Lietuvon.lt autorius Karolis Žukauskas sukūrė naują žemėlapį – Tailandan.lt

Kūrybininko ir keliautojo Karolio Žukausko daugelis tiesiogiai nepažįsta, tačiau girdėję apie jį turbūt yra visi, kas bent truputį domisi kelionėmis. Šiemet jis pristatė savo sukurtą įdomių objektų ir vietų žemėlapį kelionėms po Lietuvą – Lietuvon.lt. O vos prieš du mėnesius Tailande su šeima įsikūręs spėjo paruošti ir naują – žemėlapį, skirtą visiems atvykstantiems į Krabi regioną – Tailandan.lt
Internetinis žemėlapis Tailandan.lt labiausiai skirtas žiemoti į Krabi regioną atvykstantiems lietuviams / K.Žukausko nuotr.

Karolis ir Edita Žukauskai bei du jų vaikai Ąžuolas ir Vasarė į Tailandą atvažiavo 8 mėnesiams.

„Čia esame šiek tiek daugiau nei pora mėnesių, atvykome spalio pradžioje. Gyvename Ao Nange – turistiniame miestelyje pietiniame Tailande, Krabi regione. Pirmąjį mėnesį gyvenome gana pasyviai – pirmiausiai norėjome įsikurti. Vėliau pradėjome daugiau keliauti – dažnai pasikeisdami (tai aš, tai žmona) su čia atvykstančiais lietuviais, vaikų per daug į keliones netempiame, nebent į pasyvesnes salose. Regione pamatėme jau nemažai, bet po truputį norisi plėsti ribas, nes veikti čia tikrai yra ką. Buvau trumpam į Singapūrą nuskridęs“, – pasakojo K.Žukauskas.

Karolio Žukausko nuotr./Vietinis gyvenimas Tailande
Karolio Žukausko nuotr./Vietinis gyvenimas Tailande primena lietuvišką – ir ten, ir čia yra „sodo namelių“

Idėją kurti internetinį žemėlapį apie lietuviams, keliaujantiems po Tailandą, įdomias ir aktualias vietas, pašnekovas sako atsivežęs iš Lietuvos: jau išvažiuodamas juokais užsiminė, kad po didžiulės sėkmės sulaukusio projekto Lietuvon.lt, Azijoje taip pat nesiilsės – kurs analogišką žemėlapį.

Šiuo metu žemėlapis jau paleistas, jį pamatyti galite paspaudę čia. Dabar jame yra 99 objektai – nuo buitinių dalykų (kur ką nusipirkti, kur dirbti) iki turizmo (kur ką įdomaus pamatyti Krabi regione).

Karolio Žukausko nuotr./Vietinis turgus vienoje iš Krabi regiono salų

„Žemėlapį kūriau savo reikmėms, bet žinojau, kad sukūręs atiduosiu naudoti kam tik reikės. Pats jį naudoju jau porą mėnesių – savarankiškai keliaujant po regioną tikrai patogu. Be to, jis padės čia žiemoti norintiems – mes patys iš draugų arba per savo atradimus turėjome susirinkti daug informacijos – nuo parduotuvių iki įdomesnių vietų. Taip po tašką, po tašką ir sukaupiau beveik iki 100. Tada nusprendžiau, kad jau galima paleisti į viešumą“, – pasakojo K.Žukauskas.

Karolio Žukausko nuotr./Koh Yao Yai salos gražiausia dalis

Iki sprendimo Tailande su šeima praleisti visą šaltąjį periodą, šioje šalyje jis su žmona buvo lankęsis du kartus. Todėl kai kurie dalykai buvo žinomi ir nestebino.

„Daugmaž viskas taip, kaip tikėjomės. Gal pastebėjome šiek tiek augančias kainas, lyginant su ankstesnėmis savo kelionėmis. Patys sau sugriovėme mitą, kad galima gyventi labai pigiai Tailande: įmanoma, bet tada reikėtų tenkintis prastesne buitimi, mažesniu aktyvumu, atsisakyti kai kurių hobių, nepradėti naujų ir t.t. O mes to nenorėjome“, – savo nuomonę išsakė pašnekovas.

K.Žukausko sudarytame žemėlapyje rasite ir visiems žinomų turistinių objektų, priskiriamų „būtina pamatyti“ kategorijai, ir tokių, kuriuos žino tik vietiniai ir su jais bičiuliais tapę turistai.

Karolio Žukausko nuotr./Cheow Lan ežere anksti ryte, kol rūkas dar nepakilęs

„Iš matytų objektų man labiausiai įstrigo Khao Sok nacionalinis parkas ir dirbtinis ežeras jame. Salos, kriokliai, kalnai, džiunglės – visa tai gražu, tačiau nori nenori pripranti prie to. Nebestebina, kai tai matai praktiškai kasdien“, – prisipažino Tailande šiuo metu gyvenantis vilnietis.

Karolio Žukausko nuotr./Khao Sok nacionaliniame parke esančiuose nameliuose galima pernakvoti

Kodėl žemėlapyje yra įtraukti ne tik lankytini objektai ir vietos? „Nes čia yra nemažai žiemojančių lietuvių – šiuo metu, atrodo, bent 7 šeimos. Kažkas atvažiuoja mėnesiui, kažkas trims, kažkas metams, be to, daug dvisavaitinių turistų.

Ilgiau čia gyvenant aktualu tampa ne tik gražus paplūdimys, bet ir kur griliui anglių nusipirkti arba kur gerą masažą gauti. Visa tai ir sudėjau į žemėlapį. Ten mūsų sukaupta patirtis: buities dalykai, transportas, parduotuvės, restoranai, išbandyti ir patikę masažo salonai, turgūs, paplūdimiai, artimiausios salos, kriokliai, kalnai, įdomesnės šventyklos ir pan.“, – teigė K.Žukauskas.

Jo šeima Tailande gyvens iki 2017 m. gegužės. Tiek laiko jis žada pildyti žemėlapį: „Žemėlapį pildysiu, kol čia būsime. Vėliau – nemanau, jame bus sukaupta pakankamai informacijos norintiems peržiemoti čia. Be to, iš Lietuvos jį pildyti būtų gana sudėtinga, o ir nelabai prasminga“.

Karolio Žukausko nuotr./Grilyje ne mėsa – krevetės
Karolio Žukausko nuotr./Gyvenant Tailande grilyje dažniau kepa ne mėsa, bet krevetės

Pašnekovas pabrėžia, kad Tailandan.lt atspindi tik vieną Tailando regioną – jis neturi neriboto įdomių objektų skaičiaus, o plėsti į visą Tailandą jo autorius nežada.

„Tam reikėtų Tailande gyventi ne mėnesius, o kelerius metus“, – įsitikinęs jis.

Ką verčiausia pamatyti ar išbandyti Tailande? Pasak K.Žukausko, tailandiečiai turi daugmaž viską, ko reikia geroms atostogoms – gamta (salos, urvai, džiunglės ir t.t.), klimatas, maistas ir masažai.

„Kai esate čia, nieko neatsisakykite“, – ragino jis.