas į žiūrovų nuomonę, pridėjo žodį „Aura“, kuriuo ir taip buvo vadinamas festivalis.

Pristatydama šių metų pagrindinės programos trupes, festivalio meno vadovė Birutė Letukaitė programą įvardino ne tik kaip naujausią (pristatomi spektakliai daugiausiai 2010-2011 metų), bet ir kaip dominuojamą vyrų choreografų ir vyrų šokio.

Programoje dominuoja vyrai

Belgų trupė „Compagnie Thor“ čia pristatys savo spektaklį „Mano mylimiesiems“. Tai pasirodymas, kuriame skambant J. S. Bacho muzikai devyni juodaodžiai vyrai juda scenoje. Spektaklyje nerasite aiškios scenarijaus linijos, veikiau labai fotografišką kūno estetikos šventę.

„Compagnia Zappala Danza“ iš Italijos savo pasirodyme „Instrumentas 1“ nagrinės dambrelio ir Italijos kultūros ryšį. Tai grakštus, fizinis ir muzikinis bandymas iš naujo nubraižyti Italijos kultūros žemėlapį.

Sakoma, kad kiekvienas žmogus savyje slepia žvėrį. Į Kauną vėl sugrįžtantis Yossis Bergas ir „Oded Graf “ šokio teatras šio žvėries paieškas pradėjo 2010 m. juoko kupiname spektaklyje „Paklydęs žvėris“. Šios paieškos jiems pelnė kritikų pagyras ir stipriausio 2010 m. spektaklio Izraelyje vardą.

Apie žvėrį žmoguje, tačiau kita kalba ir Kauno šokio teatro „Aura“ premjera „Medėjos“. Tai daug žiniasklaidos dėmesio, prieštaringų Lietuvos kritikų vertinimų susilaukęs spektaklis apie motinas žudančias savo vaikus.

Sparčiai kylantis vengrų choreografas Ferencas Feheras 2010 m. pelnė prestižinį Rudolfo Labano prizą, čia jis atvyksta parodyti dueto „Tao Te“. Pavadinimo žodžiai nurodo į klasikinį mitizuoto Laodzi tekstą, kur „Tao“ reiškia kelią, o „Te“ – galią. Filosofinės daoizmo problemos iškeltos VI a. prieš mūsų erą čia sublyksi šiuolaikinio gyvenimo kontekste.

Literatūrinės temos

Lenkų trupė „Harakiri Farmers“ paskutinę minutę pakeitė žadėtą spektaklį į premjerą „Optimisto testamentas“. Spektaklis pastatytas pagal absurdo ir ironijos kupiną Sławomiro Mrożeko kūrinį „Optimisto testamentas“. Jį mačiusieji teigia, kad spektaklio atmosfera primena Aki Kaurismaki filmus.

Literatūrinės temos figūruoja ir spektaklyje „Paikos mergaitės maldos“, pastatytame pagal Arthuro Rimbaudo kūrinį „Paika mergaitė“. Klaipėdietė choreografė ir šiuolaikinio šokio kultūros pajūryje puoselėtoja Agnija Šeiko šiame spektaklyje šoka su Aušra Krasauskaite ir Beata Molyte, kuri pastaraisiais metais puikai žiūrovams pažįstama iš A. Cholinos spektaklio „Ana Karenina“.
Festivalį atidarys premjera V. A. G. (vidutinis atsiliepimo greitis). Bendras bulgarų, vengrų ir lietuvių („Aura“) projektas, kalbantis apie fizikinę kūnų sąveiką, šiuo metu vis dar tobulinamas.

Bendras projektas

Festivalis verčia naują lapą savo istorijoje ir, kartu su Kauno bienale “Tekstilė“, organizuoja programą „Judanti tekstilė“, kurioje vizualiųjų menų profesionalai ir choreografai susitiko tam, kad sukurtų bendrą projektą.

Penki spektakliai ir vienas filmas – tokie šios programos, truksiančios iki gruodžio 4 d., rezultatai.
Programos organizatorės Virginija Vitkienė ir B.Letukaitė čia į ją sukvietė daug garsių menininkų iš Prancūzijos, Brazilijos ir Lietuvos.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min