Tiesiogiai

Tiesiogiai po gaisro Paneriuose: ugniagesių vado ir oro užterštumo tyrėjų komentaraiTiesiogiai po gaisro Paneriuose: ugniagesių vado ir oro užterštumo tyrėjų komentarai

Kartais ir traukinys atvyksta ne į tą miestą – kodėl ir kaip pasiklysta traukiniai?

Ir jums taip tikriausiai yra buvę. GPS prašo jūsų sukti į dešinę, o pažvelgę į tą pusę matote bent du skirtingus kelius, kuriais galite važiuoti. Nors tikimybė pasirinkti ne tą yra vos 50 %, neteisingu keliu nuvažiuojate beveik visada. Dažniausiai tokie nutikimai tik erzina, tačiau kartais pagalvojame – gal reikėjo keliauti traukiniu? O gal ir jie pasiklysta?
Glenfinano viadukas
Glenfinano viadukas / 123rf.com nuotr.
Temos: 1 Traukinys

Atrodo, kad tai turėtų būti neįmanoma. Geležinkelių sistemos yra sustyguotos per kelis šimtus metų. Traukinio kryptis yra nulemta geležinkelio, o mašinistas neturi jokio vairo. Dar daugiau – išsišakojimuose būna iešmai, kurie turėtų traukinį nukreipti reikiama linkme. Dažniausiai už tai atsakingos elektroninės sistemos, tačiau ir pats mašinistas turėtų atkreipti dėmesį, kad kelionė vyktų sklandžiai. Kitaip tariant, traukiniui pasiklysti nuvažiavus netinkama kryptimi turėtų būti neįmanoma.

Praėjusią gegužę taip pasiklydo traukinys, važiavęs iš Niukaslo į Redingą. Tai yra gana ilga kelionė traukiniu, tačiau šiuolaikiniai traukiniai yra gana patogūs, o ir pavasario saulės nuspalvinti vaizdai už lango nuteikia maloniai. Tiesa, kelionės džiaugsmas nutrūko, kai per garsiakalbius buvo pranešta, kad traukinys pasiklydo ir dabar yra netoli Pontefrakto. Pažvelgę į žemėlapį pamatytumėte, kad traukinys nuklydo nedaug, tačiau ir šios nedidelės klaidos pakako, kad jis ten įstrigtų, kol buvo ieškoma būdų sugrąžinti į į maršrutą.

Kaip tai įvyko? Savaime aišku, kad įsivėlė klaida. Netoli Donkasterio anksčiau buvo įvykęs incidentas, dėl kurio šį traukinį buvo nuspręsta pasiųsti kiek kitu maršrutu, kad incidento vieta būtų aplenkta. Tačiau dėl techninės klaidos traukinys nukeliavo kur kas toliau, nei buvo numatyta, ir tiesiog praleido posūkį į suplanuotą apvažiavimą. Tuomet jis visą valandą stovėjo vietoje, kol buvo surastas būdas traukinį sugrąžinti į maršrutą.

123rf.com nuotr./Kelionė traukiniu
123rf.com nuotr./Kelionė traukiniu

Iš pradžių pasiklydęs traukinys važiavo atgal, tuomet pasuko ten, kur turėjo pasukti iš pat pradžių, o galiausiai kelionė buvo nutraukta Šefilde – toli nuo tikrojo kelionės tikslo. Būtų gerai, jei galėtume pasakyti, kad tai – vienetinis atvejis, tačiau traukinių pasiklydimo atvejų yra daugybė.

2016 metais pasiklydo JAV „Amtrak“ traukinys, turėjęs vykti į Šarlotsvilį, bet pasukęs į Ričmondą. Savo kelionės tikslą jis pasiekė pavėlavęs 1 valandą ir 44 minutes. 2002 metais traukinys iš Birmingamo į Edinburgą atvyko pavėlavęs 45 minutes, nes mašinistas nežinojo kelio. Kartais traukiniai pasiklysta dėl techninių klaidų, o kartais – ir dėl mašinistų patirties trūkumo. Jungtinės Karalystės geležinkeliais naudojasi ne viena kompanija, todėl mašinistai turi žinoti kelią, kad iešmai juos nukreiptų reikiama linkme – jie tai reguliuoja patys.

Tai yra gerai išplėtotų geležinkelių sistemų trūkumas ir privalumas. Viena vertus, lengva pasiklysti. Tačiau, kita vertus, incidentų vietas galima apvažiuoti, nes visada yra daugiau nei vienas maršruto pasirinkimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius