Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kodėl vėluoja „Small Planet Airlines“ skrydžiai?

Small Planet Airlines
Organizatorių archyvo nuotr. / Small Planet Airlines
Šaltinis: 15min
0
A A

Bendrovės „Small Planet Airlines“ pavadinimas pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodo ne pačiame geriausiame kontekste. Dėl gedimų smarkiai vėluojantys skrydžiai iš Antalijos ir Herakliono ar laiku neišskridęs lėktuvas į Maljorką privertė sunerimti poilsines keliones nusipirkusius atostogautojus, kurie vis dažniau kreipiasi į žurnalistus su nuogąstavimais ir skundais dėl skrydžių bendrovės bei kelionių organizatorių.

„Small Planet Airlines” lėktuvas spalio 12 dieną Vilniuje turėjo leistis 22 val. 15 min. Tačiau spalio 13 d. po pietų orlaivis vis dar buvo Herakliono oro uoste.

Surinkus „Small Planet“ raktažodžius, internete vien šiais metais galima rasti daug daugiau vėlavimo istorijų.

Vėlavimais neišsiskiria

Ekspertų manymu, nors per atostogas turistams labai nemalonu patekti į tokią situaciją, kai lėktuvas vėluoja daugiau nei dvi valandas, bendrovė „Small Planet Airlines“ atostogautojų pliekiama be reikalo. 

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas teigia, kad CAA renka daugiau nei dviem valandomis vėluojančių skrydžių duomenis iš Lietuvos oro uostų.

Bendrovė „Small Planet Airlines“ tikrai nėra vėlavimų lyderis ir neišsiskiria iš kitų atidėtais skrydžiais. Anot eksperto, 2014 metais iki spalio mėnesio daugiau nei dviem valandomis vėlavo 22 bendrovės skrydžiai iš 764-ių. Tai yra 2,9 proc. Lietuvos oro uostuose vykdytų bendrovės skrydžių. Europos saugios oro navigacijos organizacijos (Eurocontrol) duomenimis, Europoje skrydžių, vėlavusių daugiau kaip dvi valandas, vidurkis 2014 m. yra 2,7 proc. 

Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Alvydas Šumskas
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Alvydas Šumskas

„Kadangi oro linijų bendrovės „Small Planet Airlines“ orlaivių parkas nėra didelis, vėlavimų skaičius sparčiai auga ne tik dėl orlaivių techninių gedimų, bet ir dėl rotacijos. Paprastai orlaivis per dieną skrenda dviem maršrutais: jei vėluoja vienas skrydis, vėluoja ir kitas“, – didesnį vėluojančių orlaivių procentą komentuoja A.Šumskas.

Be to, šioje statistikoje įtraukti ir skrydžiai, vėlavę dėl blogų meteorologinių sąlygų, streikų, oro eismo valdymo apribojimų ir kitų priežasčių.

Papildomas orlaivis ir atnaujintas parkas

„Small Planet Airlines“ Lietuvos ir kitų šalių turistus į Graikiją, Ispaniją, Turkiją, Egiptą ir kitas šalis skraidina 11 lėktuvų. Be to, pradėtas naudoti pagalbinis lėktuvas nenumatytoms situacijoms spręsti.

„Siekiame mažinti vėlavimų skaičių – atnaujinome bendrovės orlaivių parką, o šiemet pradėjome naudoti rezervinį A320 orlaivį, kuris leidžia reaguoti į netikėtus skrydžių sutrikimus ir sumažinti ilgų vėlavimų riziką keleiviams“, – teigė „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovė Viktorija Ulinskė.

Pasak aviacijos saugos eksperto A.Šumsko, turistams dėl skrydžių saugumo nereiktų nuogąstauti, nes „Small Planet Airlines“ lėktuvai nėra nei pasenę, nei techniškai netvarkingi.  

„Vidutinis bendrovės orlaivių amžius – 15 metų. Pavyzdžiui, oro linijų „Lufthansa“ lėktuvų „Boeing 737 Classic“ vidutinis amžius yra 23,2 metai. Taigi lėktuvų amžius nėra tas kriterijus, pagal kurį sprendžiama, galima juo naudotis ar ne. Pagrindinis kriterijus yra jo techninė būklė ir techninių reikalavimų atitikimas“, – patikino CAA ekspertas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Lufthansa“ lėktuvai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Lufthansa“ lėktuvai

Nors verslo logika diktuoja, kad klientai visada teisūs, aviacija pasaulyje yra viena labiausiai reglamentuotų sričių. Tikrinama ir pertikrinama viskas nuo pilotų pasirengimo iki smulkiausių lėktuvo sutrikimų. Todėl, anot „Small Planet Airlines“ atstovų, net ir menkiausio sutrikimo atveju niekas neieškos kompromisų. „Pagrindinį prioritetą teikiame skrydžių saugai. Mūsų orlaiviai yra kruopščiai tikrinami, o per patikrą radus net ir minimalių neatitikimų, skrydžio nevykdome, kol problema nėra išsprendžiama”, – teigia V.Ulinskė. 

Turistų aptarnavimo centrai – jau oro uoste

Atidėti skrydžiai neigiamai atsiliepia ir kelionių organizatorių įvaizdžiui. Dažniausiai jiems tenka atsakyti už ne iki galo pavykusias žmonių atostogas. Pastarojoje situacijoje, kai „Small Planet Airlines“ lėktuvas beveik parą vėlavo išskristi iš Herakliono ir žmonės vėlavo iš atostogų sugrįžti į darbus, akmuo taip pat krito ir į „Novaturo“ daržą. 

„Kiekvienas vėlavimas yra nemalonus tiek keleiviams, tiek mums – kelionių organizatoriams. Todėl partneriui („Small Planet Airlines“) keliame aukštus reikalavimus dėl punktualumo rodiklių ir kartu ieškome galimybių vėlavimų skaičių dar labiau sumažinti“, – tikina „Novaturo“ rinkodaros vadovė Dovilė Zapkutė.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno oro uoste
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno oro uoste

Vis dėlto remiantis flightstats.com duomenimis, per pastaruosius du mėnesius „British Airways“ įvykdė 71 proc. visų skrydžių laiku, „Air Berlin“ – 76 proc., „Aer Lingus“ – 69 proc., „Lufthansa“ – 76 proc. Tad kad ir kiek besistengtų skrydžių bendrovė ar kelionių organizatorius, vėlavimų bus ir ateityje. Klausimas, ką galima padaryti, kad esant tokioms situacijoms keleiviai pasijustų geriau.

„Pasitaikius vėlavimams Vilniaus oro uoste, mūsų klientais rūpinasi „Novaturo“ atstovas. Atvykęs į oro uostą jis bendrauja su keleiviais, suteikia informaciją, kokios yra jų teisės esant lėktuvo vėlavimams. Rūpinasi, kad mažieji mūsų keleiviai taip pat būtų užimti – dovanojame jiems jaunojo keliautojo rinkinius“, – apie šiemetes naujoves pasakoja D.Zapkutė. 

„Jei lėktuvai vėluoja pakilti numatytu laiku ne Vilniaus oro uoste, o kitose šalyse, su partneriais užtikriname, kad jiems būtų suteikta nakvynė viešbučiuose, būtų parūpintas maitinimas. Mūsų atstovai užsienyje taip pat bendrauja su klientais“, – priduria „Novaturo“ atstovė.

Atsitinka visiems, net ir JAV valstybės sekretoriui

Anot A.Šumsko, su vėluojančiais skrydžiais susiduria daugybė žmonių visame pasaulyje. Tik reguliarių skrydžių oro linijos dažnai renkasi skrydžio atšaukimo variantą, jei mato, kad vėlavimas truks daugiau nei dvi valandas. 

Tokiais atvejais tikrai ne visos reguliarių skrydžių bendrovės pasirūpina keleivių apgyvendinimu ir kartais naktį tenka praleisti ant oro uosto suoliuko. O kompensacijų klausimas visada priklauso nuo nukentėjusio kliento iniciatyvos ir pasiryžimo ieškoti teisybės.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Į Lietuvą atvyko JAV valstybės sekretorius
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Į Lietuvą atvyko JAV valstybės sekretorius

„Nuo netikėtų technikos gedimų niekas nėra apsaugotas. Netgi JAV valstybės sekretoriaus Johno Kerry vyriausybinis lėktuvas per jo vizitus į užsienį per pastaruosius metus gedo keturis kartus. Manau, niekam nekyla abejonių dėl išskirtinio techninės priežiūros dėmesio tokios kategorijos lėktuvams. Tačiau technika yra technika ir ji, deja, kartais genda netikėčiausiu metu“, – temą užbaigia A.Šumskas.

Spalio 16 d. į Madridą žaisti rungtynių laiku neišskrido ir Kauno „Žalgirio“ krepšininkai, kurių lėktuvui nuleido padangą. Krepšininkai, pernakvoję Vilniuje, į Ispaniją išskrido tik rungtynių dieną.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje