Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kelionė jūriniu keltu – kokia tai patirtis? (II-dalis)

Keltas "Athena Seaways" / „DFDS“ archyvo nuotr.
Keltas "Athena Seaways" / „DFDS“ archyvo nuotr.
Šaltinis: 15min
0
A A

Pirmojoje infoturo Vilnius – Karlshamnas (Lietuva – Pietų Švedija) dalyje pateikiau apžvalgas ir rekomendacijas, vykstantiems į slidinėjimo kurortus „Isaberg“ ir „Mullsjo Alpin“. Šioje straipsnių serijos dalyje norėčiau plačiau papasakoti apie pačius „DFDS Seaways“ keltus, kuriais teko plaukti į abi kelionės puses – „Athena Seaways“ ir „Regina Seaways“.

Būdama tik keleive, didelių skirtumų (komforto prasme) tarp šių dviejų keltų nepastebėjau. „Regina Seaways“, kuriuo teko grįžti į Klaipėdą, buvo neseniai renovuotas, ir laivo kajutės šiame kelte buvo šiek tiek erdvesnės. Tačiau iš esmės tvarka juose nesiskyrė: tiek įgula pasirodė paslaugi ir maloni, tiek ir pačiuose keltuose tvyrojo pedantiška švara.

Man, keliaujančiai keltu pirmą sykį, ši kelionės dalis paliko tikrai didelį įspūdį. Viena vertus, buvo įdomu stebėti, kaip laivas pajuda, prisišvartuoja, ar tiesiog skrodžia bangas bekraštėje jūroje.

Kita vertus, kelte, priešingai nei lėktuve ar automobilyje, nereikia dėvėti jokių saugos diržų, vykdyti eilės procedūrų ir apskritai jausti kelioninio nuovargio.

Poilsis ir laisvalaikis

Vos tik išjungus automobilio variklį ir patekus į keleivinę kelto zoną prasideda poilsis. Keltas yra tarsi plaukiantis viešbutis, kuriame galima apsipirkti, skaniai pavakarieniauti bei papusryčiauti, išlenkti taurelę kelto bare ar tiesiog praleisti vakarą, žiūrint įprastą TV programą (ji veikia visą laiką!). 

Pakilimas į keltą / „DFDS“ archyvo nuotr.
Pakilimas į registratūrą / „DFDS“ archyvo nuotr.

kelte, priešingai nei lėktuve ar automobilyje, nereikia dėvėti jokių saugos diržų, vykdyti eilės procedūrų ir apskritai jausti kelioninio nuovargio

Kelte taip pat įrengtas ir atskiras vaikų žaidimo kambarys, pritaikytas keliaujančioms šeimoms su mažais vaikais.

Šalia Registratūros esančioje poilsio zonoje galima ramiai gurkšnojant kavą, paskaityti knygą ar pavartyti žurnalus, kuriuos rasite čia pat įrengtoje skaitykloje. 

Kelto kajutės yra keleto tipų: keturvietės ir trivietės su (ir be) lango, liukso klasės dvivietės ir vienvietės, o taip pat kajutės pritaikytos neįgaliesiems (jose erdviau, yra specialiai įrengta erdvesnė ir dušo/tualeto patalpa).

Beje, keltu galima keliauti ir su gyvūnais. Šeimininkams, nenorintiems skirtis su savo augintiniais visos kelions metu, patartina užsisakyti specialias „keliaujantiems su gyvūnais“ kajutes.

Kadangi pačiai atiteko keturvietė kajutė su langu, galėjau pro jį stebėti, kaip laivas palieka krantus, o paryčiais po truputį artėja prie Švedijos žemių.

Nuo vaikystės laikų mėgstantiems dviaukštes lovas tikrai rekomenduoju nepabijoti miegoti viršutinėje lovoje: tai šioks toks iššūkis, nors iškristi vargu ar įmanoma. Be to, kiekvienoje kajutėje yra pastatytos specialios kopetėlės, todėl įsiropšti į viršutinę lovą tikrai labai paprasta.

Keturvietė kajutė su langu / Keltas „Regina Seaways“ / „DFDS“ archyvo nuotr.
Keturvietė kajutė su langu / Keltas „Regina Seaways“ / „DFDS“ archyvo nuotr.

Dar vienas tikrai didžiulis plaukimo kajutėje privalumas – atskira dušo kabina. Kuomet ilgas distancijas tenka keliauti automobiliu ar traukiniais, apie tokią prabangą vargu ar galima pagalvoti. Taigi, atsikėlusiems iš ryto ir norintiems kelionės dieną pradėti žvaliai – rytinis dušas yra tarsi išsigelbėjimas.

Maitinimas kelto restorane

Keletą žodžių norėčiau tarti apie kelto savitarnos restoraną. Jame teko du kartus vakarieniauti bei pusryčiauti, ir galiu drąsiai teigti, jog maisto kokybė nė karto nenuvylė: nuo šaltų užkandžių iki desertų buvo galima rinktis iš tikrai gausios įvairovės.

Šaunu, jog virtuvėje dirbantis personalas maloniai pristatė patiekalus, patarė, kaip išsirinkti jų derinį bei padažus. Vienintelė „rizika“, kurią kiekvienas asmeniškai turėjo prisiimti – kaip, norint visko paragauti, nepersivalgyti...

Kelto restoranas / Lauros Kešytės nuotr.
Kelto restoranas / Lauros Kešytės nuotr.

Tiesa, kartu infoture dalyvavusi kelionių ekspertė pastebėjo, jog vegetariškų karštųjų patiekalų pasiūla jai pasirodė mažoka. Tačiau kiekvienas, specialius poreikius turintis, keleivis turi galimybę prieš kelionę suderinti patiekalų sąrašą su virtuvės šefu.

Pusryčiai suaugusiam žmogui (nuo 16 metų) savitarnos restorane kainuoja 7,5 Eur, o vakarienė 15,5 Eur. Vaikams nuo 4 iki 15 metų pusryčių ir pietų kaina yra per pus mažesnė. Mažiesiems iki 4 metų amžiaus maitinimas yra nemokamas.

Kelto baras / Lauros Kešytės nuotr.
Kelto baras / Lauros Kešytės nuotr.

Užsisakant patiekalus pagal specialų meniu restorane, kaina už vakarienę priklauso nuo pasirinktų patiekalų kainos.

Tiesa, perkant bilietą internetu, matinimą galima užsisakyti 15% pigiau nei perkant kelte. Yra galimybė užsisakyti 2-jų ar 3-jų patiekalų kompleksus internetu ir sutaupyti iki 20% procentų kainos, kurią sumokėtumėte kelto restorane. Todėl būkite atidūs ir mokėkite mažiau!

Žvilgsnis pro kapitono denio langus

Įdomioji kelionės dalis, kurios, deja negali patirti paprastas keleivis – ekskursija po laivo įgulos koridorius bei Kapitono tiltelį. Per plačiais langais įstiklintą priekinį laivo fasadą atsiveria vaizdas į jūros tolius.

Ekskursija po Kapitono tiltelį / Lauros Kešytės nuotr.
Ekskursija po Kapitono tiltelį / Lauros Kešytės nuotr.

Abu laivo kapitonai, su kuriais teko susipažinti, jūrose plaukioja ne mažiau kaip 20 metų. Norintiems tapti laivo kapitonais tenka baigti specialiais jūreivystės studijas ir mažiausiai dekadą metų dirbti laivuose.

Jūros įgula, įskaitant ne tik kapitoną ir jo padėjėjus, bet ir likusį laivo personalą per metus jūroje praleidžia lygiai pusmetį: ilgiau nei pusdieniui neišvykdami iš laivo jie mėnesį dirba, o kitą mėnesį ilsisi, ir taip pakaitomis.

Įguloje dirba tik profesionalai

Kiekvienas kelto darbuotojas (nuo vadovaujančio iki pagalbinio asmens) dalyvauja nuolatiniuose apmokymuose, pradedant saugos instrukcijomis, baigiant ekstremalių situacijų valdymo pratybomis. Kelto „Athena Seaways“ komercijos vadovė pasakojo, jog darbuotojai yra ruošiami net ir tokiems atvejams, kaip teroristų išpuoliai ar laivo užgrobimas.

Nors šiuo kursu plaukiantys keltai, iš pirmo žvilgsnio, vargiai galėtų pakliūti į tokias ekstremalias situacijas, tačiau laivo komanda yra preciziškai ruošiama „visiems gyvenimo atvejams“. Kelto įgula paklūsta griežtam kodeksui, visiems privaloma mokėti suteikti pirmąją pagalbą ir užtikrinti laivo keleivių saugumą.

Glaustos išvados ir rekomendacijos keliaujantiems "DFDS Seaways" keltais:

  • Keliaujantiems su visa šeima automobiliu, norintiems vežtis daug daiktų (ir jų neskaičiuoti) bei su savimi pasiimti augintinį, tai tikrai patogus būdas pasiekti norimą tikslą be jokio streso ir papildomų išlaidų. Čia galima ilsėtis, skaityti knygas ar žiūrėti filmus, arba leisti laiką denyje ar viešose, keleiviams skirtose laivo zonose.

  • Į laivo vidų siūlau pasiimti tik tai, ko reikia, o visą likusią mantą palikti automobilyje.

  • Plaukiantiems keltu šaltuoju sezonu, siūlau įsidėti kelis neperpučiamus lietpalčius ar šiltesnes striukes – tikrai įdomu išeiti į lauką ir stebėti, kaip laivas skrodžia bangas, tačiau čia yra ganėtinai vėjuota!

  • Tiems, kurie keliauja pasirinkę pilną maitinimą (vakarienę ar pusryčius) tikrai neverta įsidėti papildomo maisto (kokią klaidą padariau pati) – pavalgysite tikrai sočiai.

  • Turintiems jūros ligą ar pajutusiems pirmuosius jos požymius (dažniausiai – pykinimą), yra rekomenduojama sučiulpti rūgščią karamelę ar citrinos grežinėlį. Taip pat prieš kelione galite pasitarti su savo šeimos gydytoju, kuris nurodys, kaip elgtis ir ką vartoti tiksliai šiuo atveju.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje