Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaimo sodybos randa vis daugiau būdų suvilioti miestiečius

Kaime poilsiaujantys miestiečiai mėgsta vietinį, autentišką maistą, todėl Lietuvos kaimo turizmo asociacija (LKTA) naują sezoną pradeda stiprindama ryšius su ūkininkais ir amatininkais. „Poilsiautojus domina ne tik cepelinai ar kitas mūsų maisto paveldas, jiems įdomu pamatyti levandų sodus, sraigių ūkius, midaus gamybos procesą“, – sakė LKTA prezidentas Linas Žabaliūnas.
Ožka
Lietuviai kaime nebeieško miestietiškų pramogų. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Vienas iš stimulų keliauti po savo kraštą ir užsienyje yra maistas. Mes siekiame, kad žmonės vis daugiau keliautų po Lietuvą, praleistų laiką kaime, į kurį atvyktų tuščiomis, o grįžtų pilnais krepšiais kaime pagamintų vietinių produktų.

Dabar yra paradoksali atvirkštinė situacija: miestiečiai prekybos centruose prisiperka kaime pagaminto, išauginto maisto, ir braškes, agurkus, mėsą vežasi į kaimą“, – pastebėjo Lietuvos kaimo turizmo asociacijos (LKTA) prezidentas Linas Žabaliūnas.

Dabar yra paradoksali situacija: miestiečiai prekybos centruose prisiperka kaime pagaminto, išauginto maisto, ir braškes, agurkus, mėsą vežasi į kaimą

Šiemet LKTA pakeitė savo organizacijos įstatus, ir nuo šiol asociacijos nariais gali būti ne tik nakvynę kaime teikiantys paslaugų teikėjai, bet ir ūkininkai, amatininkai bei kiti paslaugų kaime tiekėjai, kurie nori pritraukti turistus.

LKTA su kolegomis iš Kipro, Latvijos, Italijos, Ispanijos, Lietuvos parengė praktinį vadovą, padėsiantį smulkiems ūkininkams rinkodaros srityje.

Anot L.Žabaliūno, link šio naujo veiklos etapo LKTA ėjo keletą pastarųjų metų. „Miestiečiai ieško ekologinių ūkių, amatininkų. Jiems įdomu pamatyti levandų sodus, sraigių ūkius, midaus gamybos procesą, o ūkininkai laukia miestiečių, kurie jiems yra pirkėjai.

Poilsiautojus domina ne tik cepelinai ar kitas mūsų maisto paveldas. Dabar aktyviai ieškome originalių lietuviško maisto gamintojų, kurie sutinka ir nori pas save įsileisti atostogaujančius kaime“, – teigė L.Žabaliūnas.

Europoje kaimo turizmas jau seniai yra ne tik apgyvendinimo paslaugos, bet ir visas laiko praleidimas kaime.

„Seniai apie tai svajojau ir Lietuvoje, tačiau anksčiau kaimo turizmo sodybų savininkai baiminosi konkurencijos su ūkininkais dėl lankytojų. Iš tiesų smulkūs ūkininkai sukuria pridėtinę kaimo turizmo vertę. Kai žmogus keliauja po kaimą, sodybos yra geriausia, o dažnai ir vienintelė vieta nakvynei“, – sakė L.Žabaliūnas.

Jei bus šilta vasara, žmonių netrūks

LKTA nariai dabar labiausiai laukia orų atšilimo ir palankių sinoptikų prognozių, nes tuo to tiesiogiai priklauso sodybų užimtumas. Kai tik temperatūra padidėja, pasidaro sunku rasti laisvų vietų sodybose.

„Tikimės, kad hiperbolizuotos sinoptikų prognozės vasarą apie „žiemiškų orų frontus“ neišgąsdins poilsiautojų“, – pastebėjo L.Žabaliūnas.

Lietuvos kaimo turizmo asociacija (LKTA) yra nevyriausybinė organizacija, vienijanti daugelį kaimo turizmo paslaugas teikiančių sodybų šeimininkų. Asociacija, kuri įkurta 1997 metais, šiuo metu vienija beveik 400 narių. Rezervuoti nakvynę kaime galima interneto svetainėje www.atostogoskaime.lt. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius