Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šią vasarą lietuviai į viešbučių žvaigždutes nežiūrėjo

Didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse UAB „Novaturas“, analizuodamas 2009 metų vasaros sezoną, pastebėjo, kad krizė gerokai pakoregavo per kelerius metus susiformavusius lietuvių keliavimo į užsienį įpročius.
Deginimasis saulėje
Deginimasis saulėje / Photos.com

Šių metų birželio–rugpjūčio mėnesiais su kelionių organizatoriumi keliavo daugiau nei 33 tūkst. keliautojų iš Lietuvos. Praėjusiais metais, per tą patį laikotarpį iš Lietuvos išvyko apie 40 tūkst. turistų.

„Šios vasaros statistika rodo, kad su „Novaturu“ keliavusių lietuvių skaičius sumažėjo, tačiau kritimas nebuvo toks stiprus, kaip bendras sumažėjusių keliautojų skaičius šalyje. Remiantis paskelbtais Lietuvos turizmo asociacijos duomenimis, bendras rinkos mažėjimas šalyje siekė net 30 proc. Tačiau žmonės su mumis ir toliau keliavo, nes didžiajai daliai mūsų klientų poilsinė kelionė yra ne prabanga, bet būtinybė. Be to, ir kelionių kainos buvo palankios, nes poilsio kainos užsienyje sumažėjo daugiau nei Lietuvoje“, – teigia kelionių organizatoriaus „Novaturas“ komunikacijos direktorė Brigita Sabaliauskaitė.

Aktyviausiai šią vasarą keliaujančių Lietuvos miestų trejetuką sudaro Vilnius, Kaunas ir Klaipėda.  Kaip ir pernai, daugiausia keliavo Vilniaus gyventojai, jie sudarė pusę visų keliavusiųjų. Apie 20 proc. kelionių buvo nupirkta Kaune, apie 10 proc. – Klaipėdoje.

„Analizuodami birželio–rugpjūčio mėnesių duomenis, pastebėjome, kad renkantis poilsinę kelionę į užsienio šalį, pagrindinis lietuvių keliautojų prioritetas buvo kaina. Ekonominė situacija šalyje vertė keliautojus itin griežtai planuoti ne tik pačios kelionės išlaidas, bet ir jau išvykus atostogauti“, – teigė B.Sabaliauskaitė.

Šią vasarą noras sutaupyti buvo stipresnis nei papildomų paslaugų ar didesnio komforto poreikis, todėl itin išaugo maitinimo tipo „viskas įskaičiuota“ (angl. „All Inclusive“) populiarumas.

Jos teigimu, šią vasarą noras sutaupyti buvo stipresnis nei papildomų paslaugų ar didesnio komforto poreikis, todėl  itin išaugo maitinimo tipo „viskas įskaičiuota“ (angl. „All Inclusive“) populiarumas. Tad gerokai padidėjo žemesnės kategorijos viešbučių, kurie siūlė „viskas įskaičiuota“ paslaugą, paklausa. Ir kitų viešbučių pasirinkimą dažnai lėmė, ar į jo kainą įskaičiuotas maitinimas kelis kartus per dieną, ar tik pusryčiai. Lietuviai buvo linkę rinktis viešbučius su visu maitinimu, o tai rodo, kad jau prieš kelionę griežtai planavo jai skirtas lėšas ir atostogaudami stengėsi turėti kuo mažiau neplanuotų išlaidų. Tuo tarpu praėjusiais metais pagrindinis viešbučio pasirinkimą lemiantis faktorius buvo didesnis žvaigždučių kiekis bei siūlomos papildomos  paslaugos.

Kaip ir pernai, šią vasarą populiariausios 7 nakvynių kelionės, tačiau 2008 m. beveik dvigubai daugiau Lietuvos poilsiautojų rinkosi ilgesnį poilsį –  9–12 nakvynių.

Šį vasaros sezoną per pusę krito aktyvių pažintinių kelionių populiarumas. „Manome, kad tam įtakos galėjo turėti dabartinė ekonominė situacija ir dėl jos dažnai gyventojų patiriamas stresas. Todėl žmonės norėjo tiesiog atsiriboti nuo nuolatinio skubėjimo, kasdienių problemų ir ramiai pasimėgauti saule bei jūra“, – teigia B.Sabaliauskaitė.

Įdomu tai, kad šią vasarą visiškai nepakito kelionių autobusu populiarumas. Kaip ir pernai, jos sudarė apie 10 proc. visų kelionių.

Kita tendencija – gerokai išaugo tik lėktuvo bilietų pardavimas. Daugiausia savarankiškai lietuviai skrido į Antaliją (Turkija), Varną (Bulgarija), Rijeką (Kroatija) ir Barseloną (Ispanija). Tikėtina, kad tik skrydžio bilietus pirkę keliautojai šiuose kraštuose yra įsigiję nuosavo nekilnojamojo turto arba lankėsi pas draugus ar giminaičius. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius