Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Eiffelio bokštas bus perdažytas originalia spalva? Kiek tai kainuos, kiek dažų reikės ir kodėl istorija moko to nedaryti?

Eiffelio bokštas yra vienas iš pagrindinių Paryžiaus simbolių. Ši geležies konstrukcija nustebino pasaulį dar 1889 metais ir turėjo būti laikina, tačiau tebestovi iki šių laikų. Dabar net sunku įsivaizduoti, kad kas nors norėtų nugriauti Eiffelio bokštą, todėl artimiausius 15 metų jis bus restauruojamas. Dar šiemet statinio spalva pradės keistis – ar bus sugrąžinta ta, kuria bokštas buvo nudažytas iš pat pradžių?
Eifelio bokštas Paryžiuje
Eiffelio bokštas Paryžiuje / Vida Press nuotr.

Eiffelio bokštas yra geležinė konstrukcija, sukurta 1889 metų Pasaulio parodai. Jos architektas nėra Gustavas Eiffelis, nors dažnai teigiama būtent taip. Eiffelio bokšto architektūrą sukūrė Stephenas Sauvestre'as – būtent jis primityviam eskizui suteikė arkas, apžvalgos aikšteles, riestą išorinių kraštinių siluetą. Kuomet buvo paskelbtas konkursas ypatingam statiniui sukurti, buvo iškelta viena sąlyga – bokštas turi būti lengvai išardomas. Tai buvo planuojama padaryti 1909 metais, tačiau tuomet Eiffelio bokštas jau buvo naudojamas įvairioms radijo komunikacijos antenoms.

Būtina pažymėti, kad rafinuotam paryžiečių skoniui Eiffelio bokštas atrodė per daug vulgarus. Jis tarsi maldaute maldavo dėmesio, kas vietiniams gyventojams nepatiko. Taip pat buvo manoma, kad ryškus bokštas užgožia vertingesnę miesto architektūrą ir atrodo kaip pramoninis objektas, kuriam nevieta Paryžiaus centre. Dabar, aišku, taip jau nebegalvojama, tačiau gali būti, kad tokios nuomonės vėl pasigirs, kai šiemet bokštas bus perdažytas.

Eiffelio bokštas yra pagamintas iš labai mažai anglies turinčios geležies. Taigi, bokštą visada puolė rūdys, jį reikia reguliariai dažyti. Eiffelio bokštas perdažytas jau 19 kartų ir kokiomis spalvomis jis tik nesipuikavo – buvo kelių rudų atspalvių, geltonas, oranžinis. Kartą bokštas buvo nudažytas pereinama spalva, kuri tarsi bluko artėdama prie statinio viršūnės. Tačiau šiemet garsiausias Paryžiaus statinys gali susigrąžinti ir originalią raudoną spalvą.

Tikriausiai ryškiai raudona neatrodo kaip geriausias pasirinkimas, bet tai bent jau paaiškina, kodėl anksčiau miesto gyventojai taip nekentė Eiffelio bokšto. Ryškiai raudona konstrukcija rėžė akį ir nederėjo su subtiliais senaisiais statiniais. Tačiau tuomet ji atliko savo vaidmenį – juk Pasaulinėje parodoje ir reikia patraukti žmonių dėmesį. Pats Gustavas Eiffelis teigė, kad raudoni dažai geriausiai saugo nuo rūdžių. Beje, tikriausiai nepastebėjote, kad Eiffelio bokštas dabar yra nudažytas trimis bronzinės-rudos atspalviais – aukštesnės bokšto dalys yra šiek tiek šviesesnės, kad statinys lengviau įsilietų į Paryžiaus dangų.

Šių metų spalį darbininkai pradės dažyti Eiffelio bokštą, tačiau spalva dar nėra parinkta. Svarstoma ir raudona, ir nauji, šviežesni dabartinės „Eiffelio bokšto bronzinės“ atspalviai. Nors sprendimą reikia priimti iki rudens, vėliau darbai tęsis gana ilgai – bokštas bus dažomas net trejus metus. Tam prireiks bent 60 tonų dažų.

Perdažymas bus platesnio masto restauracijos dalis. Per 15 metų Eiffelio bokšto atnaujinimui planuojama išleisti 300 milijonų eurų. Siekiama užtikrinti, kad konstrukcija išliktų tvirta kiek įmanoma ilgiau, būtų tinkamai apsaugota nuo korozijos, o turistų srautai būtų efektyviai valdomi. Prie bokšto pagrindo bus įrengti ir neperšaunamo stiklo blokai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius