Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Nuo „Plius Travel“ griūties nukentėjusių klientų skaičius bus kur kas didesnis, nei skelbta

Iš Egipto grįžo lietuviai
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Iš Egipto grįžo lietuviai
Šaltinis: 15min
0
A A

Savo veiklą dėl apyvartinių lėšų trūkumo sustabdžiusi kelionių organizatorė „Freshtravel“, valdanti prekinį ženklą „Plius Travel“, paliko daug klaustukų. Pirminiais duomenimis, pretenzijų dėl neįvykusių kelionių gali turėti 1300 pirkėjų. Tačiau šis skaičius greičiausiai bus kur kas didesnis. Vien per grupinių apsipirkimų portalus „Plius Travel“ buvo pardavusi kelionių, kurios nebeįvyks, už pusę milijono litų.

Pastaruoju metu per beta.lt ir grupinis.lt portalus „Plius Travel“ itin aktyviai siūlė įsigyti kelionių į Turkiją. Poilsinės kelionės buvo numatytos pavasarį – balandžio mėnesį. Pasiūlymai siųsti ir penktadienį ryte – popiet įmonė savo partneriams pranešė apie veiklos pabaigą.

Kiek tiksliai buvo parduota kelionių, į kurias turistai jau neišvyks, kol kas neskelbiama. 15min.lt žiniomis, Valstybiniam turizmo departamentui „Freshtravel“ šią informaciją pateikė jau penktadienį. Tačiau laikinasis Turizmo departamento direktorius tikina, kad žinomi tik negalutiniai skaičiai – esą pretenzijas dėl neįvykusių kelionių gali pareikšti 1300 bankrutuojančios bendrovės klientų. 

„Pirmadienį susitiksime su grupinių portalų atstovais, kad išsiaiškintume, kiek kelionių buvo parduota. Dabar mums žinomos tik tos kelionės, kurios buvo parduotos dviem mėnesiams į priekį. Aišku, kad kelionių buvo parduota daugiau nei 1000 žmonių“, – sakė Valstybinio turizmo departamento laikinasis vadovas Juozas Raguckas.

Pasak jo, apie veiklos pabaigą penktadienį paskelbusi „Freshtravel“ neturi pinigų padengti poilsiautojų patirtai žalai, nes visi draudimo pinigai buvo išleisti į keliones Madeiroje (Portugalija) ir Hurgadoje bei Šarm el Šeiche (Egiptas) išvykusiems turistams parskraidinti.

„Freshtravel“ turėjo Turizmo įstatymu numatytą laidavimo draudimą 700 tūkst. litų sumai. Bet didžiąją dalį pinigų – 580 tūkst. litų – išleidome trims užsakomiesiems skrydžiams. „Freshtravel“ buvo sudariusi sutartį su Čekijos kompanija „Small Wings“ ir viena Egipto skrydžių bendrove. Su čekais pavyko susitarti – jie patikėjo garantinio draudimo aktu ir parskraidino turistus iš Madeiros. Egipto kompanija norėjo matyti grynus pinigus, todėl teko ieškoti kitos kompanijos. Turistus iš Hurgados ir Šarm el Šeicho parskraidino „Small Planet Airlines“. Jai, beje, sumokėjome net mažiau nei buvo sutartyje numatyta sumokėti Egipto įmonei, – sakė J.Raguckas. – Taip pat buvo išlaidų, kurios susijusios su turistų gelbėjimu iš situacijos Egipto viešbučiuose.

Draudimo pinigų beveik neliko

Ar gali tikėtis klientai, įsigiję „Plius Travel“ pardavinėtas keliones, gauti kompensacijas? Turizmo departamento laikinasis direktorius vietoje tiesaus atsakymo ragino neskubinti įvykių.

„Aritmetika paprasta: draudimas buvo 700 tūkst. litų, išleista beveik 600 tūkst. litų. Kažkiek pinigų dar liko. Agentūroms ir grupinių portalų pardavėjams rekomendavome ir dar rekomenduosime, kad komisinius, gautus už parduotas „Freshtravel“ keliones, jie sugrąžintų klientams. Tokią praktiką taikėme anksčiau, kitų įmonių bankroto atveju, taip darysime ir dabar", – sakė J.Raguckas. 

Per grupinius portalus kelionių nupirkta už 0,5 mln. litų

UAB „Cherry Media LT“ generalinis direktorius Vilius Juraitis 15min.lt sakė, jog šiuo metu tikslinami skaičiai, kiek kelionių per portalus beta.lt ir grupinis.lt buvo įsigiję „Plius Travel“ klientai. 

„Skaičiai negalutiniai, bet jau dabar žinome, kad buvome pardavę kelionių daugiau kaip už pusę milijono litų. Šiuo metu informaciją tiksliname. Ryt poryt (pirmadienį – antradienį – aut. past.) išsiųsime savo klientams laiškus, kuriuose pateiksime visą informaciją – kaip ir kiek galėsime kompensuoti“, – sakė V.Juraitis.

Pašnekovo teigimu, prognozuoti, kaip „Freshtravel“, kurios keliones pardavinėjo  „Cherry Media LT“ valdomi grupinio apsipirkimo portalai, bankrotas paveiks įmonės veiklą, per anksti.

„Kaip ir žiniasklaidos portaluose, mūsų portaluose viskas matoma per lankomumą. Ar („Freshtravel“ griūtis – aut. past.) paveiks, matysime po savaitės ar dviejų. Stebime dienos lankomumą. Kol kas pokyčių nėra“, – sakė V.Juraitis. 

Jis neabejojo, kad klientai supranta, jog šioje situacijoje keliones pardavinėjusios agentūros ar grupinio apsipirkimo portalai taip pat nukentėjo. 

„Freshtravel“ kelionėmis prekiavo virš 100 agentūrų. Negalima jų visų kaltinti dėl „Frehstravel“ bankroto. Mes savo klientams visada pabrėžėme, kad esame tik tarpininkai – ant parduodamos paslaugos ar prekės yra konkretaus pardavėjo logotipas, tad žmonės mato, iš ko ir ką perka“, – pažymėjo „Cherry Media LT“  generalinis direktorius.

„Freshtravel“ apie veiklos pabaigą paskelbė penktadienį. Šiemet tai ketvirtoji kelionių organizatorė, kuri paskelbė apie savo nemokumą. Anksčiau dėl tos pačios priežasties bankroto procedūras pradėjo įmonės „Go Planet Travel“, „Go Baltic Travel“ ir „Neoturas“.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje