„Įmonių socialinė atsakomybė – tai savanoriška iniciatyva, kai vykdant verslą įmonė prisiima papildomus įsipareigojimus atsižvelgiant į socialinius, aplinkosaugos ir skaidrumo aspektu daugiau nei to paprastai reikalauja teisės aktai.
Pagrindiniu įmonės tikslu lieka pajamų generavimas parduodant produktą ar paslaugą, o jų vykdomos socialinės akcijos – trumpalaikės.“ – teigia „Versli Lietuva“ projektų vadovė ir „ChangeMakers'ON“ ekspertė Neringa Stroputė. – Socialinio verslo pagrindinis tikslas – socialinės ar aplinkosauginės problemos sprendimas į problemą nukreipiant visą savo veiklą.“
Anot pašnekovės, užsienio valstybėse yra paplitusi praktika, jog socialiai atsakingos įmonės, pirkdamos paslaugas, į savo tiekėjų grandinę, įtraukia socialinius verslus.
Taip įmonės stiprina savo ir partnerių daromą socialinę įtaką. Kadangi Lietuvoje socialinis verslas nėra taip plačiai paplitęs, socialiai atsakingos įmonės socialinius verslus retai įtraukia į savo veiklas.
Kodėl socialiai atsakingos įmonės turėtų labiau remti socialinį verslą? Socialinis verslas suteikia galimybę socialiai atsakingam verslui investuoti į ilgalaikį, tvarų ir pamatuojamą socialinį poveikį, o ne pavienes iniciatyvas, kurios dažnai kainuoja daug, bet apčiuopiamą naudą iškomunikuoti – sunku.
„Gyvename vartotojų amžiuje ir pirkėjų pasirinkimai turi labai didelę reikšmę šalies ir pasaulio vystymuisi,“ – pasakoja N.Stroputė. – Jei einame kas keturis metus balsuoti, kad išrinktume atstovus į Lietuvos Respublikos Seimą, tai mes balsuojame kaskart, kai perkama prekę ar produktą. Jei nuėję į prekybos centrą renkamės produktą, kuris yra sukurtas socialinio verslo ar bent jau socialiai atsakingos įmonės, tai – jau gerai. Džiaugiuosi, kad tai daro įtaką vartotojų sprendimams, tačiau vartotojas ne visada turi informaciją apie pačių produktų kilmę.“
Kaip teigia N.Stroputė, to priežastimi gali būti tai, kad socialiai atsakingos įmonės ir socialiniai verslai pilnai neišnaudoja savo rinkodaros galimybių.
„Dėl nežinojimo ar vengimo, verslai su ryškia socialine misija praranda puikią progą sustiprinti komunikaciją ir savo misiją naudoti kaip „brand'ą“, unikalų pardaviminį aspektą. Vartotojai turėtų atrasti savo galią ir perkant produktą – ją naudoti kaip balso teisę. Įmonės turėtų atrasti socialinę atsakomybės galią ir nebijoti socialinio verslo statuso ar bendradarbiavimo su juo.“
Siekiant Lietuvoje populiarinti socialinį verslą, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“ kartu su Kauno Technologijų universitetu bei „Versli Lietuva“ organizuoja Lietuvoje analogų neturintį socialinio verslo ir inovacijų startuolių savaitgalį „ChangeMakers‘ON“.
Startuolių savaitgalio tikslas – sukurti komerciškai sėkmingus ir tvarius socialinio verslo modelius.
Jei turi idėjų kaip pagerinti ar net išgelbėti pasaulį – registruokis „ChangeMakers‘ON“!
Nuoroda į registracijos formą – ČIA.
Susidomėjai ir nori sužinoti dar daugiau? Nori susipažinti su ekspertais ar sužinoti darbotvarkę? Apsilankyk čia!