Laisvadienis ryklių ir ruonių mieste Čatame

JAV esame daugiau nei 3 savaites ir atrodytų, jog turėtų įsisukti rutina, kuomet atslūgus emocijoms ir pirmiems įspūdžiams įsivyrauja įprasta kasdienybė, susidedanti iš darbo ir namų. Tačiau mums viskas aplink vis dar įdomu, neatpažinta, nepaprasta ir kasdien atrandame kažką naujo, o tai suteikia naujų įspūdžių, naujų emocijų ir šviežių eilučių dienoraščiui.
Miestelio centrinis parkas pasitinka su užrašu, primenančiu, jog Čatamas – „ryklių miestas"
Miestelio centrinis parkas pasitinka su užrašu, primenančiu, jog Čatamas yra „ryklių miestas".

Gavus laisvą dieną, jei tik nebūna lietaus, bandome išnaudoti produktyviai bei kažką aplankyti. Lietus čia nėra dažnas, bet taip jau atsitiko, jog per du mūsų laisvadienius iš trijų už lango krapnojo lietus, o darbo dienomis saulė šaukte šaukė į paplūdimį.

Nepaisant to, pastarąjį laisvadienį nusprendėme paskirti kelionei į šalia esantį Čatamo miestelį, garsėjantį ruoniais ir baltaisiais rykliais.

Reikia pasakyti, kad vos ne kiekvienas Amerikos miestelis turi kažką savito, leidžiančio tam miestui pabrėžti savo išskirtinumą ir naudoti kaip objektą, traukiantį turistus. Čatamo miestelis savo „traukos objektu“ laiko ryklius.

Tik įvažiavus į miestelį iškart nuvykome į turistų informacijos centrą. Tokie centrai yra puikiai išplėtoti visoje Amerikoje, tad net prieš tai nieko nežinant apie miestelį ar lankytinas vietas jame visa informacija bus suteikta čia pat vietoje.

Čatamo informacijos centro darbuotojai – du senyvo amžiaus vietiniai gyventojai. Tokie piliečiai kaip mes – jų kasdienybė. Viena centro darbuotoja su šypsena pamoja ranka, kad prieitume ir braižydama maršrutą bei pasakodama apie Čatamo miestelį žemėlapyje pradeda berti žodžius lyg iš vadovėlio. Paskutiniai žodžiai, palydėti su plačia šypsena buvo „Whatch out for sharks“ („Saugokitės ryklių“).

Svarbiausi objektai – senamiestis ir Th.Jeffersono švyturys

Kiek daugiau nei 6 tūkstančių žmonių turinčiame miestelyje daug lankytinų objektų nerasi ir kai kurie jų neverti laiko, tad renkamės pagrindinius ir svarbiausius: vykstame į Čatamo senamiestį, o vėliau iki paplūdimio bei švyturio, kuris, kaip teigia istorija, buvo pastatytas prezidento Thomo Jeffersono iniciatyva.

Suvenyrų parduotuvės čia vienos populiariausių.

Senamiestis ir Čatamo centras – tipinis amerikietiškas kurortinis miestelis: begalė parduotuvių, pardavinėjančių suvenyrus su vietine simbolika, restoranai, barai, drabužių parduotuvės ir mažuose mediniuose nameliuose įspraustos meno galerijos, kurios kurortinio tipo miesteliuose yra itin populiarios. Kodėl? To dar nespėjome suprasti. Tiesiog taip yra.

Miestelio centrinis parkas pasitinka su užrašu: Welcome to Chatham – summer home of the Great White. „Great White“ – ryklių rūšis, kartais pasirodanti ties Čatamo paplūdimiu.

Vaikštant po parduotuves galima įsigyti įvairiausių suvenyrų, simbolizuojančių ryklius, o mes galime tik teigti, jog amerikiečiai puikiai supranta, kas yra komercija ir kaip ją reikia vystyti. Pačiame parke išdėlioti dailiai išmarginti įvairūs ryklių siluetai.

Čatamo  paplūdimys, garsėjantis baltaisiais rykliais ir ruoniais.
Čatamo paplūdimys, garsėjantis baltaisiais rykliais
ir ruoniais.

Kaip bebūtų, optimizmo pamatyti ryklius nėra daug, nors vietiniai kalba, jog kartais jie išnyra, o per metus pasitaiko, jog ir vieno kito žmogaus paragauja, jei jau labai išalkę būna. Mums tai labiau panašu į Lochneso pabaisos mitą.

Ties paplūdimiu pirmiausia pasitinka didingas švyturys, kurio statybas ir atidarymą inicijavo pats JAV prezidentas Th.Jeffersonas. Tai – viena iš lankomiausių vietų Menkių Kyšulio įlankoje, nors, žinoma, švyturys nelabai kuo skiriasi nuo Ventės rago. Tačiau pasaulyje yra vietų, kurias privalai pamatyti – nepaisant to, ar jos tau bus įdomios, ar ne. Pažiūrėję į gražų, didelį ir baltą švyturį traukiame link paplūdimio.

Švyturys, kurios statybą ir atidarymą inicijavo JAV prezidentas Tomas Jefersonas.