„Siekiama sukurti ekologiško greitkelio pavyzdį, kuriuo galėtų būti naudojamasi tarptautiniu lygiu, – šį projektą inicijavusios Lovysos savivaldybės atstovas Aki Marjasvaara (Akis Marsjavara) sakė naujienų agentūrai AFP. – Kito tokio projekto nėra. Jis taptų pavyzdžiu visam pasauliui.“
Projekto sumanytojai planuoja ekologišku greitkeliu paversti šiuo metu statomos magistralės, sujungsiančios Suomijos pietvakarinėje pakrantėje esantį Turku miestą su Valimos perėja Rusijos pasienyje, paskutinį 130 kilometrų ilgio rytinį ruožą.
Į rytus nuo Helsinkio esantis Lovysos miestas, kuris yra netoli šio ruožo pradžios, pasisiūlė vadovauti „žaliosios“ magistralės projektui.
Pagal šį planą taip pat Lovysos regione taip pat planuojama iš atliekų bei kitų žaliavų gaminti biokurą ir elektrą, kurį naudotų šiuo magistrale važiuojantys aplinką tausojantys automobiliai.
„Paprastiems“ automobiliams bus įrengtos iškastinio kuro degalinės.
Tarp galimų sprendimų – pasiūlymai įrengti kelio geoterminį šildymą ir informuoti vairuotojus apie jų transporto priemonių taršos lygį bei poveikį aplinkai.
Projekto sumanytojai taip pat planuoja įrengti magistralėje „išmaniąją“ apšvietimo sistemą, kuri automatiškai išjungtų žibintus kelio ruožuose, kuriuose nėra automobilių, taip pat keistų šviesos intensyvumą pagal meteorologines sąlygas.
Lovysos savivaldybė šiuo metu ruošia projekto galimybių studiją, kurioje bus pateiktos įvairios galimybės ir įgyvendinimo kaštai.
Tikimasi, kad ši studija bus viešai ateinančių metų kovą, sakė A.Marjasvaara.
Tačiau „pirmiausiai turime išsiaiškinti, ar projektas pakankamai didelis, kad gautume ES (Europos Sąjungos) paramą“, – aiškino jis.
Jeigu projektas būtų patvirtintas, A.Marjasvaara sakė turintis vilčių, kad jį iš dalies finansuos didelės kompanijos, tokios kaip „Fortum“, „Neste Oil“ ir „Ensto“.
Projekto vadovas nurodė, kad statybos galėtų prasidėti jau kitų metų antroje pusėje.
Lovysos miestas tikisi, kad magistralė bus nutiesta 2016 metų ir kainuos apie 700 mln. eurų (2,42 mlrd. litų).
Ilgalaikis projekto tikslas – užtikrinti, kad šis kelio ruožas neprisidėtų prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų kaupimosi atmosferoje, sakoma savivaldybės pranešime.