Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Oro uoste pamatę tokį vaizdą nepanikuokite – tai ne gaisras

Pirmadienio ryte į 15min kreipėsi skaitytojas su grėsmingai skambančia žinute – Vilniaus oro uoste degė lėktuvas. Tačiau iš tiesų filmuotoje medžiagoje matyti ne gaisras, o nuledinimo procedūra.

Skaitytojas redakcijai pasakojo, kad jo draugė pirmadienį apie 4 val. ryto skrido į Turkiją ir pamatė rūkstantį kitą lėktuvą. Jis perdavė merginos žodžius, kad keleiviai buvo šokiruoti vaizdo. „Aš pamatyčiau tokį vaizdą, pats šoką būčiau gavęs“, – rašė jis ir tikino, kad dėl tokio reginio nebemano, jog lėktuvai – saugi transporto priemonė.

Tačiau ši juos išgąsdinusi procedūra būtent ir vykdoma dėl to, kad būtų saugu skirsti lėktuvu.

„Čia yra įprasta orlaivių nuledinimo procedūra, kurios metu purškiamas specialus skystis, ir dėl temperatūrų skirtumo pasirodo nemažas kiekis garų“, – 15min paaiškino Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas.

Kaip 15min yra rašę anksčiau, priklausomai nuo oro sąlygų, ant orlaivio gali susidaryti tik plonas sluoksnis šerkšno arba net kelios tonos ledo bei sniego, kuris turi būti pašalintas per kuo trumpesnį laiką prieš orlaivio skrydį. Pats procesas gali trukti nuo 5 iki 15 minučių. Sprendimą, reikia antiledodaros proceso konkrečiu atveju ar ne, priima orlaivio įgulos kapitonas. Savo žodį gali tarti ir antžeminio orlaivių aptarnavimo įmonės specialistai.

Prasidėjus naktinėms šalnoms, specialiais skysčiais apipurškiami rytinius skrydžius vykdantys lėktuvai. „Tokių procedūrų, orams Lietuvoje šąlant, bus vis daugiau“, – pirmadienį sakė T.Vasiliauskas.

„Antiledodaros skystis veikia prevenciškai – sugeria drėgmę ir neleidžia vėl susidaryti ledui, kol orlaivis pakils esant nepalankioms oro sąlygoms“, – praėjusiais metais yra pasakojęs „Litcargus“ Orlaivių antžeminio aptarnavimo skyriaus vadovas Darius Vinciūnas.

„Ši procedūra yra būtina. Jei sparnai aplediję, mažėja orlaivio pakilimo jėga, mažėja ir saugumas. Ledas, sniegas gali paveikti aerodinamines savybes. Lėktuvas paprasčiausiai gali nebepakilti. Tuomet įvyksta tragedijos. Pastaroji tokia buvo 2012 m. Rusijoje, Sibire. Kapitonas atsisakė antiledodaros ir žuvo apie 40 žmonių“ – pasakojo D.Vinciūnas.

Daugiau apie nuledinimo procedūrą skaitykite čia ir žiūrėkite vaizdo įraše žemiau:

VIDEO: Antiledodaros paslaugą teikianti antžeminio orlaivių aptarnavimo įmonė UAB „Litcargus“ atskleidė įdomių faktų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius