Dabar populiaru

D.Mickaus nuotr. / Draugų kelionė į Taliną
Šaltinis: 15min
A A

Ką už 50 litų gali nuveikti studentas? Kelionė Vilnius – Talinas – Vilnius su puikia nuotaika, geranoriškais autobusų vairuotojais bei Estijos sostinės grožiu, dabar jau galim teigti, jog į šią kainą buvo įskaičiuota... Tad pradedame nuo to, kaip ši kelionė suplanuota.

Mūsų kompanijoje yra vaikinas, kuris užsiima viskuo, jo moto: „jei ne dabar, tai niekada“. Tad radęs autobusų bilietus vos už 50 litų į Taliną, pirmyn ir atgal, paskambino man ir dar devyniems draugams, viską išdėstė ir neigiamo atsakymo, tiesiog, nepriėmė. Taigi kitą dieną buvo surinkta visa mūsų komanda, užsakyti bilietai ir pradėtas dėlioti kelionės planas.

Kelionės dieną susitikome Vilniuje. Kai keliauja vienuolika studentų, netikėtumai tiesiog negali nepersekioti. Vienas keliaujančiųjų likus 20 minučių iki išvykimo prisiminė, jog neturi jokio asmens dokumeto. Laimei jis buvo vilnietis, taksistas, kuris tarpininkavo atvežant dokumentus iš jo namų iki stoties, nebuvo sukčius, dokumentus atvežė laiku, o autobusų vairuotojas nuostabus, nes sutiko luktelti keletą minučių. Taigi 22:02 prasidėjo mūsų kelionė į Taliną. Įdomi pastabėlė, naktį šviečiantis skystis išteptas ant užmigusio draugo veido, prajuokins ne tik jūsų draugų kompaniją, bet ir privers šypsotis visą autobusą.

Į Taliną atvykome 8 val. ryto visi patogiai išsimiegoję ant atsilenkiančių sėdynių bei kilimais dengtų grindų. Aplink buvo ramu, jautėmės lyg apskritai vieni čia būtume. Talinas tokiu metu dar miegojo, o „spartieji“ estai tikrai neskubėjo keltis.

D.Mickaus nuotr./Draugų kelionė į Taliną

Iš stoties iki senamiesčio kelią rodė kelionės organizatorius, kuris buvo surinkęs daug informacijos iš draugų, truputėlį anksčiau Taliną aplankiusių tokiu pat būdu. Pasirodo, jog šis organizatorius studijuodamas turizmą per paskaitas ne tik miegodavo. Jo vedami ekskursiją pradėjome Talino senamiestyje. Mūsų, 11-os keliautojų nuomone Talino senamiestis tikrai gali lygiuotis ar net lenkti Vilniaus istorinį centrą. Juk jis įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą ir yra vienas geriausiai išlikusių viduramžių miestų Europoje, išsaugojęs senąją Hanzos laikų dvasią. Iš pietrytinės pusės senamiestis atsiveria vos tik praėjus Viru vartus. Vartai atrodo įspūdingai, išsiskiria savo dydžiu, forma, spalva.

Talino senamiesčio perliukas - Tompea pilis ant Tompea kalvos. Tai Estijos galios ir jėgos simbolis, kuriame dabar įsikūręs šios šalies Parlamentas. Daug kartų restauruota, tačiau pilies fasadas išliko nepakitęs, tad pastatas atrodo išties žavingai.

Per pietus kaip tikri studentai neišlaidavome kavinėse. Pietavome prekybos centre, susėdę ant siuoliukų prie žavių fontanų. Pasinaudojome ir elektros energija, kuri buvo skirta telefonų bei fotoaparatų įkrovimui. Keista, bet netrūko ir apsauginių, kurie mus įtariai lydėdavo žvilgsniais, ypač kai vienas iš technologijas mėgstančių vaikinų išsitraukdavo raciją, kad pabendrautų su kitais bendrakeleiviais. Tarp kitko, šis įrenginys keliaujant didesnėmis grupėmis, slidinėjant kalnuose labai padeda, kadangi išvengiate papildomų telefono skambučių, kurie, kaip žinia užsienyje kainuoja. Pamatę įtarius apsauginius ir nujautę, kad galim būti greit palydėti į gatvę, patys pajudėjome ir tęsėme kelionę. Šį kart link Baltijos jūros pakrantės.

D.Mickaus nuotr./Draugų kelionė į Taliną

Pakeliui apžiūrėjome Aleksandro Nevskio ortodoksų katedrą, kuri yra didžiausia kupolinė bažnyčia Taline. Katedra pasižymi savo išskirtinomis formomis, mozaikomis, svogūno formos kupolais. Nors žiema dar nebuvo pasibaigusi, o sniegas sunkėsi į mūsų pavasariškus batus, šioje šiaurinėje Baltijos valstybėje vyravo pliusinė temperatūra, tad eiti ir mėgautis viskuo ką matome tikrai galėjome. Talino pastatai, gatvės, skulptūros tikrai maloniai nustebino. Net ir dar nesužaliavę parkai atrodė gana tvarkingai, tad mes, pasirūpinome, kad ir šaltu metu mažyčiai lauko sporto kempleksėliai nestovėtų be darbo.

Kadangi esame iš lietingo krašto ir vandenį bei Baltijos jūrą tenka matyti dažnai, vėjuotoje pakrantėje neužsibuvome ir traukėme atgal į centrą susipažinti su Talino naktiniu gyvenimu. Vykstantiems į Taliną vienai parai su keletos draugų kompanija bei nepergyvenantiems dėl per mažo pudros kiekio ant veido, rekomenduojame nakvynės nė nesiieškoti. Čia rasite per naktį dirbančių kavinių, barų ar naktinių klubų. Tad tą vienitelę naktį geriau deramai pasilinksminkite (manau jaunimas mums pritars), o jau kitą ankstyvą rytą sėdėdami autobuse turėsite puikią progą deramai išsimiegoti iki kol grįšite namo.

Amerikiečių keliautojas – rašytojas Tim Cahill yra pasakęs: „Kelionė geriausiai išmatuojama draugais, o ne myliomis“. Tad jei tie draugai yra ne tik jūsų „Facebook“, bet ir gyvenime, skambtelkit jiems, kartu pasieškokite gerų autobusų ar lėktuvų bilietų pasiūlymų, kurių tikrai rasite ir keliaukite, nes patikėkit, šioj žemėj tikrai yra ką pamatyti.