Istorija smalsaujantiems apie ekspedicijos „Kunlun 2012“ ryšį su pasauliu

O viskas vyksta taip... Išmaniuoju telefonu „Sony Xperia go“, kurį mums padovanojo „Sony“ atstovai Lietuvoje, fotografuojame bei rašome tekstukus. Tada įjungiam „DictoCitius“ nemokamai paskolintą palydovinį terminalą, prie kurio prijungiam WiFi maršrutizatorių ir taip turim bevielį internetą išmaniajam telefonui. Per „Sony“ telefoną prisijungiam prie FTP serverio ir ten sukeliam visą informaciją, kuri vėliau yra apdorojama ir paviešinama mūsų draugų ir pagalbininkų Lietuvoje.
Pasivaikščiojimas
Pasivaikščiojimas / Žygeivių nuotr.

Techninės detalės

Visą įrangą daugiausia krauname saulės baterijomis. Tačiau orai čia mūsų nelepina, tad kurį laiką palikome jus be žinučių. Tiesa, pagrindinėje stovyklavietėje turime galimybę įrangą pakrauti visiems įprastu būdu – kištuku į elektros lizdą. Deja, šiuo būdu dabar nesinaudojame ir terminalas vis dar nepakrautas. Pagrindinėje stovykloje pilna visokių apribojimų (vienas iš jų – uždraustas „Facebook“), tad bijojome nešti jį įkraut. Jei koks pareigūnas pamatys mūsų terminalą, įtariam, kad galim ir parų gaut. Todėl dabar sėkmingai naudojamės GSM ryšiu, kuris čia yra ir ant kalno.

Tiesa, visos mūsų žinutės ir nuotraukos yra siunčiamos išmaniuoju „Sony Xperia go“ telefonu naudojant palydovinį terminalą arba vietinį GSM ryšį. Mes šį „Sony“ modelį pasirinkome neatsitiktinai: jis nebijo nei dulkių, nei vandens. Jau kartą plovėme jį kalnų upelyje ir kaip matote, vis dar veikia.

Mūsų draugai

Be minėtų rėmėjų, turime ir daugiau draugų. Pagal „gerų darbų“ programą „SmsCredit“ mus parėmė 5000 Lt. Seni bendraminčiai „Montis Magia“ parėmė įvairiais daiktais, nuolaidom, bei duoda prizų beveik kiekvieną savaitę ekspedicijos Facebook puslapyje vykstančiuose konkursuose.  „Vilbra“ davė nuolaidų fotopriedams, nes be įprasto fotoaparato norint turėti kokybiškų nuotraukų neapsieina jokia kelionė. Na, o mūsų draugas rašytojas www.15min.lt apie mus rašo.

Dienoraštis

Aukščiau ir aukščiau

2012.07.29 Nusileidom į pagrindinę stovyklą iš antros stovyklos, esančios 6100 m. Oras geras tik visiems galvos nuo skausmo plyšo. Pasitreniravome leidimąsi slidėmis žemyn. Lengva nebuvo. Aukštis ir kuprinės ant pečių daro savo. Sniegas irgi labai įvairus: firnas su puriu sniegu po apačia, vėliau šlapias sniegas, o po to ir ledo šlaitai. Apsipratome – kitą kartą bus lengviau. Rytoj ilsimės pagrindinėje stovykloje, o po to vėl į viršų. Tikimės pakilti iki pat viršūnės, t.y. 7500 m

Žygeivių nuotr./Pusryčiai

2012.07.30 Ryte valgėme nuostabią kiaušinienę, o vakare puikiausią  šviežių  daržovių troškinį. Gera būti čia „žemai“, pagrindinėje stovyklavietėje, bet rytoj į viršų iki antros stovyklos. Artėja blogi orai. Gero oro langas veriasi, tad reikia pasinaudoti proga.

2012.07.31 Kadangi gero oro langas pradėjo užsidarinėti daug anksčiau nei norėjome, todėl šiandien iš pagrindinės stovyklavietės patraukėme tiesiai į „Camp2“. Per 8 sunkias valandas pakilome 1700 vertikalių metrų. Paskutinėse atkarpose ir 15 žingsnių nueiti be atokvėpio buvo didelis iššūkis. Tuo tarpu prasilenkėme su „alpinistais“ iš komercinių ekspedicijų, kurie net 5500 m aukštyje vos paėjo (neretai, tiesiog čiuožė ant savo himalajinių kostiumų) vartodami deguonį ir prilaikomi „porterių“ (nešikų). „Camp2“, esanti 6100 m, ištuštėjusi, esam mes, italas ir dar pora alpinistų. Oras nedžiugina – snyguriuoja, pusto, šalta. Rytoj bandysime pakilti iki „Camp3“ esančios 6800 m, iš kurios šturmuojama viršūnė. Tačiau dėl blogo oro sėkmės tikėtis gana sunku.

2012.08.02 Ryte pabudome antroje stovykloje. Nors savijauta buvo gera, prastas buvo oras: pūtė stiprus vėjas, pustė. Laukdami ir galvodami, ką daryt, pamatėm besileidžiančią iraniečių komandą, kuri čia viena stipriausių. Jie leidosi klimpdami į sniegą iki kelių. Pasakojo, jog trečioje stovykloje sniego privertė pusę metro. Oras genda, todėl nematydami galimybės įkopti jie traukiasi. Na, jei traukiasi jie, tai ir mums laikas. Be to, trečioje stovykloje beveik nebeliko žmonių.

Žygeivių nuotr./Gero oro langas

Taigi vakar nusileidome tiesiai atgal į bazinę stovyklą. Šiandien ir rytoj ilsėsimės. Po to vėl bandysime kopti. Kiek kalbėjome su kitais alpinistais, mes ne vieninteliai tokie – kartu planuoja eit ir dar kelios pajėgios komandos. Oras turėtų pasitaisyti.

Girdėjome, jog ledokrityje tarp pirmos ir antros stovyklų veriasi plyšys. Pernai ten įkrito ir žuvo alpinistas. Gelbėtojai sujungę dvi virves nepasiekė dugno, vadinasi plyšys ten daugiau nei 100 m gylio.

Žygeivių nuotr./Vakarienė

Mes visi sveiki. Daug valgome ir ilsimės. Tikimės kitu pakilimu jau pasiekti viršūnę. Jei tik oras ir jėgos leis.

2012.08.03 Šiandien antra poilsio diena laukiant gero oro lango. Vieni leido laiką stovykloje bendraudami su kitais alpinistais ir derino ateinančių dienų įkopimus, kiti išėjo pasižvalgyti po aplinkinius ledynus.

Žygeivių nuotr./Vadas

Šiandien į viršų išėjo iraniečių ir lenkų komandos. Beje, abi naudojasi aukštuminių „porterių“ (nešikų) paslaugomis. Vieno kilogramo užnešimas į pirmą stovyklą kainuoja 4 JAV dolerius. Mes tokiom paslaugom nesinaudojame ir esam linkę viską atlikti savo jėgomis.

Deja, aplink viršūnę vis labiau tvenkiasi debesys. Vakarop atšalo, pakilo vėjas. Kadangi laiko liko nedaug, imame visas maisto ir benzino atsargas ir rytoj išeiname į planuotą viršūnės šturmą. Palinkėkite sėkmės – mums jos prireiks.