Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Pilotai nerimauja: naujas Berlyno oro uostas – ne silpno skrandžio žmonėms

Spalio mėnesį pagaliau bus atidarytas Berlyno Brandenburgo oro uostas – vėluojantis 9 metus, o pirminį biudžetą viršijęs keliais milijardais eurų. Tačiau dar prieš atidarymą lakūnai nerimauja dėl pakilimo iš naujojo oro uosto, rašo „Der Tagesspiegel“.
Berlyno Brandenburgo oro uostas
Berlyno Brandenburgo oro uostas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Jeigu virš oro uosto vyraus rytinis vėjas, bus naudojamas takas 7R. Praėjus mažiau nei 30 sekundžių nuo pakilimo, maždaug 180 metrų aukštyje, lakūnai turės atlikti 145 laipsnių posūkį, vadinamą „Hoffmano linkiu“. Taip staiga suktis orlaiviams reikės tam, kad būtų keliama kuo mažiau triukšmo virš gyvenamųjų rajonų.

Pakilimo seka, oficialiai žinoma kaip „LULUL1B“, atitinka Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos standartus, tačiau apie ją prabilo lakūnai, kuriems teks kilti iš Brandenburgo oro uosto.

Pilotai perspėja, kad toks pakilimas gali „sukelti pykinimą“. Tokia kelionės pradžia bus ne tik nemaloni keleiviams, bet ir kelia rimtą nerimą patiems lakūnams.

Lakūnams atstovaujanti organizacija teigia, kad toks staigus posūkis iškart po pakilimo visai be reikalo didina skrydžio riziką, dėl to atsirastų didesnė žmogiškos klaidos tikimybė. Organizacija tvirtina, kad pilotams šios kritinės skrydžio fazės metu reikia verčiau susikoncentruoti į kilimą, o dabar jie turės dėmesį skirti posūkiui.

Lakūnai taip pat perspėja, kad pakilimas bus sudėtingesnis, tad gali kiltų ir rimtų problemų nenumatytais atvejais – pavyzdžiui, susidūrus su paukščiais, atsiradus variklio ar hidraulinės sistemos gedimams.

Organizacija pastebi, kad yra ir kitas pakilimo maršrutas esant rytiniam vėjui, tačiau ilgesnis – tai pareikalautų ir daugiau laiko, ir degalų.

Pilotai perspėja, kad toks pakilimas gali „sukelti pykinimą“.

Pilotai pastebi, kad tokia pakilimo procedūra nėra naujiena, ji egzistuoja ir kituose oro uostuose, tačiau juose ji galioja dėl reljefo kliūčių, o ne dėl triukšmo apribojimų.

Ar išties lakūnų nerimas gali tapti dar vienu iššūkiu oro uostui, kuris per keliolika statymo metų jau susidūręs su ilgu sąrašu problemų? Mažai tikėtina, kad dėl to būtų atidėtas Brandenburgo oro uosto atidarymas, nes visgi procedūra jau yra patvirtinta, nepaisant pilotų prieštaravimų.

Ko galima tikėtis – kad lakūnai prieš tokį pakilimą mažų mažiausiai bent perspės keleivius, kad bus atliekamas staigus posūkis.

Apie problemas, kurios kilo statant Brandenburgo oro uostą, skaitykite čia: Užkeiktasis Berlyno oro uostas su puse milijono problemų statomas ant kojų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius