Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Naujojo Baltijos šokio“ atidarymas: sensacija tapęs spektaklis ir Auksinio scenos kryžiaus laureatas

Ultima Vez
Danny Willems nuotr. / Ultima Vez
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jau penktadienį, gegužės 9-ąją, į sostinę atkeliaus tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“, o šiomis dienomis atvyksta pirmieji jo svečiai. Atidarymo programa įspūdinga: prieš 27 metus šokio pasaulį sugluminusio belgo Wimo Vandekeybuso ir jo trupės „Ultima Vez“ spektaklis bei paskutinįsyk šį sezoną rodomas „auksinis“ lietuvių darbas „Contemporary?“.

Sensacija, kurią reikia pamatyti

Beveik prieš tris dešimtis metų niekas netikėjo, kad niekam nežinomas jaunas belgų choreografas W. Vandekeybusas, 1986 m. įkūręs trupę „Ultima Vez“, sugebės pastatyti šokio spektaklį. Kai jis tai padarė 1987-aisiais, jo pirmasis darbas „What the Body Does Not Remember“ akimirksniu tapo sensacija. Brutalia šokio ir muzikos konfrontacija pavadintas spektaklis apstulbino tuometį šokio pasaulį ir išgarsino W. Vandekeybusą visame pasaulyje.

Pernai, prabėgus 25 metams nuo akimirkos, kai spektaklis išvydo dienos šviesą, jis buvo atnaujintas ir vėl iškeliavo į pasaulines gastroles. Naujoji jo versija pristatyta jau daugelyje šalių, o gegužės 9-ąją ją išvys ir Lietuvos žiūrovai. Kaip sakė Lietuvos šokio informacijos centro direktorius ir „Naujojo Baltijos šokio“ vadovas Audronis Imbrasas, W. Vandekeybusas ir „Ultima Vez“ yra vieni tų vardų, kuriuos festivalis į sąrašą įsirašė nuo pat pirmųjų savo dienų. 

Nepraleiskite progos pamatyti, ką anuomet pasaulis pavadino šokio revoliucija!

Paskutinį kartą šį sezoną

Iškart po festivalio atidarymo spektaklio Lietuvos nacionaliniame dramos teatre visi kviečiami į Menų spaustuvę. Paskutinį kartą šį sezoną tik festivalio gerbėjams suteikiama proga išvysti šiemet Auksiniu scenos kryžiumi apdovanotą ir Metų scenos įvykiu pripažintą trijų choreografų ir šokėjų – Agnės Ramanauskaitės, Pauliaus Tamolės ir Manto Stabačinsko – spektaklį „Contemporary?“.

Dmitrijaus Matvejevo nuotr./Contemporary?
Dmitrijaus Matvejevo nuotr./Contemporary?

Tikriausiai pirmą kartą Lietuvos scenoje trys žinomi aktoriai ir šokėjai su ironija žvelgia į iki šiol nenagrinėtą šiuolaikinio šokio kūrimo temą. Iš ko susideda šis spektaklis? Apie ką jame kalbama? Kokie daiktai yra reikalingi? Visi atsakymai – gegužės 9-ąją!

Tingaus kūno ir tapatybės konstravimas

Įspūdingą festivalio atidarymo vakarą užbaigs Naujojo šokio centro „Zodiak“ ir Suomijoje gyvenančio bei kuriančio lietuvio Andriaus Katino darbas WORK. 

Timo Wrighto nuotr./Andrius Katinas – WORK
Timo Wrighto nuotr./Andrius Katinas – WORK

„Tai asmeninis portretas, tuo pačiu jis išlieka struktūrų peizažu. Tarp darbo kaip reiškinio ir darbo kaip asmeninės patirties tuo pačiu metu egzistuoja lūžis ir sintezė. Abu įsikūniję asmenyje jie primena apie išnaudojimą, asmeninius prisiminimus, efektyvumą ir savirefleksiją. Kaip koncepcija darbo idėja yra labai plati. Šioje sceninio kūrinio versijoje norėjau sutelkti dėmesį ties tingaus kūno ir tapatybės konstravimo aspektais, kurie per darbą sukuria asmeninę visatą“, - taip savo spektaklį pristatė jo autorius.

Į Vilnių jau suvažiavo pirmieji festivalio dalyviai. Menų spaustuvėje šiomis dienomis jau repetuoja lietuviai, kurie pristatys svečiose šalyse sukurtus savo spektaklius: A.Katinas – iš Helsinkio, Andrius Mulokas – iš Amsterdamo, Vilma Pitrinaitė – iš Briuselio.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min