Tiesiogiai

Tiesiogiai po gaisro Paneriuose: ugniagesių vado ir oro užterštumo tyrėjų komentaraiTiesiogiai po gaisro Paneriuose: ugniagesių vado ir oro užterštumo tyrėjų komentarai

1200 km žygio pėsčiomis „Už švarią Lietuvą!“ dienoraštis: Kintai – Dreverna (14 km)

Rugpjūčio 16 d. prasidėjęs žygis „Už švarią Lietuvą!“ po kelių dienų, spalio 30-ąją, finišuos Palangoje. Eidami Lietuvos perimetru žygeiviai primena, koks svarbus yra kiekvieno iš mūsų atsakingas požiūris į gamtą ir mus supančią aplinką. Jūsų dėmesiui – 73-osios dienos akimirkos, kuriomis dalinasi žygio vadovas Giedrius Bučas.
73 diena

Spalio 27 d.

Kintai – Dreverna (14 km)

Jau šį penktadienį grįžtame į Palangą – ten pat, kur rugpjūčio 16 dieną pradėjome žygį pėsčiomis aplink mūsų šalį „Už švarią Lietuvą!”. Apkeliavome visą Lietuvą, susitikome daug įdomių žmonių, aplankėme daug gražių vietų, pamatėme nuostabius Lietuvos kampelius, pajautėme besikeičiančios gamtos galią, mus aplankė ne viena dešimtis pasekėjų.

Grįžtame su pastiprinimu – nuo pirmos dienos su trumpa kūrybinių atostogų pertrauka prisijungusi Dovilė keliaus iki galo. Kristina prisijungė ketvirtos savaitės pradžioje ir, nors ji ir ruošėsi į savanorišką tarnybą nuo spalio 26 dienos, ji buvo atidėta ir Kristina lieka žygiuoti iki galo.

Kartu ir mūsų logistas Nerijus, keliaujantis su nedidelėmis pertraukomis. Žygiuoja ir Mantrimas su kamera, fiksuojantis kadrus dokumentiniam filmui. Nemažas būrelis žygeivių, kurie keliavo pirmomis dienomis, prisijungė paskutinei savaitei kirsti finišo liniją.

Tačiau turime ir netekčių, Andželika, kuri buvo pirmoji, net prieš žygiui prasidedant pasakiusi, kad keliaus iki galo, likus savaitei iki žygio pabaigos paliko komandą. Paliko tyliai išėjusi anksti ryte, išėjo neatsisveikinusi ir nepalikusi jokios žinutės. Kiekvienas turime savo gyvenimo kelią, tikslus ir siekius, kiekvienas priimame sprendimus kada, kur ir kaip...

Bet visas negandas ir rūpesčius nuplauti galima pirtelėje. Šį kartą jau mūsų 13-oji pirtelė žygio metu. Mus šiltai priėmė Gargždų pirtininkas Matas iš Agluonėnų – iškūreno pirtelę ir dar paruošė patalus saldžiam miegui. Tik gaila, kad ne visi tilpome miegoti, dalis žygeivių grįžo į Dreverną. Už priėmimą nakvynei dėkojame Drevernos kultūros centrui Už šiltą pirtį ir nakvynę dėkojame Mato pirtelei.

O čia – praėjusios savaitės apžvalga, kuria žygeiviai pasidalino su žiniasklaida:

Lietuvos gamtoje jau surinkta ir išrūšiuota per toną šiukšlių

Pirmąkart vykstančio atliekų rinkimo ir rūšiavimo žygio „Už švarią Lietuvą!“ žygeiviai per praeitą savaitę pasiekė rekordą: iš viso jau surinkta per 1 t šiukšlių.

Spalio 19-25 d. įveikti 88 km, surinkta ir išrūšiuota 50 kg šiukšlių. Praeitą savaitę žygeiviai rinko šiukšles Pagėgių savivaldybės teritorijoje ir Šilutės rajone: lankytasi Pagėgiuose, Mociškiuose, Lumpėnuose, Stoniškiuose, Juknaičiuose, Rusnėje ir Šilutėje.

Pakelėse, pamiškėse per savaitę daugiausia rasta plastikinių depozitinių butelių ir transporto atliekų. Taip pat surinkta cigarečių pakelių, žiebtuvėlių, vienkartinių puodelių, sulčių pakelių ir maisto pakuočių.

Siekiama sutelkti bendrystei

Ši savaitė yra paskutinė žygio „Už švarią Lietuvą!“ savaitė. Žygeiviai dar aplankys, rinks ir rūšiuos šiukšles Kintų, Drevernos, Klaipėdos, Karklės ir Palangos apylinkėse. Dar liko įveikti 84 km. Atliekų rinkimo ir rūšiavimo aplink Lietuvą žygis finišuos spalio 30 d. Palangoje. Šiukšles renka ir rūšiuoja lietuviai ir užsieniečiai, kai kurie prie žygio prisijungia dienai ar kelioms, kiti – savaitei, yra ir žygiuojančių ilgai.

Nuo pat pirmos žygio dienos iki dabar žygiuoja jo iniciatorius Giedrius Bučas, kuris jau nuėjo virš tūkstančio kilometrų. „Negaliu neigti, kad ir man nebuvo emocinių lūžių. Nėra lengva tokius atstumus eiti, bet fiziškai jaučiuosi stiprus. Sakyčiau, vienas didžiausių man iššūkių žygyje – tai sutelkti visus bendrystei, bendram tikslui. Manau, man tai pavyko“, – sako G. Bučas.

Žymus keliautojas tapo žygeivių gidu

Kartu su G. Buču didžiąją dalį žygio eina ir dar keli žygeiviai, kuriems šis žygis yra unikali patirtis. O praeitą savaitę prie žygio trims dienoms buvo prisijungęs ir žinomas šalies keliautojus, knygų apie keliones autorius Dainius Kinderis.

Iš Šilutės krašto kilęs vyras yra keliavęs įvairiose pasaulio šalyse, autostopu yra keliavęs Afrikos žemynu nuo Maroko iki Pietų Afrikos Respublikos. D. Kinderis žygeiviams buvo gidu po Mažąją Lietuvą, kuri jam gerai pažįstama, nes yra kilęs iš šio krašto. Žymus keliautojas pasirūpino žygeivių nakvynėmis, maitinimu, susitikimais su vietos bendruomenėmis.

Žygio akimirka / žygeivių nuotr.

„Žygeiviai yra skaitę Dainiaus parašytas knygas, todėl jiems buvo įdomu akis į akį susitikti ir bendrauti su pasaulį išmaišiusiu keliautoju, – susitikimą prisimena žygio iniciatorius G. Bučas. – Taip pat jis papasakojo apie savo patirtį keliaujant, apie tai, kokia yra situacija su atliekomis pakelėse ir pamiškėse. Ten jų taip pat daug.“

Praeitą savaitę žygeiviai Šilutėje susitiko su vietos „Fridays for Future“ komanda – tai jaunimas, siekiantis atkreipti dėmesį į klimato kaitos iššūkius. „Tiek mūsų žygis, tiek ir ši komanda, kaip ir visas „Fridays for Future“ judėjimas, turi bendrą tikslą – mažinti vartojimą, skatinti žmones būti sąmoningais, rūšiuoti atliekas. Mūsų nuomonės sutampa, nes manome, kad tą pasiekti galime per švietimą, per vaikų ugdymą, o ne per draudimus ar gąsdinimus, nes tai neveikia“, – teigia G. Bučas.

Apie žygį: „Už švarią Lietuvą!“ – tai pirmasis pėsčiųjų žygis aplink Lietuvą, kurio metu renkamos ir rūšiuojamos, einant randamos šiukšlės. Per 80 dienų bus įveikti 1200 km. Žygis startavo rugpjūčio 16 d. Palangoje, čia ir finišuos spalio 30 d. Žygio baigiamasis renginys vyks lapkričio 7 d. Kaune. Žygeiviai kasdien įveikia numatytas atkarpas ir surenka pakeliui rastas šiukšles, kas vakarą jos yra išrūšiuojamos. Žygis padės nustatyti šalies vartotojo portretą. Žygio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į perteklinio vartojimo keliamas problemas ir jų poveikį mūsų planetai bei mūsų sveikatai. Su žygio rezultatais bus supažindinta visuomenė, verslas, mokslininkai ir valstybinės institucijos, visi bus pakviesti drauge ieškoti sprendimų atliekų prevencijai. Žygio metu Kauno santakoje vyksta meninė instaliacija – kuriama „Vartojimo dėlionė“. Į specialius kubus yra dedama dalis žygyje surinktų atliekų, iš jų kiekių galima sužinoti, kokios šiukšlės labiausiai teršia Lietuvos gamtą.

Daugiau informacijos: +37065520929 Giedrius Bučas, zygis@kuryboskampas360.lt, FB grupė „Už švarią Lietuvą!“