Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba: pirkdami kelionę internetu perskaitykite visas taisykles

Savarankiškai planuojant kelionę ir perkant bilietus, būtina įsiskaityti į visas sąlygas
123RF.com / Savarankiškai planuojant kelionę ir perkant bilietus, būtina įsiskaityti į visas sąlygas
Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žiniasklaidai išplatintas pranešimas spaudai, publikuojamas be redakcijos įsikišimo rubrikoje „Pranešimai“
1
A A

Prasidėjus atostogų metui daugelis vartotojų savo atostogas planuoja savarankiškai, internete ieškodami geriausių skrydžių kainų. Sužavėti iš pirmo žvilgsnio geros kainos pasiūlymo vartotojai neretai pamiršta patikrinti, ar pirminė suma atitinka galutinę, kas yra paslaugos teikėjas ir kam yra pervedami pinigai, rašoma Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) pranešime spaudai.

Daugelis vartotojų perka bilietus ne tiesiogiai iš aviakompanijų, bet per tarpininkus – bilietų pardavėjus, kurie dažnai pasiūlo patrauklius skrydžius skirtingomis aviakompanijomis.

Deja, ne visi vartotojai perskaito taisykles, su kuriomis reikia susipažinti perkant bilietus ir kuriose nurodomos bilieto gražinimo ir keitimo sąlygos, papildomų mokesčių kainos ir kitos svarbios skrydžio sąlygos. Būtent dėl to, kaip paaiškėja vėliau, dažnai vartotojai gerokai permoka už lėktuvo bilietus ar papildomas paslaugas, pvz., bagažą. Tik susidūrus su problema pamatoma, kad paslaugos teikėjo neįmanoma rasti arba jis registruotas ne Lietuvoje ar net ne Europos Sąjungoje.

VVTAT pastaruoju metu sulaukia vis daugiau vartotojų pranešimų dėl tinklalapyje www.wizzair-skrydis.lt įsigytų, tačiau negaunamų lėktuvo bilietų ir/ar negrąžinamų pinigų, didelių papildomų mokesčių, pakitusios kainos ir pan. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos žiniomis, pirkdami bilietus šiame tinklalapyje vartotojai manė, kad įsigyja lėktuvo bilietus iš oficialaus Vengrijoje registruotos aviakompanijos „Wizz Air Hungary Ltd.” internetinio tinklalapio, nors iš tikrųjų bilietai įsigyti per tarpininką.

VVTAT primena, kad 2017 m. kovo 8 d. už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą UAB „Skrydžiai LT“ buvo paskirta 4000 eurų bauda. Ši bendrovė vykdė veiklą per įvairius interneto tinklalapius, jų pavadinimuose naudojant oficialių oro vežėjų (AS „AirBaltic Corporation“, „Wizz Air Hungary Ltd.”, „Ryanair Holdings Plc”) prekių ženklų pavadinimus bei panašų tinklalapių dizainą. Įvertinus šios bendrovės vykdomą veiklą, buvo konstatuota, kad šios bendrovės veikla klaidino vartotojus, neatitiko profesinio atidumo reikalavimų bei iškreipė vartotojų ekonominį elgesį produkto atžvilgiu.

Vykdydama minėtą tyrimą, tarnyba taip pat nustatė, kad UAB „Skrydžiai LT“ tinklalapį www.wizzair-skrydis.lt 2016-03-16 pardavė Jungtiniuose Arabų Emyratuose registruotai bendrovei Sirio H.R.O and Business Consultancy FZE. Pažymėtina, kad ši bendrovė taip pat nėra įgaliotas aviakompanijos „Wizz Air Hungary Ltd.” atstovas Lietuvoje, tačiau minėtame tinklalapio pavadinime naudoja oficialų aviakompanijos „Wizz Air Hungary Ltd.” prekių ženklo pavadinimą bei vizualiai panašų tinklalapio dizainą. Tokiu būdu, naudojantis oficialios aviakompanijos vardu ir reputacija, yra klaidinami vartotojai.

Ką vartotojai turėtų prisiminti:

  • Įsigijus nekokybiškas paslaugas ar prekes trečiosiose šalyse dėl savo teisių gynimo vartotojai turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą adresu http://www.econsumer.gov/ ir pateikti savo skundą (prašymą), kartu su ginčo aplinkybes pagrindžiančiais dokumentais. Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad ne visos trečiosios šalys yra prisijungusios prie šio pasaulinio tinklo, todėl ne visada yra galimybių apginti savo teises.
  • Jei nekokybiškos paslaugos ir prekės buvo įsigytos iš Europos Sąjungoje registruoto paslaugos teikėjo/pardavėjo, dėl savo teisių gynimo Lietuvos vartotojai turi teisę kreiptis į VšĮ „Europos vartotojų centras“ (http://www.ecc.lt).
  • Kilus ginčui dėl nekokybiškos paslaugos ar prekės, kuri buvo įsigyta iš Lietuvoje registruoto paslaugos teikėjo ar pardavėjo, vartotojai dėl pažeistų savo teisų gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (http://vvtat.lt/index.php?4016401266).

Papildomai VVTAT primena, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant paslaugas ar prekes internetu :

  • Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją/paslaugos teikėją yra nurodoma internetinės parduotuvės tinklalapyje. Pardavėjas privalo nurodyti buveinės adresą, telefono, fakso numerius, el. pašto adresą, kuriais vartotojas gali susisiekti su pardavėju. Nerizikuokite pirkti internetinėse parduotuvėse, kurios susisiekimui pateikia tik el. pašto adresą ar kreipimosi formą tiesiogiai internete.
  • Būtinai skaitykite taisykles prieš patvirtindami užsakymą. Šiose taisyklėse turi būti pateikiama informacija apie paslaugos atsisakymo ar prekės grąžinimo sąlygas.
  • Jeigu prekės/paslaugos kaina gerokai mažesnė, nei įprasta rinkos kaina, būkite budrūs – tikėtina, kad tai sukčiai.
  • Atkreipkite dėmesį, ar tinklalapyje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programos pagalba.
  • Jei abejojate dėl internetinės parduotuvės patikimumo, patikrinkite informaciją apie pardavėjo veiklą Registrų centro ir Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėse.
  • Jei yra galimybė pinigus sumokėti atsiimant prekes, rinkitės tokį atsiskaitymo būdą, taip pat nesiųskite grynųjų pinigų ir nesinaudokite piniginių perlaidų bendrovių paslaugomis, nes iškilus nesklandumų neturėsite galimybės jų susigrąžinti. Saugiau naudoti kreditinę kortelę.
  • Prieš suvesdami kreditinės kortelės informaciją, įsitikinkite, kad interneto parduotuvė yra saugi (ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje).
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje