-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Slidininkų blog'as: fantastiškas slidinėjimas Italijos ir Šveicarijos Alpėse

Slidinėjimas Alpėse suteikia didelį džiaugsmą. Žinoma, į vieną straipsnį sunku sutalpinti visus įspūdžius. Šį kartą jais dalijasi Indrė.
Slidinėjimas Italijos ir Šveicarijos Alpėse
Slidinėjimas Italijos ir Šveicarijos Alpėse / Indrės Raudonytės nuotr.

Rašyk Slidininkų blog'ui ir laimėk prizus (taisyklės). Prizus įsteigė „Snow arena“ ir „Lukla“.

Červinijos / Zermato kurortai

Aostos slėnyje įsikūrę Červinijos (Cervinia) / Zermato (Zermatt) slidinėjimo kurortai jungia Italiją ir Šveicariją. Alpių kalnus puošia nuostabaus grožio Matterhorn (4478 m) ir Monte Rosa (4633 m) viršukalnės. Italijos slidinėjimo kurortą sudaro Valtournanche (1524 m) ir Červinija (2050 m), Šveicarijos – garsusis Zermatas (1620 m). Valtournanche miestelis primena nedidelį, jaukų itališką kurortą su siauromis gatvelėmis, restoranėliais. Červinijos senamiestyje jauki pėsčiųjų gatvė, įsikūrusios itališkos parduotuvėlės, vyninės, barai, restoranai, slidinėjimo reikmenų parduotuvės. Tuo tarpu Zermatas yra unikalus, brangus kalnų kurortas, kuriame eismas automobiliais uždraustas, naudojami elektra varomi automobiliai ir autobusai.

VIDEO: Snowboarding Cervinia & Zermatt (Italy & Switzerland)

Kelionė iki Červinijos kurorto

Kelionė iki Červinijos gan ilga, prieš akis apie 2200 km iki tikslo. Išvykstame ketvirtadienį po vidurnakčio, penktadienio vakare pasiekiame sovietmečiu dvelkiantį Duklos viešbutį Čekijos Znojmo mieste. Išsimiegame ir toliau važiuojame per rudenišką Europą, sniegas baltuoja tik kalnų viršūnėse, pro Austriją, Vokietijos kampą, pasiekiame Italiją. Saulėta, vietomis temperatūra siekia 10–15 laipsnių šilumos, neramu, kad sniego tiek maža.

Pati kelionė autobusu iki Červinijos varginanti ir ilga, tačiau laiką kelyje paįvairina filmai, knygos, pokalbiai, diskusijos ir patirčių dalybos su kitais keleiviais. Vidurnaktį pasiekiame Červiniją, esame išleidžiami paskutiniai (kiti atostogautojai apsistoja žemiau esančiuose kurortuose), su taksi (aukščiau kilti autobusams draudžiama) nuvežami  iki savo viešbučio.

Apgyvendinimas

Apsigyvename Cielo Alto, kalnų miestelyje, 2196 m aukštyje esančioje La Maison de Vacances rezidencijoje, nutolusioje apie 1,5 km nuo Breuil – Červinijos centro. Bute laisvai telpa 6–7 žmonės, jį sudaro du atskiri miegamieji, svetainė, sujungta su virtuvėle, kurioje yra visi reikalingi indai ir įrankiai, dvi vonios, rūbinė, balkonas su vaizdu į kalnus. Bute labai šilta, nors langai nėra visiškai sandarūs (pirmąjį vakarą stiprus kalnų vėjas taip švilpė pro langus, jog rodėsi, kad esi lauke). Pirmame aukšte įrengta patalpa su spintelėmis slidinėjimo įrangai, batams palikti. Išvažiuojant sumokam 77 eurus už išnaudotą elektrą, vandenį ir valymo paslaugas. Rytais per miškelį pasiekiame raudoną trasą, ja nučiuožiame ir atsiduriame netoli keltuvų – patogus ir greitas nusileidimas nuo namų bei smagi rytinė mankšta.

Slidinėjimo trasos

Červinijos / Zermato kurortuose slidinėjimo trasų ilgis sudaro 360 km, iš jų Italijos Červinijos – Valtournenche regione -160 km, Šveicarijos Zermato regione – 200 km. Červinijoj / Valtournenche 66 trasos, 20 keltuvų, Zermate – 83 trasos ir 34 modernūs keltuvai.

Slidinėjimo pasai (skipass)

Slidinėjimo kaina, kaip ir kituose slidinėjimo kurortuose, priklauso nuo slidinėjimo vietos, amžiaus bei  pasirinkto laikotarpio. Už slidinėjimo pasą paliekame 5 eurų užstatą, kuris grąžinamas bilietų kasoje slidinėjimo atostogų pabaigoje grąžinus pasą. Mes pasirinkome skipasus, galiojančius Červinijos / Valtournenche / Zermato kurortuose.

Slidinėjimas

Pirmąjį slidinėjimo rytą keliamės anksti, susiruošiam, traukiame per mišką link raudonos trasos (16) ir ja nusileidžiame iki keltuvų. Kylame iki Plan Maison, nuo kurios išsiskiriame – kas į mėlynas, kas į raudonas trasas. Diena pasitaiko graži, saulėta, giedra ir šilta (temperatūra 2 km aukštyje siekia 7 laipsnius šilumos!). Kuo aukščiau kylame, tuo gražesni vaizdai atsiveria prieš akis: kalnų keteros, užtvanka, ežeras, po sniego pusnimis paskendę kalnai. Plateau Rosa viršūnėje mus pasitinka didžiulis vėjas, vos išlaikome snieglentes, rodos nugarą kiaurai košia, bandydamas čiuožt į kairę, esi nupučiamas į dešinę, bet leidžiantis žemyn vėjo siautėjimai rimsta. Tądien čiuožiam mėlynom (5, 6), raudonom (7, 6, 9, 13, 24) ir juoda (59) trasom. Po paskutinio čiuožimo nusileidžiame miestelyje, sulaukiame vietinio autobuso, kuris už 1 eurą mus parveža iki namų. Vakare sugriūnam ant sofos ir visi kartu žiūrim per dieną nufilmuotus vaizdus, dalinamės pirmaisiais įspūdžiais ir patyrimais bei nekantraudami laukiam kitos dienos kalnuose.

Antrąją dieną leidžiamės tyrinėdami Zermato pusėje esančias trasas. Šveicarijos trasos mums labai patinka, leidžiamės mėlynom (73), raudonom (6, 52, 70, 71, 85) trasom. Smagu pralėkt siauru miško takeliu, čiuožt trasa, einančia pro kalnų na

Indrės Raudonytės nuotr./Slidinėjimas Italijos ir `veicarijos Alpėse
Indrės Raudonytės nuotr./Slidinėjimas Italijos ir Šveicarijos Alpėse

melius. Norėdami grįžti į Italijos pusę, pakylame keltuvu iki aukščiausio keltuvų taško – Klein Matterhorn (3883 m). Kelio į namus ieškom išsukę iš trasos, lėtai čiuoždami per miškelį, aplenkdami krūmus, pušis. Visi pabyram į skirtingas puses, bet sėkmingai pasiekiam savo viešbutį. Kitam kartui nusprendžiam ieškoti dar tiesesnio kelio, kad pričiuožtume tiesiai prie durų ir nereiktų klampoti per sniegą keliasdešimt metrų. Užtat kiek turim įspūdžių vakare!

Trečiąją dieną oras taip pat nuostabus, saulė mus šildo, dieną leidžiame Italijos pusėje. Nusprendžiame susipažinti su Valtournanche puse, leidžiamės raudonom (1, 7, 12, 35, 36) trasom. Smagu pračiuožti pro netoli 1 trasos pabaigoje esantį tuneliuką. Viskas būtų mums patikę šioje pusėje, išskyrus keltuvą (vadinamą sagą), su kuriuo nėra smagu keltis. Tądien mūsų pradinukė Vitalija mokosi čiuožt su instruktoriumi, pamoka trunka 2 valandas (kaina 70 eurų). Naudinga pamoka, vaikinukas suteikia pasitikėjimo ir praktinių žinių, kas pagerina merginos slidinėjimą. Grįžę po čiuožinėjimo namo, susiruošiam į miestelį. Nusileidžiame nuo kalno link centro (o lipti žemyn visai nelengva), praeiname pėsčiųjų alėja, užsukam į itališkas parduotuvėles itališkų gėrybių įsigyti. Vakarieniaujame itališkame restorane, ragaujame tikras itališkas picas,  jūros gėrybių sriubą. Padavėjas labai linksmas, laisvai bendraujantis su mumis, pasimokom itališkų žodžių.

Zermato miestelis

Ketvirtos dienos planuose – Zermato miestelis. Oras kaip ir visas dienas, puikus. Nusileidžiame Zermato trasomis iki miestelio, paliekame snieglentes ir vaikštome, grožimės Šveicarijos miesteliu. Gyvenimas jame verda, traktoriukai sniegą nuo kelių valo, pirmyn atgal kursuoja elektriniai autobusiukai, mažos mašinytės veža prekes, namukų pridygę kaip grybukų. Gražu ir jauku Zermate. Pakylame keltuvais, traukinuku pravažiuojame eskimų namelius ir taip pasiekiame Gornegrato viršūnę (3089 m), ant kurios pastatyta observatorija. Lenktyniaudami su traukiniu, leidžiamės žemyn mėlyna (36), raudona (39) trasom. Prisičiuožinėję kylame link Klein Matterhorn, kurioje dar užlipame į apžvalgos aikštelę, nuo kurios Matternhorno viršukalnė atrodo dar nuostabiau iškilusi virš kalnų jūros. Vienoje pusėje išgirstame ir pamatome nedidelę sniego laviną. Leidžiamės link Italijos pusės jau pažįstamom trasom. Vakare dalinamės įspūdžiais apie Šveicariją.

Penktosios dienos ryte sumąstom leistis Zermato trasomis, užsukame į snowpark‘ą. Sumąstome čiuožti juodąją (62) trasa, kuri mums palieka didžiausią įspūdį. Trasa vietomis stati, daug smagių posūkių, vingių. Po truputį pradeda snyguriuoti, tad kylame link Italijos pusės. Kuo aukščiau kylam – tuo labiau sninga. Nuo Klein Matterhorn viršūnės nieko nebesimato, stipriai sninga, pusto, trasa minkšta, puri, čiuožiant vietom matomumas daugiausiai 10 metrų. Dar pačiuožinėjam Červinijos pusėj ir per miškelį čiuožiam namo. Per miškelį čiuožiam vis su nuotykiais – tai kuris į pusnį įkrenta, tai į pušį įčiuožiam, tai snieglentė giliai įklimsta. Vakare krentam ilsėtis pavargę po intensyvios dienos.

Paskutinę čiuožinėjimo dieną siaučia pūga, po nakties daug prisnigta ir pripustyta, vienas kitas keltuvas veikia, čiuožiama tik keliose trasose, todėl susidaro didelis žmonių srautas. Užtat turim galimybę čiuožt per šviežią, minkštą, purų sniegelį! Ir ne tik trasomis, bet ir offroad’ais. Pirmoj dienos pusėj smagu čiuožt, bet antroj trasos išmaltos, oro sąlygos šiek tiek vargina, ir šalčiau, ir matomumas prastas. Baigę čiuožinėt, nusileidžiame į miestelio centrą, užsukam į kelias parduotuves, pasigrožim miesteliu ir važiuojame namo. Vakare susikrauname daiktus, sutvarkome butą ir einame ilsėtis prieš ilgą kelią namo.

Daugiau kelionės įspūdžių galite pasižiūrėti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius