-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Qantas“ lėktuvas išskrido į 19 valandų skrydį be sustojimų

Australijos avialinijos „Qantas“ dar kartą testuoja itin ilgą skrydį. Ketvirtadienio ryte orlaivis pakilo iš Londono, o po 18 valandų ir 45 minučių suplanuotas jo nusileidimas Sidnėjuje, Australijoje.
„Qantas“ lėktuvas išskrido į 19 valandų skrydį
„Qantas“ lėktuvas išskrido į 19 valandų skrydį / flightradar24.com iliustr.

Tai yra tik antras kartas, kai komercinės oro linijos skrenda šiuo maršrutu be sustojimo. „Qantas“ šį skrydį vadina tiriamuoju – siekiama išsiaiškinti, kokią įtaką tokio ilgio kelionė daro keleiviams ir įgulai.

„Boeing B787-9 Dreamliner“ šiaip ar taip turėjo skristi į Sidnėjų. Naujas orlaivis turėjo būti pristatytas iš gamyklos Sietle, JAV, į Australiją. Kad jis neskristų tuščias, oro linijos nusprendė jį panaudoti tyrimo tikslams.

Lėktuvas iš Londono pakilo 6 val. ryto vietos laiku (8 val. Lietuvos). Juo skrenda 50 keleivių ir įgula, o visus žmones stebės mokslininkai.

Bandomieji itin ilgi „Qantas“ skrydžiai yra pavadinti „Projektu Saulėtekis“. Pirmasis skrydis įvyko praėjusį mėnesį – iš Niujorko į Sidnėjų buvo nuskrista per 19 valandų ir 16 minučių. Dar vienas skrydis, kuris vėl skris iš Niujorko į Sidnėjų, įvyks gruodžio mėnesį.

Orlaiviai tokį maršrutą be sustojimų pajėgūs įveikti jau ne vieną dešimtmetį – „Qantas“ tai padarė dar 1989 m. Tačiau tokie itin ilgi skrydžiai gali būti nenaudingi ekonomiškai, nes lėktuvai būna sunkesni – pradedant papildoma įgula ir baigiant dideliu kiekiu degalų.

kaip ir skrydžio Niujorkas–Sidnėjus metu, mokslininkai ir medicinos ekspertai stebi keleivių miegą, maisto ir gėrimų suvartojimą, judėjimą, salone esantį apšvietimą, pramogas skrydžio metu. Siekiama įvertinti, kaip toks skrydis veikia sveikatą, savijautą ir biologinį laikrodį. Kreipiamas dėmesys ir į tokius dalykus kaip maisto pasirinkimas, kokių pramogų pageidauja keleiviai ir pan.

Atskirai stebimas ir lakūnų melatonino lygis. Pilotai dėvi specialius prietaisus, kurie seka smegenų bangas ir fiksuoja budrumo lygį. Anot „Qantas“, taip siekiama išsiaiškinti, kaip nustatyti optimalų darbo ir poilsio režimą lakūnams, skrendantiems ilgaisiais maršrutais.

Iki šių metų pabaigos „Qantas“ apsispręs, ar pasiūlyti tokius skrydžius keleiviams, ir jei sprendimas bus teigiamas, tokie skrydžiai galėtų atsirasti 2023 metais.

Šiuo metu ilgiausias reguliarus komercinis skrydis yra „Singapore Airlines“ maršrutas iš Niujorko į Singapūrą, kuris trunka beveik 19 valandų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius