-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Wizz Air“ siūlo uždrausti verslo klases trumpuose skrydžiuose

„Wizz Air“ oro linijos siūlo trumpuose – mažiau nei penkias valandas trunkančiuose – skrydžiuose atsisakyti verslo klasės vietų ir taip saugoti aplinką. Bendrovė paskelbė ir naują reklamą, kuria bandoma sugėdinti tiek verslo klasės keleivius, tiek oro linijas.
„Wizz Air“
„Wizz Air“ / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

Nauja reklama tiesiogiai kreipiamasi į tris didelius oro vežėjus – „British Airways“, „Lufthansa“ ir „Austrian Airlines“ – ir aiškinama, kaip tuščios vietos verslo klasėje kenkia aplinkai.

Bendrovė teigia, kad dėl tuščių verslo klasės keleiviams skirtų vietų, kurios galėtų būti skirtos ekonominės klasės keleiviams, į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis padidėja du kartus. „Naudojimasis verslo klase penkių valandų netrunkančiame skrydyje – pasenęs požiūris, kurio reikia atsisakyti“, – rašoma pranešime spaudai.

„Wizz Air“ vadovas ne kartą jau yra pasisakęs apie aviacijos poveikį aplinkai. „Palaikome tvarią aviaciją. Manome, kad rinka turi imtis aktyvių veiksmų ir uždrausti verslo klasės vietas trumpais maršrutais. Taip pat raginame visus keleivius priimti atsakingus sprendimus rezervuojant skrydžio bilietą“, – sakė Józsefas Váradi.

Stiprėja judėjimas neskraidyti

Pastaruoju metu aviacija apskritai sulaukia daug kritikos dėl oro taršos ir poveikio aplinkai. Švedijoje kilęs, dabar pasaulyje stiprėja judėjimas prieš keliones lėktuvu. Jo dalyvių teigimu, toks judėjimo būdas – pernelyg didelis (perskaičiavus keleiviui – gerokai didesnis už, tarkime, automobilio ar traukinio) globalią klimato kaitą sukeliančio CO₂ šaltinis. Jie atsisako kelionių lėktuvais ir ragina taip pat elgtis kitus.

Vokietijoje, pavyzdžiui, išreikštas politikų noras, kad oro linijoms reikėtų mokėti baudas už pernelyg mažų kainų bilietus – kalbama apie skrydžius Europoje, kurie kainuoja mažiau nei 50 Eur.

Lapkritį devynios Europos šalys (Nyderlandai, Vokietija, Prancūzija, Švedija, Italija, Belgija, Liuksemburgas, Danija ir Bulgarija) išplatino bendrą pareiškimą, kuriuo Europos Komisijos prašoma imtis lėktuvų bilietų kainų korekcijų tam, kad būtų kompensuota skrydžių aplinkai daroma žala. Nyderlandai teigia, kad jeigu susitarimas nebus pasiektas iki kitų metų pabaigos, šalis pati įves aviacijos mokestį.

Kiek skrydžiai turi įtakos klimato kaitai?

Kaip anksčiau rašė technologijos.lt, visgi aviacija – ne didžiausias šiltnamio efektą sukeliančių dujų šaltinis. Skaičiuojant vien sudeginamų degalų emisijas, jos sudaro vos 2–3 proc. (nors remiantis artimiausių dešimtmečių prognozėmis jos augs kartu su oro transporto intensyvumu). Tai gerokai mažiau už kelių transporto emisijas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Lėktuvas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Lėktuvas

Tačiau skaičiuojant vienam vartotojui tenkančią emisiją situacija visai kitokia. Vertinant žmogaus suvartojamų produktų ir paslaugų anglies pėdsaką, skrydžiai sudaro vieną didžiausių dalių. „Skrydžio iš Londono į Niujorką ir atgal emisija yra maždaug tokia pati kaip vidutinio ES gyventojo namo apšildymas visus metus“, – pažymima Europos Komisijos ataskaitoje.

Skaičiuojant vienam lėktuvo keleiviui tenkantį išskiriamo CO₂ kiekį kilometrui kelio, jis gerokai didesnis, nei tenkantis automobiliui. Traukiniams – dešimtis kartų mažesnis.

„Wizz Air“ žada mažinti išmetamų teršalų kiekį

„Wizz Air“ teigia, kad jos žemų sąnaudų verslo modelis paremtas dideliu apkrovos koeficientu (95% H12020) ir tankiu salono išdėstymu, kad skrydžiai būtų tvarūs ir išmetamo anglies dioksido, skaičiuojamo vienam keleiviui, kiekis būtų kaip įmanoma mažesnis. Šiuo metu bendrovės į aplinką išmetamo anglies dioksido, skaičiuojamo vienam keleiviui, kiekis yra mažiausias lyginant su rinkos konkurentais, teigiama pranešime spaudai. Šių metų spalio mėn. duomenimis, jis siekė 56,8 g vienam keleiviui per vieną kilometrą.

Bendrovė įsipareigojo per ateinančius 10 metų 30 proc. sumažinti išmetamų teršalų kiekį, skaičiuojamą vienam keleiviui, ir ragina kitas oro linijas daryti tą patį. Jos teigimu, išmetamas emisijos kiekis – tai visos oro linijų rinkos problema, kuriai reikia šios srities dalyvių sprendimų. Rinka turi būti aktyvesnė, jei nori pasiekti reikšmingų rezultatų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius