Už 1509 litus per Kiprą ir Graikiją. 2. Per tris valandas – iš žiemos į vasarą

Sausio 30-osios rytas. Apie 5 valandą būname Kauno oro uoste, tačiau mintimis jau skrajojame po šiltąjį Pafosą, į kurį ir skleidžiame savo sparnus. Išlipę iš lėktuvo iš karto supratome, jog savo įspūdžiais iš Kipro kankinsime Lietuvoje likusius draugus, kadangi čia termometro stulpelis pakilo iki 20 laipsnių šilumos.
Pafosas

Sulaukę autobuso iš oro uosto judame į miesto šerdį. Bilietas viešuoju transportu studentui kainuoja tik 75 euro centus (virš dviejų litų). Išlipame prie pat savo viešbučio, už kurį dar būdami Lietuvoje sumokėjome vos po 39 litus žmogui. Ne sezono metu kainos čia yra gerokai kuklesnės.

Viešbutis Pafose

Labai daug katinų – toks buvo pirmasis įspūdis apie Pafosą. Jų buvo galima rasti ant kiekvieno kampo, lyg karvių Indijoje. Vakarinėje Kipro dalyje įsikūręs miestas turi apie 33 tūkst. gyventojų, tačiau jis žiemą ir vasarą skiriasi kaip diena ir naktis. Žmonės čia aštuonis mėnesius dirba iš peties, o likusius keturis šis šurmulingas kurortas pavirsta į vietą, kurioje galima filmuoti serialą „The Walking Dead“ (miręs miestelis).

Pafosas žiemą

Dauguma kazino, restoranų, užkandinių, viešbučių, mašinų nuomos punktų, naktinių klubų yra užsidarę, apleisti, kai kurių langai išdaužyti. Sunku įsivaizduoti kaip šis miestas kardinaliai pakeičia savo veidą. Bevaikštant pastebėjome ir iškabas, jog Pafosas 2017 metais taps Europos kultūros sostine.

Pafosas

Nors tai yra besiplečiantis kurortas, tačiau panašių paplūdimių kaip Palangoje sunkiai rasite, o geriausi priklauso viešbučiams. Taip pat pastebėjome gana mažai pėsčiųjų perėjų. Norint kirsti gatvę reikia tiesiog be skrupulų eiti ir pereiti.

Pafosas žiemą

Kiek daugiau šis miestas atgyja vakarop. Saulė čia leidžiasi labai greitai – apie 17 val. jau būna tamsu. Ieškodami vietos kur būtų galima nebrangiai pavalgyti, radome vietinę kebabinę. Užsisakę kebabą už 3,8 eurus atsisėdome laukti prie senolio, kuris pasirodo savęs tokiu visai nelaiko. Jo vardas Petrosas, dirba dailininku, jam 61 metai, tačiau moterims prisistato 46 metų.

Užsimezgęs pokalbis su Petrosu pakrypo link linksmų jo gyvenimo istorijų. Menininkas žinojo kur Lietuva, mūsų sostinę, domėjosi apie pragyvenimo lygį, kainas bei tvirtino, jog visai norėtų nukeliauti į Baltijos šalis. Yra aplankęs tokias šalis kaip Meksika, Argentina, Brazilija, Kuba, o iš pastarosios dar bandė ir parsiplukdyti atgal merginą, tačiau šiam planui neišdegus pačiam buvo uždrausta kuriam laikui išvykti iš šalies.

Atsisveikinę su Petrosu patraukėme link savo viešbučio, per dieną išleidę tik 6,45 eurus.

Pafosas žiemą

Pirmajame dienoraščio įraše apžvelgiau mūsų pasiruošimą šiai dviejų savaičių kelionei, kurios biudžetas yra 1509 litai (kad būtų aišku, jog daugiau nei 1500). Už keturis lėktuvų bilietus, keltą ir viešbučius dar būdami Lietuvoje išleidome 925 litus, todėl iki skrydžio namo (vasario 13 d.) mūsų kišenėse liko 584 litai, t.y. vidutiniškai po 42 litus (12 eurų) per dieną.