Studentai pataria, kaip keliauti pigiai

Studentams iki aukso kalnų toli, bet riboti finansai netrukdo keliauti. Kaip jiems tai pavyksta? Atsakymas paprastas – reikia mokėti „medžioti“ gerus pasiūlymus ir nebijoti išeiti iš komforto zonos. Patarimais, kaip tai padaryti, dalinasi keletas tinklaraščio Euroblogas.lt pašnekovų, neįsivaizduojančių savo gyvenimo be keliavimo.
Kelionės
Kelionės / 123rf.com nuotr.

1. Laukite išpardavimų

21 metų studentas Mantas yra ir portalo Travelfree.info redaktorius. Pasak jo, planuojant kelionę oru, reikėtų prisiminti, kad lėktuvo bilietai atpinga maždaug dvi savaites iki skrydžio.

„Auksinė lėktuvo bilietų pigumo taisyklė sako, kad likus porai savaičių iki skrydžio lėktuvo bilietų kainos mažesnės, nei buvo prieš porą mėnesių. Tačiau nuo to momento praėjus kuriam laikui kaina vėl pradeda augti“, − sako Mantas.

Asmeninės nuotr./Mantas San Marine

Iš asmeninės patirties jis gali rekomenduoti, kad verta įsigyti pigių skrydžių kompanijos „Wizzair“ nuolaidų kortelę. Pasak jo, kortelės kainą, apie 30 eurų, atpirks jau pirmojo skrydžio nuolaida dviem žmonėms.

Pašnekovas taip pat pataria nakvynės ieškotis paskutinę dieną. „Tada jos išparduodamos pigiausiomis kainomis. Pavyzdžiui, aš kartą Italijoje per Booking.com už 20 eurų užsisakiau visą namą ir dar vyno iš šeimininko gavau. Galbūt tik per nakvynės paieškos sistemą Airbnb.com ši paskutinės dienos taisyklė nelabai galiotų“.

Norintiems susimedžioti pigius autobusų bilietus, Mantas pataria užsisakyti naujienas iš autobusų kompanijų arba ieškoti informacijos pigių kelionių puslapiuose.

Asmeninės nuotr./Greta dažnai keliauja auostopu

2. Kuo mažiau planuoti

22 metų studentė Greta sako, kad planuoti kelionių biudžetą yra svarbu, bet pripažįsta, kad pati to niekada nedaro. „Dažniausiai mano biudžetas ypač menkas. Pinigų turiu tik tiek, kad užtektų patenkinti paprasčiausius poreikius.

Jeigu imčiau skaičiuoti ir planuoti, manau, jog išsigąsčiau ir niekuomet niekur neiškeliaučiau“, − įsitikinusi mergina. Ji supranta, kad toks receptas tinka ne kiekvienam.

„Ir pati taip pat susiduriu su nemažai streso. Pavyzdžiui, šį rudenį keliavau Italijoje, biudžetas buvo itin menkas, tačiau turėjau tik savaitę, o norėjau pamatyti kiek įmanoma daugiau.

Svečiuodamasi Florencijoje grožėjausi saulėlydžiu nuo Mikelandželo aikštės ir apkvaitusi nuo grožio net nesusiprotėjau, jog praleidau traukinį. Tuomet su bendrakeleive tranzavome sutemus. Italai nelinkę kalbėti angliškai, kelionė buvo gana įtempta, bet Boloniją pasiekėme sveikos ir laimingos“, − vieną iš stresą keliančių situacijų prisiminė mergina.

3. Susidraugaukite su vietiniais

„Kuo daugiau bendrausi su vietiniais, tuo daugiau ir įdomesnių dalykų patirsi!“, − įsitikinusi 25 metų studentė Julia. Anot merginos, ši taisyklė  galioja visur, bet bendravimo su vietiniais praktikos taikymas skiriasi kiekvienoje šalyje.

Ten, kur kalbama angliškai, neturėtų kilti problemų. Kiek sudėtingiau šalyse, kur žmonės nekalba jokiomis užsienio kalbomis. Kita vertus, pasak Julios, dažnai viską nulemia net ne kalba ar jos barjeras, o galiojančios kultūrinės normos, papročiai.

Asmeninės nuotr./Julia ant Etnos

„Iš patirties sakau, kad šioje srityje Italija laimi prieš Prancūziją. Italai visada nusiteikę bendrauti, jie bandys užmegzti pokalbį su tavimi, net jei nekalbi itališkai. Prancūzijoje greičiausiai nebūsite įvertintas teigiamai, jeigu jūsų prancūzų kalba bus prasta arba iš viso nekalbėsite prancūziškai “, − sako tiek Prancūzijoje, tiek Italijoje studijavusi Julia. Ir prisimena dar vieną nutikimą.

Gavau ne tik vaistų, bet ir apžiūrėjau Sirakūzų miestą važiuodama motoroleriu be šalmo ir su nepažįstamu siciliečiu. Visgi, greičiausiai taip nebūtų atsitikę, jeigu nebūčiau kalbėjusi itališkai

„Kartą išvykusi į Siciliją netikėtai susirgau ir būtinai turėjau apsilankyti pas gydytoją. Greitosios pagalbos skyriuje praleidau begalę laiko, bet taip ir nepatekau į gydytojo kabinetą. Netekusi vilties išėjau iš ligoninės.

Pakeliui vienas kartu su manimi eilėje laukęs italas sustabdė savo motorolerį šalia manęs ir pasiteiravo, ar vis dar noriu pamatyti gydytoją.

Jis buvo vietinis sicilietis, tad žinojo medicinos kabinetą, kuris dirba ir sekmadieniais.

Vėliau tas pats italas mane nuvežė į vaistinę ir atgal į miesto centrą. Gavau ne tik man reikalingų vaistų, bet ir apžiūrėjau Sirakūzų miestą važiuodama motoroleriu be šalmo ir su nepažįstamu siciliečiu. Visgi, greičiausiai taip nebūtų atsitikę, jeigu nebūčiau kalbėjusi itališkai“, − sakė Julia.

4. Išbandykite alternatyvius nakvynės variantus

Nekalbame apie keliančius pavojų jūsų gyvybei. Tačiau, pavyzdžiui, Skandinavijoje visai gera idėja keliauti su palapine.

Kelionėse neretai nutinka neplanuotų dalykų, ypač, jei keliauji be konkretaus maršruto ir idealiai sustyguoto plano. Ką daryti, kai nežinomoje vietoje atsiduri be vietos nakvynei? Variantų yra net keli, bet vienas jų – palapinė.

Julia pasakoja, kad su draugu keliaudama Norvegijoje nusprendė aplankyti šiaurę ir užsisakė skrydį į Trumsę. Nuvykę ten, jie bandė užsisakyti kambarį vieninteliame miestelyje esančiame jaunimo viešbutyje. Deja, mieste tuo metu vyko šventė ir visos nakvynės namų vietos buvo užsakytos.

„Špikis“ nuotr./Ideali nakvynės vieta – palapinė
„Špikis“ nuotr./Nakvynė palapinėje gali būti labai romantiška

„Laimei, su savimi turėjome palapinę, tad pastatėme ją prie pat futbolo aikštės ir ten gyvenome, – pasakojo Julia. – Vienas iš keliavimo Skandinavijoje pliusų yra tai, kad stovyklauti galima bet kur.

Vienintelis trukdęs dalykas tuo metu buvo, tai, kad saulė nenusileisdavo visą parą. Buvo sudėtinga užmigti saulės apšviestoje palapinėje net ir 3 valandą nakties“.

Kai ieškai pigumo, nakvynei tinka ir kitos vietos – oro uostas, naktinis traukinys, kavinė ar net bankas.

Asmeninės nuotr./Barbora

21 metų studentė Barbora pasakoja, kad ne kartą miegojo oro uostuose norėdama sutaupyti pinigų.

„Prieš porą metų skridau pas draugą į Daniją. Mano skrydis buvo vėlyvas. Atskridau naktį į Kopenhagą ir mane pasitikęs draugas pranešė, kad nakvosime oro uoste, nes neturime kur daugiau apsistoti“, – pasakojo mergina.

Aš buvau tokia pavargusi, kad nekreipiau dėmesio į jokias šnekas ir siaubingai garsius šurmuliavimus, kol prabudęs draugas man pasakė: „Kelkis, Barbora, su mumis čia visi fotografuojasi“

Pasak jos, ši situacija išmokė į visus nutikimus žiūrėti išradingai. „Iš pradžių sėdėjome ant suoliuko ir bandėme kažkaip įsitaisyti, bet patogu nebuvo. Todėl reikėjo įsitaisyti ant grindų.

Vaikščiojome po oro uostą ir ieškojome ramesnės vietelės nusnūsti. Išsitraukiau iš lagamino visus drabužius.

Pasitiesiau marškinėlius, kelnes, megztinius ant žemės ir apsiklojau striuke, ant galvos užsimečiau marškinėlius ir taip miegojau iki 4 valandos ryto.

Vėliau pradėjo judėti žmonės, bet aš buvau tokia pavargusi, kad nekreipiau dėmesio į jokias šnekas ir siaubingai garsius šurmuliavimus bei šūksnius, kol prabudęs draugas man pasakė: „Kelkis, Barbora, su mumis čia visi fotografuojasi“, − prisimena mergina.

Tiesa, nereikėtų pamiršti, jog kai kuriuose oro uostuose miegoti neleidžiama. O tokios taisyklės nepaisantys turistai gali sulaukti griežtų baudų, būti išmesti į gatvę arba net deportuoti. Į tokią nepavydėtiną padėtį 2008 metais buvo patekusi stilistė Agnė Jagelavičiūtė.

Asmeninės nuotr./Mantas su draugais miega viename iš Romos oro uostų

Mantas taip pat ne kartą bandė sutaupyti nakvynės sąskaita. Pavyzdžiui, keliaudamas Kopenhagoje jis su drauge nusprendė naktį praleisti traukinyje, kurio naktinis bilietas kainavo 13 eurų. Studentai planavo miegoti važiuodami iki tolimiausios stotelės ir grįžti atgal. Deja, jų planas neišdegė, nes paaiškėjo, kad traukinys kursuoja tik toje pačioje saloje, tad atstumai tarp stotelių trumpi.

Netekę šanso pasnausti traukinio kupė, porelė vėliau bandė numigti jūrų uoste, vėl traukinyje ir kitose vietose. Nors tai nebuvo lengva, Mantas sakė, kad, jei reikėtų, pakartotų tokią pat naktį.

Kai kuriose situacijose tenka pasikliauti instinktais ir bent valandą užmigti ten, kur išeina. Kad ir banke. Taip nutiko Juliai ir jos draugui.

„Sutemus keturiese bandėme nusigauti namo. Tai buvo maždaug dviejų valandų kelias automobiliu. Po valandos sugebėjome susistabdyti automobilį Buvo aišku, kad niekas nestos. O ir, jeigu sustos, nakvynės vietos vis tiek neturime – išbandžiau couchsurfing.com, blablacar.com, bet niekas tuo metu mums neatsakė.

Hosteliui pinigų neturėjome, tad nusprendėme laukti pirmojo rytinio traukinio. Kadangi lauke buvo gana šalta, pradėjome ieškoti pastogės. Taip atsidūrėme banke, kur ir praleidome naktį.

Mano bendrakeleivis visai patogiai išsimiegojo, o aš negalėjau sudėti bluosto, nes banke nuolat grojo muzika, greičiausiai skirta atbaidyti benamius“, − pasakoja mergina.

5. Išleidi mažiau – pamatai daugiau

Paradoksalu, tačiau tokia tiesa. Visi kalbinti studentai pritaria, kad kuo mažiau pinigų kelionėje išleidžia, tuo daugiau nuotykių ir netikėtų situacijų patiria.

Mantas įsitikinęs, kad pinigai yra išėjimo iš komforto zonos klausimas: „Jeigu esi pasiruošęs išeiti iš komforto zonos, tada kelionei daug pinigų nereikia. Jeigu norisi patogios kelionės, už tai teks mokėti.“

Greta mano, kad labai ribotas kelionės biudžetas padeda pažinti šalį. „Kartais pinigų stygius suteikia galybę pamatyti daug realesnį miesto, šalies paveikslą.

Aš daug mieliau eičiau ne į turistų mėgstamą restoraną, o į mažą maisto užkandinę, kurioje maisto likučiais šeriamos katės, o restorano šeimininkas kalbasi su tavim pusę valandos apie ekonomiką ir šalies situaciją, o galiausiai palinki sėkmės ir atneša desertą nemokamai“, − savo patirtimi dalijasi pašnekovė.

6. Savanorystė

Keliauti neišleidžiant kalno pinigų padeda įvairios savanorystės programos. Julia pataria apsilankyti Workaway.info. Šiame puslapyje, kuriame pateikiami nepilnos darbo dienos savanoriavimo pasiūlymai įvairiose šalyse kartu su nemokamu maitinimu ir apgyvendinimu.

Asm. archyvo nuotr./Savanorystė Ganoje

Savanoriavimo vietas galima keisti kas keletą savaičių, tad tai – puiki keliavimo alternatyva. Be to, visiškai nemokama.

Savanoriavimo užsienyje puslapyje Wwoof.net galima rasti darbo ūkiuose pasiūlymų. Ši savanoriavimo programa įdomi tuo, kad suteikia galimybę gyventi kartu su vietiniais ir kitais savanoriais. Tad tai – puikus būdas pažinti vietinę kultūrą.

Šis straipsnis buvo publikuotas tinklaraštyje Euroblogas.lt