-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Turizmo ekspertai ieško būdų į Lietuvą pritraukti turistų

Į Lietuvą kasmet atvyksta per du milijonus turistų, tačiau, palyginti su visa Europa, kurią per metus aplanko beveik pusė milijardo turistų, mūsų šaliai netenka nė procentas šios rinkos. Vakarų Lietuvos turizmo ekspertai svarstė, kuo Lietuva įdomi ir kokius namų darbus reikia padaryti, norint pritraukti didesnius turistų srautus.
Turistai Vilniuje
Turistai Vilniuje / Valstybinio turizmo departamento nuotr.
Temos: 2 Turistai Turizmas

Per 50 metų turizmas pasaulyje pasikeitė iš esmės. Anksčiau keliaudavo turtingieji, o dabar – daugelis. Turistų skaičius 2012-aisiais pasiekė beveik milijardą ir kasmet daugėja milijonais. Tam nemažą įtaką turėjo ir patogesnės bei greitesnės susisiekimo priemonės, palengvinusios ilgas ir varginančias keliones. O ir planuoti jas ne visada būtina, populiarios paskutinės minutės kelionės.

Prognozuojama, kad iki 2030-ųjų turizmas pasaulyje išaugs iki beveik dviejų milijardų turistų per metus.

Tačiau Lietuvoje turizmas auga ne taip sparčiai. Pavyzdžiui, net ir vasarą ne kasdien Palanga sulaukia tiek svečių, kaip žiemą per tradicinę stintų šventę. Per pastaruosius penkerius metus turistų skaičius išaugo tik kiek daugiau nei trečdaliu. Pernai mūsų šalį aplankė per du milijonus turistų. Pastebima, kad Lietuva užsienio turistams yra dar neatrastas kraštas, tačiau, norint juos pritraukti, reikia nemažai nuveikti.

„Mes iš tikrųjų esame patrauklūs ir mūsų infrastruktūra yra labai atnaujinta po nepriklausomybės atgavimo. Mes labai daug pastatėm naujų viešbučių ir renovavom senuosius, bet problema ta, kad mes neišnaudojame. Mes esame nematomi ir kažkur šlubuoja mūsų rinkodaros priemonė“, – teigia turizmo ekspertas Linas Pučinskas.

„Mes turėtumėm aiškiau ir patraukliau prisistatyti pasaulyje. Mūsų logotipas turėtų būti patrauklesnis, mūsų šūkis „važiuokit į Lietuvą“ turėtų būti patrauklesnis ir, žinoma, apskritai infrastruktūros reikėtų daugiau“, – mano Lietuvos ambasadorių klubo prezidentas Algirdas Kumža.

Birštono turizmo informacijos centro nuotr./Turistai Birštone
Birštono turizmo informacijos centro nuotr./Turistai Birštone

Pastebima, kad didžiausia klaida – stengiantis turistus sudominti viskuo. Pasak ekspertų, būtina atrasti savo nišą, pavyzdžiui, kaip ekologinis turizmas ar žolelių rinkimas, kas itin domina užsieniečius Lietuvoje.  Be to, Lietuva – per maža šalis, kad čia atvykę turistai užsibūtų ilgiau nei porą dienų. Todėl būtinas bendradarbiavimas tarp atskirų regiono miestų. Pavyzdžiui, pasiūlyti apsilankyti ne tik Nidoje ar Palangoje, bet ir Kretingoje ar kitose įdomiose vietose bendradarbiaujant su visomis Baltijos jūros regiono valstybėmis.

„Yra Baltijos jūra. Tai – ne skiriantis vandens telkinys, o galėtų būti jungiantis. Ir tada mes bendrame kontekste atsirandame su skandinavais, su vokiečiais, netgi Lenkais. Ir tokiu būdu organizuoti keliones ir maršrutus“, – sako architektė dr. Inga Urbonaitė.

Prognozuojama, kad iki 2030-ųjų turizmas pasaulyje išaugs iki beveik dviejų milijardų turistų per metus. Labiausiai lankomos šalys Europoje – Prancūzija, Ispanija, Italija, Anglija ir Vokietija. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius