-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip išvengti turistų minios Indonezijoje ir vis tiek pamatyti tai, kas gražiausia

Išgirdus žodį Indonezija, turbūt pirma mintis atėjusi į galvą – Balio sala! Bet ar galite įsivaizduoti, kad šioji sala yra tik viena iš keliolikos tūkstančių salų, esančių Indonezijoje? Tad šį kartą leiskimės į kitas, ne tokias populiarias, ne tokias perkrautas turistais, bet tikrai ne ką mažiau gražesnes salas – Nusa Lembogan, Nusa Ceningan, Nusa Penida, Gili Trawangan bei Gili Meno.
Indonezijos salose
Indonezijos salose / Asm.archyvo nuotr.

Nusa Lembogan (siūlomas laikas – 1–2 dienos)

Ši, kaip ir kitos dvi – Nusa Ceningan bei Nusa Penida salos – įsikūrusios tarp populiariosios Balio salos ir krioklių karalienės – Lomboko salos.

Nusa Lembogan pasiekti nėra sunku, ypač iš Balio salos. Į šias salas viešojo (lėtojo) kelto nėra, tad teks pirkti bilietą greitaeigiu kateriu, kaina ~ 200 000 Indonezijos rupijų (arba ~12 €), kelia apie 40 minučių. Kompanijų, siūlančių vykti į šias salas – daugybė, tačiau išsirinkite tokią, kurios kaina – priimtiniausia (nepamirškite derėtis), pavyzdžiui „Scoot Fast Cruises“.

Kelionė prasideda paėmimu nuo jūsų gyvenamosios vietos Balio saloje, tuomet vairuotojas jus nuveš prie kelto, su kuriuo persikėlę į Lembogan salą sutiksite naująjį vairuotoją, kuris jus nuveš į išsirinktą apgyvendinimo įstaigą šioje saloje (tokia pati situacija – vykstant iš karto į Nusa Penidą salą). Tiesa, vairuotojas, kuris jus pasitiks Lembogan saloje, jus paims su taksi autobusiuku, kuris iš pažiūros primena mūsų Nidoje vasarą važinėjančius tuk-tuk automobiliukus, tik skirtumas yra tas, kad Lietuvoje yra tam pritaikyti keliai ir eismo sąlygos, o čia, Indonezijos salose, sąlygos yra kitokios, nei galite įsivaizduoti, tad nuvykite čia ir pamatykite kitokią, egzotiškąją keliavimo pusę, kur keliai neegzistuoja.

Nusa Lembogan saloje turizmas dar tik pradeda populiarėti, tad daug turistų nesutiksite, paplūdimiai tikrai nebus perkrauti, o vaizdai (ypač saulėlydžio metu) – nuostabūs.

„Wikimedia Commons“ iliustr./Nusa salos
„Wikimedia Commons“ iliustr./Nusa salos

Ką siūloma veikti bei aplankyti:

  • Warung (vietinė kavinukė) – „Dhipa Warung & Shop“ (labai skanus ir nebrangus maistas);
  • Restoranėlis ant šlaito su jūra – „Cloudland bar“ + vieta saulėlydžiui – „Dodo cliff sunset“;
  • Kavinė vakaroti – „Sandy beach bar“;
  • Paplūdimys – „Dream beach“;
  • Skardis – „Devil‘s tear“ (galima eiti uolomis virš „Dream beach“) su nuostabiais vaizdais, jūros bangų purslais bei iš uolų susiformavusiomis jacuzzi voniomis (būkite atsargūs, labai slidu) – puiki vieta saulėlydžiui.
VIDEO: Kelionė po Gili ir Nusa salas Indonezijoje

Nusa Ceningan (siūlomas laikas – 1 diena)

Į šią salą patogu nuvykti per geltonąjį tiltą (angl. Yellow bridge) išsinuomojus motorolerį (šioje saloje neretai degalai – įskaičiuoti) Lembogan saloje arba atsikėlus vietinių gyventojų valtele iš Penida salos. Šioje saloje turizmas mažiausias iš visų trijų šios grupės salų, todėl ir su apgyvendinimu situacija – nekokia. Taip pat nenustebkite, jog tyrinėdami šią salą galite visai nesutikti kitataučių.

Ką siūloma veikti bei aplankyti:

  • Tiems, kad mėgsta šokinėti nuo uolų (angl. cliff jumping) – puiki vieta tai padaryti – „Blue Lagoon“ arba „Mahana Point (Surf place)“. Pastarojoje galėsite nušokti nuo kavinėje įrengtos tam tikros vietos. Aukštis, nuo kurio galima saugiai šokti – 4, 6, 8 arba 13 metrų nuo „Blue Lagoon“ ir 5 arba 10 metrų „Mahana Point“;
  • Paplūdimį – „Secret beach“, kuriame, jei pasiseks, būsite vieni. Nors šis – akmenuotas, tačiau sprendimas yra, nes šalia esančiame „La Baia Bar & Restaurant“ įsigiję kokteilį (kaip įėjimo mokestį), galėsite mėgautis skaniu maistu (žinoma, papildoma kaina), gultais, baseinu, o panorėję ir į jūrą įšokti;
Asm.archyvo nuotr./Paplūdimys Nusa Ceningan
Asm.archyvo nuotr./Paplūdimys Nusa Ceningan
  • Vietinę kavinukę – „The Dungki Bendega Resto“. Maisto pateikimas ir skonis – sužavės, o kainos – nustebins (tikrai žemos).

Nusa Penida (siūlomas laikas – 1–3 dienos)

Populiariausia sala iš šios salų trijulės. Į šią salą galima atplaukti iš Balio, arba ją pasiekti vietine valtele iš jau aptartų salų. Valtelės kaina iš Nusa Lembogan – 50 000 rupijų (arba ~ 2 €), kelia apie 10–15 min.

Atplaukus į salą vietiniai gyventojai iš karto siūlys motorolerio nuomą, tad nepamirškite derėtis. Normali kaina ~ 80 000 rupijų, arba 5 € (galima susiderinti, kad degalai į šią kainą būtų įskaičiuoti). Kelių kokybė šioje saloje – kiek geresnė nei buvusiose salose, o vaizdai – stulbinantys, tad nieko nelaukdami leiskitės tyrinėti šią salą.

Lankomų objektų šioje saloje – tikrai nemažai, tad per dieną visko apžiūrėti nespėsite, todėl siūloma arba vykti porą kartų, arba galima išsirinkti nakvynę šioje vietoje. Na, arba atsirinkti objektus, kuriuos pamatyti norite labiausiai, ir bandyti suspėti per vieną dieną. Turėkite omenyje, kad jei nesiruošiate likti šioje saloje ir vakare reikės grįžti į Lembogan ar Ceningan salas – paskutinės valtelės iš šios salos išvyksta apie 16.30 val.

Ką siūloma veikti bei aplankyti:

  • Asm.archyvo nuotr./Tiranozauro formos uola
    Asm.archyvo nuotr./Tiranozauro formos uola
    Žymiąją tiranozauro formos uolą – „Kelingking Beach“. Vaizdas išties įspūdingas, nors ir žmonių sutiksite tikrai nemažai. Būkite labai atidūs, šlaitai – gan statūs, o akmenys laikosi ne itin tvirtai. Taip pat žiūrint nuo olos viršaus matysite paplūdimį apačioje (galimai ir keletą žmonių). Į apačią galima nulipti – tam yra takas, tačiau turėkite omenyje, kad kelias yra tikrai sudėtingas ir reikalaujantis daug fizinių jėgų, nes užtruksite apie 1 val. lipti žemyn ir apie 40 min. į viršų. Taip pat kepinanti saulė labai vargina, o nulipę į apačią neskubėkite bristi į jūrą, nes bangos didelės ir „tempiančios“ gilyn į vandenį, tad būkite atidūs ir įvertinkite savo galimybes, nes nulipus – reikės ir užlipti, kito kelio nebus. Tad gal geriau pasimėgaukite vaizdu iš viršaus (čia mūsų patarimas, kaip lipusių tuo „keliu“). Tačiau jei vis dėlto nuspręsite lipti – būtinai turėkite vandens, kremą nuo saulės ir galvos apdangalą. Beje, įvažiavimas į šią vietą – mokamas, tačiau tik už motorolerio pasistatymą 5000 rupijų (arba apie 0,30 €).
  • Šventyklą (oloje rasite ir šventinto vandens angas) – „Tembeling Beach & Forest“ su įspūdingu peizažu, susiformavusiu vandenyje iš uolų. Deja, pasiekti šia vietą itin sunku su motoroleriu, nes kelias gan status ir bekelės yra nemažai (akmenys ir žvyras), tačiau jei nebijote iššūkių – pirmyn, vaizdas tikrai gražus! Eiti pėsčiomis – įmanoma, tačiau labai toli.
  • Paplūdimį „Atuh Beach“, kuriame viskas pasimiršta, nes ramybė užplūsta vos jį pamačius. Tačiau tam, kad atsidurtumėte rojuje, reikės įveikti nemažą dalį bekelės bei stačius laiptus, bet vėliau – gamta, jūra, smėlis, gultai, barai – visiškas SPA jūsų kūnui ir mintims.

Pastaba: vietinės valtelės tarp (į ir iš) Nusa Penida ir Nusa Lembogan bei Ceningan kelia nuo ankstaus ryto iki saulėlydžio (paskutinės valtelės išvyksta apie 16:30)

„Wikimedia Commons“ nuotr./Trys Gili salos
„Wikimedia Commons“ nuotr./Trys Gili salos

Gili Trawangan (siūlomas laikas – 2 dienos)

Ši sala yra taip pat viena iš tos pačios Gili grupės salų, įsikūrusių visai netoli Lomboko salos. Didžiausia, tik, deja, gana nešvari. Turinti daugiausia apgyvendinimo galimybių, kavinių bei naktinio gyvenimo ritmu gyvuojanti Gili Trawangan pritraukia nemažai turistų, tačiau vis dar nėra labai populiari kryptis, tad pats metas krautis lagaminus ir vykti ten. Į ją nuvykti galite iš visų aplinkinių salų (Balio, Nusa Penida, Lomboko):

Iš Balio salos galite vykti iš Padang Bai uosto su keltu, jei norite sutaupyti (reikės persėsti Lomboke (Bangsal), tačiau taip pat visada galite plaukti su greitaeigiu kateriu, kuris yra brangesnis, bet bilietus parduodančios kompanijos neretai suorganizuos ir nuvažiavimą iki uosto.

Asm.archyvo nuotr./Vietiniai kateriai tarp Gili salų
Asm.archyvo nuotr./Vietiniai kateriai tarp Gili salų

Nusa Penida (Lembogan ar Ceningan) – jei vyksite iš pastarųjų dviejų salų, maži vietiniai laiveliai vis tiek pirmiausia jus nuplukdys iki Penida, kurioje persėsite į greitaeigį katerį ir:

a) jei norite sutaupyti ir patirti daugiau keliavimo įspūdžių – galite vykti iki Balio salos (Padang Bai uosto) ir persėsti į keltą, plaukiantį į Lomboką (Bangsal), tuomet ten vėl persėsti į valtelę ir jau tiesiogiai keliauti iki Gili Trawangan. Keltų laikų internete, deja, nerasite. Tačiau mums vietiniai paaiškino, kad keltai kursuoja daug kartų per dieną, tad tikrai į vieną įlipsite. Keltai yra tikrai gana patogūs, erdvūs, su tualetais, elektros lizdais ir labai pigūs. Taigi, greitaeigis kateris nuo Nusa Penida iki Padang Bai kainuoja – 150 000 rupijų (arba ~ 9 €); keltas nuo Padang Bai iki persėdimo vietos Lomboke (Bangsal) – 40 000 rupijų (arba 2,50 €) ir keltas nuo Bangsal iki Gili Trawangan – 15 000 (arba ~ 1 €). Taigi, visas šis netrumpas malonumas jums kainuos ~ 205 000 rupijų, arba ~ 13 €, bei + 5,50 valandos keltuose + keltų laukimas (juk mažai tikėtina, kad kai išlipsite iš vieno kelto – kitas jau stovės ir lauks jūsų);

Asm.archyvo nuotr./Gili Trawangan
Asm.archyvo nuotr./Gili Trawangan

b) galite iš karto plaukti į Gili Trawangan (ar Gili Air) su greitaeigiu kateriu (siūloma naudotis „Ekajaya“ paslaugomis). Kaina nusiderėjus – apie 400 000 (arba 25 €). Laiko sąnaudos? ~ 4 valandos.

Lombokas – ši sala yra labai arti, tad iš jos uosto (Bangsal) galite atvykti įprastu keltu, kuris primins katerį. Šis nėra patogus, tačiau kelionė nebus ilga (~ 20–25 min.), tad kaina atitinka kokybę. Kainuos 15 000 rupijų, arba ~ 1 €.

Tyrinėti šią salą (kaip ir, beje, kitas šios grupės salas) galite tik dviračiu arba pėsčiomis (na, arba vietinių gyventojų „taksi“ – arkliu), nes šios trijulės salose nėra įprastų kelių, automobilių ar dviračių transporto priemonių, kurioms reikalingi degalai. Dviračius galite išsinuomoti daugybėje vietų, tačiau pasidomėkite savo apgyvendinimo įstaigoje, gal jie gali savo svečiams pasiūlyti juos nemokamai. Kadangi sala nėra didelė – ją pervažiuoti užteks geros valandos laiko. Taip pat iš šios salos labai lengvai galite pasiekti kitas dvi Gili salas – Meno bei Air.

Ką siūloma veikti bei aplankyti:

  • Nardymas (angl. snorkeling)– privalomas tiems, kurie nori pamatyti grožį, slypintį vandenyje, bei, žinoma, išvysti vėžlių didybę. Galite vykti pasinaudoję turu (tačiau bus labai daug žmonių toje pačioje vietoje, o įprasta kaina ~ 80 000–100 000 rupijų, arba 5–6 €). Arba galite susitarti su vietiniais ir vykti su privačiu kateriu (kaina apie 150 000 rupijų asmeniui, arba 9 €)
Asm.archyvo nuotr./Nardymas Indonezijos salose
Asm.archyvo nuotr./Nardymas Indonezijos salose
  • Naktinį turgų – maisto turgus, kuriame galite rasti visko – nuo ką tik iš vandens ištrauktų jūros gėrybių iki ledų, padarytų ledinėje keptuvėje.
  • Gerai pasilinksminti. Tai daro visi, atvykę į šią salą – nuo jaunimo iki pensinio amžiaus žmonių. Kiekvieną vakarą pagrindinėje gatvėje (tikrai nesumaišysite, nes tik viena ji ir yra) yra vienas pagrindinis baras (kas vakarą keičiasi), kuris tą vakarą „diktuoja“ šokių ritmą ir vakarėlis tęsiasi nors ir iki saulėtekio.
  • Žiūrėti saulėlydžius – važiuojant ar einant pakrante išsirinkite sau labiausiai patinkančią vietą ir mėgaukitės. Pagrindinis saulėlydžio taškas – „Ombak hotel sunset point“.

Gili Meno (siūlomas laikas – 1–2 dienos)

Mažiausia ir turbūt nepopuliariausia sala iš šios salų trijulės, bet visiška ramybės oazė, apsupta kokosų palmėmis, baltu smėliu ir žydru vandeniu. Norintiems pailsėti rekomenduojama praleisti daugiau laiko šioje saloje.

Asm.archyvo nuotr./Gili Meno
Asm.archyvo nuotr./Gili Meno

Saloje taip pat galima išsinuomoti dviračius, bet sala tokia mažytė, kad ją pereiti galima maždaug per 1,5 val. (neskubant)

Apgyvendimo įstaigų nėra daug, tačiau jos ypatingos – tokios, kaip matoma reklamose – maži, privatūs nameliai su šiaudiniais stogais ir vaizdu, atsiveriančiu į jūrą.

Į šią salą galite atplaukti iš jau minėtosios Gili Trawangan arba Gili Air. Kaina – apie 35 000 rupijų (arba ~ 2 €).

Sekite Dovilės ir Beno nuotykius Azijoje „Instagram“: @beniukas ir @do.dovi

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius