Tačiau keturios studentės iš Kauno – Daina, Erika, Monika ir Virginija – nepabijojo išlipti iš savo komforto zonos ir pasileido į šiek tiek beprotišką, rizikingą bei kupiną nuotykių kelionę autostopu po Europą.
Pirmoji didžioji kelionė, po kurios norėjosi dar daugiau, buvo numatyta į Prancūziją. Šioje šalyje mūsų laukė draugai, kuriuos prižadėjome aplankyti, tačiau vėliau pagalvojome: „Kodėl gi pakeliui neaplankius daugiau šalių ir miestų, kuriuose visada norėjome pabūti?“
Sudėjus mūsų drąsias ir nuotykius mėgstančias asmenybes, kuklias studentiškas banko sąskaitas bei begalinį norą keliauti, gavome daugiau nei dvi savaites kupinas nuotykių, naujų pažinčių ir daugiau nei 2300 kilometrų, nukeliautų pakeitus 30 skirtingų mašinų.
Keturios draugės įveikė 2300 km susitranzavusios 30 skirtingų mašinų.
Per šią didžiąją savo kelionę mes sugebėjome aplankyti Berlyną, Amsterdamą, Hagą, Antverpeną, Briuselį, Brestą, Reną bei Paryžių. Svarbiausia, kad kiekviena neišleidome daugiau nei 300 eurų.
Daugelis žmonių keliavimą autostopu laiko pavojingu ir rizikingu keliavimo būdu, ypač merginoms. Draugai Prancūzijoje, išgirdę mūsų sumanymą, davė mums tik 30 proc., kad juos pasieksime visos sveikos ir gyvos.
Iš mūsų kompanijos tik Monika ir Erika turėjo šiokią tokią patirtį keliaujant autostopu. Tai kelionės pradžioje mums suteikė truputį daugiau pasitikėjimo savimi.
Tačiau baimes, kad pakeliui galime pasiklysti, pamesti vieną kitą ar sutikti žmonių su blogais ketinimais, nešėmės taip pat, kaip ir savo sunkias kuprines ant pečių.
Kelionę pradėjome Berlyne, kurį pasiekėme ne tranzuodamos, bet autobusu. Po dienos šiame mieste kitą rytą jau stovėjome prie didžiulės degalinės išvažiavimo į „Autobahn“ greitkelį su užrašu „Amsterdam“ ir pradėjome savo beprotiškąjį kelionės etapą.
Moki kalbą – rasi su kuo važiuoti
Vos pradėjusios keliauti supratome, kad populiarus posakis, jog užsienio kalbų mokėjimas yra raktas į sėkmę, teisingas. Iš pat pradžių žinojome, kad keliauti visoms keturioms neišsiskiriant bus labai sunku, tad mums reikės keliauti poromis ir vėliau susitikti kur nors, jau atvykus į reikiamą miestą.
Tačiau visą kelionę iki Amsterdamo mus lydėjo sekmė – galėjome visos keturios važiuoti viena mašina.
Net neabejoju, kad dėl to kaltas ir užsienio kalbų mokėjimas. Pirmasis vairuotojas, kuris mums sustojo, buvo pusamžis vairuotojas iš Lenkijos, į kurio autobusiuką tilpome visos keturios.
Vyras nemokėjo anglų kalbos, tačiau Erikai lenkų kalba yra gimtoji, tad ji visą kelią su juo bendravo. Nuvežęs pusę kelio iki mūsų tikslo rūpestingasis vairuotojas nenorėjo mūsų taip paprastai palikti ir per raciją ieškojo kitų, netoliese esančių vairuotojų, kurie mus nuvežtų iki Nyderlandų.
Nepraėjus nei dešimčiai minučių jau sėdėjome kito lenko vairuotojo automobilyje. Kelionė su šiuo vairuotoju visiškai neprailgo, nes jis visai nesikuklindamas naudojosi galimybę paspausti greičio pedalą vokiškame greitkelyje.
Amsterdamą pasiekėme važiuodamos autobusiuku, kuris atrodė lyg iš filmų apie „Woodstock’ą“ – su sofa vietoje sėdynių, spalvingomis dekoracijomis ir dar spalvingesnėmis asmenybėmis.
Po poros valandų mes slėpėmės nuo lietaus po degalinės stogu Nyderlandų teritorijoje, valgydamos sumuštinius su paštetu ir džiaugėmės, kad mus nuo Amsterdamo skiria mažiau nei 100 kilometrų.
Mums net nespėjus pavalgyti, vienas vaikinas, pamatęs mūsų ženklą prie kuprinių, pasiūlė prisijungti prie jo kompanijos ir kartu važiuoti iki Amsterdamo.
Taip per daug net nenorėdamos galutinį dienos tikslą mes pasiekėme važiuodamos autobusiuku, kuris atrodė lyg iš filmų apie „Woodstock’ą“ – su sofa vietoje sėdynių, spalvingomis dekoracijomis ir dar spalvingesnėmis asmenybėmis.
Trumpa pažintis su Belgija ir Nyderlandais
Trys britai ir australė, kurie šiuo autobusiuku visą vasarą važinėjo aplink Europą ir lankė čia vykusius festivalius, slovakų porelė, jau penkis mėnesius autostopu keliaujanti aplink Skandinaviją ir Vakarų Europą, gyvendami tik savo mažoje palapinėje, ir mes, keturios merginos iš Lietuvos – tokia buvo kompanija, kuri pasiekė miestą, kur žmonių važinėjančių dviračiais yra daugiau nei vaikščiojančių – Amsterdamą.
Pasiekus centrą mūsų spalvingoji kompanija neišsiskyrė ir mes visi kartu patraukėme apžiūrėti šio linksmybių miesto.
Tolimesnis keliavimas autostopu pro Beniliukso šalis buvo lengvas. Po linksmos nakties Amsterdame mūsų kita stotelė buvo Haga. Čia atėjo tas baisus momentas, kai mums reikėjo išsiskirti poromis ir keliauti atskirai.
Tačiau, pasirodė, jog bijoti nėra ko: kelionė nuo Amsterdamo iki Hagos įrodė, kad toks keliavimas nesukelia daug nepatogumų, nes mes lengvai rasdavome vieną kitą, palaikydamos ryšį trumpųjų žinučių pagalba.
Po Hagos mūsų laukė politikos, alaus bei šokolado ir vaflių sostinė – Belgija. Šioje šalyje mes norėjome aplankyti du miestus: Antverpeną ir Briuselį.
Kadangi Belgija ir Nyderlandai yra nedidelės šalys, savo plotu mažesnės net už Lietuvą, kelionės tarp miestų nebuvo ilgos ir mums nereikdavo laukti nei dvidešimties minučių, kol sustodavo mašina.
Naktis degalinėje įsiminė visam gyvenimui
Paragavus belgiško alaus ir tikrųjų skrudintų bulvyčių, kurias prancūzai pavogė iš belgų (bent jau taip tvirtino kiekvienas sutiktas vietinis), nusipirkus šokolado ir suvalgius vaflį, aplankius Europos parlamentą ir garsųjį „sisiojantį“ berniuką „Manneken Pis“ atėjo laikas mūsų didžiausiam kelionės etapui – nuvykti pas draugus į Brestą.
Dar pajuokavome, jog gerai, kad šis Bresto miestas nebuvo tas, kuris yra Baltarusijoje, nes jį pasiekti būtų šiek tiek kebloka. Tačiau ir šį, šiaurės vakarų Prancūzijos, Bretanės regione esantį miestą, pasiekti buvo nelengva.
Keblumai prasidėjo dar nepalikus Briuselio: rasti patogią vietą tranzavimui ir iškeliauti iš šio didmiesčio buvo ypatingai sunku.
Sėkmė, lydėjusi mus prieš tai, tikriausiai nusprendė pasiimti atostogų, nes tuo metu, kai pagal planą jau turėjome būti kažkur už Paryžiaus, mes vaikščiojome pasiklydusios po vieną iš Briuselio priemiesčių.
Pliaupiant lietui bandėme rasti vietą, nuo kurios mus kas nors paimtų ir išvežtų iš šio įspūdingo, tačiau nenorinčio mūsų paleisti miesto.
Tikriausiai Briuselio priemiesčio Bermudų trikampyje mes būtume įklimpusios dar ilgesniam laikui, jei ne Virginijos prancūzų kalbos žinios.
Po daugiau nei trijų valandų vaikščiojimo po lietų, įvairių vietinių gyventojų mums nusakytų nuorodų ir vieno labai geranoriško belgo pavežimo iki degalinės, esančios šalia greitkelio, vedančio link Paryžiaus, mes pagaliau buvome teisingame kelyje.
Kad ir kaip graudžiai tai skambėtų, bet ta naktis nebuvo bloga: mes gavome progą sušilti, pailsėti, pavalgyti ir tiesiog ramiai šnekėtis ir dar geriau pažinti vieną kitą.
Deja, jau buvo pradėję temti, o Briuselį ir Brestą skyrė 900 kilometrų, tad mums neliko jokios kitos išeities, kaip tik naktį praleisti degalinėje.
Kad ir kaip graudžiai tai skambėtų, bet ta naktis nebuvo bloga: mes gavome progą sušilti, pailsėti, pavalgyti ir tiesiog ramiai šnekėtis ir dar geriau pažinti vieną kitą.
Išaušus ankstyvam rytui mūsų didysis kelionės etapas prasidėjo. Sėkmingai pasiekti Brestą labiau pasisekė Virginijai ir Monikai: jos šį miestą pasiekė tą patį vakarą, pakeisdamos tik keturis automobilius.
Paskutinis vairuotojas, kuris buvo labai mielas prancūzų šokėjas, lietuvaites nuvežė 50 km toliau, nei jam pačiam reikėjo, ir paleido jas pačiame Breste.
Erikai ir man ši ilgoji kelionė buvo labiau komplikuota.
Nors mes pirmosios palikome degalinę ir pasiekėme Paryžių važiuodamos su labai išsilavinusiu ir daug pasaulio mačiusiu vilkiko vairuotoju, kuris kalbėjo keturiomis kalbomis, mums reikėjo pakeisti 14 automobilių, dvi valandas pavaikščioti po mažą Prancūzijos miestelį ir praleisti dar vieną naktį degalinėje, kol galų gale pasiekėme Brestą.
Tai įvyko dėl to, kad vienas prancūzas labai norėjo mums padėti, tačiau jis nekalbėjo angliškai ir nuvežė mus į neteisingą kelią.
Taip mes praradome laiko, kol grįžome į teisingą kryptį. Bet galiausiai taip pat pasiekėme Brestą ir galėjome mėgautis laiku, kartu praleistu su draugais.
Šiame mieste, kuris yra prie pat Atlanto vandenyno kranto, praleidome šešias nuostabias dienas ir pamatėme, kokie svetingi žmonės yra prancūzai.
Taip pat netikėtai aplankėme Bretanės regiono sostinę Reną, nors iš pradžių šio miesto mūsų planuose nebuvo.
Paskutinė keliavimo autostopu atkarpa iki Paryžiaus praėjo sklandžiai. Šiame mieste mus priėmė kiti draugai, kurie aprodė šio miesto didybę ir nuvedė į barus, kurių paprasti turistai nežino ir greičiausiai nerastų.
Paskutinę kelionės dieną, stovėdamos oro uoste, prie skrydžio į Vilnių vartų, laikydamos rankose pigius „Ryanair“ bilietus, kurie buvo pats pirmas dalykas, kurį nusipirkome pradėjus planuoti kelionę, negalėjome patikėti, kad mūsų nuotykis baigiasi.
Kelionė paneigė visus mitus
Pradedant kelionę mes buvome nusiteikusios, kad vairuotojai, kurie mus paveš, daugiausiai bus pusamžiai vyrai, tačiau pasirodė, kad stipriai klydome.
Važiavome su žandare, pagyvenusiomis poromis, jaunomis šeimomis su vaikais, merginomis, vaikinais, pensininku, kuris anksčiau buvo jūreivis, albanų ir portugalų darbininkais, dėstytoju ir netgi su pastoriumi.
Mes turėjome progą bendrauti su daugybe skirtingo amžiaus žmonių: važiavome su žandare, pagyvenusiomis poromis, jaunomis šeimomis su vaikais, merginomis, vaikinais, pensininku, kuris anksčiau buvo jūreivis, albanų ir portugalų darbininkais, dėstytoju ir netgi su pastoriumi.
Vieni iš jų domėjosi mūsų gyvenimais ir Lietuva, kiti pasakojo savo gyvenimo istorijas, o su kai kuriais važiavome tiesiog tylėdami.
Ne vienas sakė, kad jie priima tranzuotojus į savo automobilius, nes jaunystėje patys taip keliaudavo.
Taip pat įsitikinome, kad merginoms vairuotojai sustoja lengviau, nei vaikinams. Vis dėlto svarbiausia yra rasti gerą vietą laukimui.
Kelionėje mums taip pat pasitaikydavo momentų, kai naujos mašinos aukdavome valandą ar net dvi. Kartais atrodydavo, kad visiškai įstrigome ir niekas nevažiuos mūsų kryptimi, bet mes niekada neprarasdavome vilties ir neleisdavome blogai nuotaikai mūsų užvaldyti.
Tai buvo dvi nuostabios savaitės – pilnos nuotykių ir išbandymų, kuriuos mes įveikėme. Sėdėdamos lėktuve jau žinojome, kad tokių kelionių bus dar daugiau.
Po šio mūsų nuotykio, noras keliauti tik dar labiau sustiprėjo ir, praėjus vieneriems metams, aplankytų šalių skaičius dar labiau išaugo.
Vienas iš jų aplankėme daugumai turistų įprastais būdais, tačiau nemažas jų skaičius buvo pasiektas mūsų pamėgtu beprotiškuoju būdu – su iškeltu nykščiu ir kartono lapu rankose.