Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vilniaus paveikslų galerijoje atidaroma Japonijos fondo kilnojamoji paroda „Rankdarbiai: tradicijos ir meistriškumas“

Gražuolė su puodeliu arbatos (2004)
Nobuaki Shigeki kūrinys / Gražuolė su puodeliu arbatos (2004)
Šaltinis: 15min
0
A A

Japonijos fondas, Japonijos ambasada ir Lietuvos dailės muziejus rugsėjo 2 d., Vilniaus paveikslų galerijoje (Didžioji g. 4) atidaro Japonijos fondo kilnojamąją parodą „Rankdarbiai: tradicijos ir meistriškumas.“ Parodą atidarys Japonijos Nepaprastoji ir įgaliotoji ambasadorė Lietuvai Miyoko Akashi ir Lietuvos dailės muziejaus direktorius Romualdas Budrys. Įėjimas į atidarymą – su kvietimais.

Išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad Japonijos fondo keliaujanti paroda „Rankdarbiai: tradicijos ir meistriškumas“ jau buvo rodoma dvidešimt keturiose pasaulio šalyse ir šį rudenį nuo rugsėjo 3 d., šeštadienio, mėnesiui pristatoma Lietuvos žiūrovams. Parodoje eksponuojami įvairių rankdarbių grupių – keramikos, tekstilės, metalo, medžio, bambuko, popieriaus dirbiniai – tai, kas buvo Japonijoje naudojama kasdieniame kiekvienos šeimos gyvenime. Greta kasdienių daiktų lankytojams rodomi darbai liaudies meistrų, turinčių ypatingų sugebėjimų puoselėti gamtą, globoti aplinką.

Pramoninė revoliucija Vakaruose turėjo įtakos ir Rytų šalims.

Japonijos fondas, Japonijos ambasada ir Lietuvos dailės muziejus tikisi, kad lankytojai įvertins parodoje eksponuojamų darbų įvairovę ir turtingumą. Parodą parengė Ibaraki keramikos meno muziejaus darbuotojas Todate Kazuko, kuris planavo ir vadovavo šios parodos sudarymui, taip pat liaudies meistrams bei menininkams, maloniai padovanojusiems parodai savo darbus.

Parodos vyriausiojo kuratoriaus Kazuko Todate nuomone, taikomojo meno daiktai supa mus kasdieniame gyvenime. Kokia bebūtų naudojama žaliava – molis, metalas, medis – kiekvienam išrastos savitos apdirbimo technologijos, o sukurti gaminiai yra patogūs kasdieniam naudojimui ir gražūs.

Pramoninė revoliucija Vakaruose turėjo įtakos ir Rytų šalims. Meiji laikotarpiu (1868–1912) Japonijoje prasidėjo pramonės modernizavimas. Atsiradus mašinoms, augo masinė gamyba daiktų, dauguma kurių buvo anksčiau gaminama rankomis. Tačiau greta mechanizuotos produkcijos smulkiose privačiose dirbtuvėse buvo tęsiamos rankų darbo amatų tradicijos. Konkurencija su mašininiais gaminiais skatino amatininkus kelti savo meistriškumą, ieškoti naujovių, tobulėti.

Įvairiuose Japonijos regionuose, pasižyminčiuose klimato ir kraštovaizdžio savitumais, puoselėtos tradicijos ir technikos formavo tiek taikomojo pobūdžio dirbinių formą, kuriuos gamino patyrę meistrai, tiek meninio pobūdžio objektų stilistiką, prisodrintą vietos dailininkų kūrybinės išmonės. Mėgėjai ir profesionalūs menininkai neišvengė tarpusavio įtakos. Tokia sąveika ypač prisidėjo prie išskirtinumo formavimo ir aukštų kokybės reikalavimų, būdingų visai Japonijos rankdarbių tradicijai.
Ši paroda supažindina su rankdarbiais, pagamintais naudojant tradicines žaliavas ir technikas, žinomas visoje Japonijoje. Parodos šerdį sudaro išskirtiniai dirbiniai, kuriems suteiktas „Tradicinio rankdarbio dirbinio“ ženklas pagal Japonijos vyriausybės galiojančią Dailiųjų amatų dirbinių teisę. Čia taip pat pristatomi kiti rankdarbių pavyzdžiai.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min