Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Artūras Zuokas priminė reklamą apie G tašką – nori atleisti „Go Vilnius“ direktorę

Artūras Zuokas Vilniaus taryboje siekia, kad būtų atleista „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. Jis tarybos posėdyje pateikė rezoliuciją, kuria sostinės merą Remigijų Šimašių ragina imtis veiksmų, ir sulaukė tarybos narių pritarimo. Pagrindinis nepasitenkinimas vadovei yra išsakytas dėl neseniai Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje transliuotos reklamos apie Vilnių kaip Europos G tašką.
Reklama „Vilnius – The G-spot of Europe“ Londone
Reklama „Vilnius – The G-spot of Europe“ Londone / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Trečiadienį svarstyta rezoliucija nėra šios dienos sumanymas, apie jį Lietuvos laisvės sąjunga (liberalai) prabilo dar tada, kai reklama nebuvo transliuojama. Tarybos klausimo projektas buvo teikiamas prieš kelias savaites, tačiau tada posėdyje iki šio klausimo neprieita – tarybos nariai išsiskirstė anksčiau, nei pagal darbotvarkę turėjo tai svarstyti.

Siūlo atleisti

Rezoliucijoje rašoma, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba, vadovaudamasi teisės aktais ir „atsižvelgdama į Vilniaus – Lietuvos sostinės įvaizdžiui daromą negrįžtamą žalą tarptautiniu mastu, siūlo Vilniaus miesto savivaldybės merui“ Remigijui Šimašiui „vertinti viešosios įstaigos „Go Vilnius“ direktorės Ingos Romanovskienės veiklą neigiamai“ ir „įgyvendinti teisės aktų suteikiamą teisę ir rengti Vilniaus miesto savivaldybės mero potvarkio projektą dėl viešosios įstaigos „Go Vilnius“ direktoriaus atšaukimo iš užimamų pareigų“.

Anot A.Zuoko, priežasčių yra daug. Esą visų pirma ta, kad turėdama didelį biudžetą – 2,5 mln. eurų per metus – įstaiga tinkamai neatlieka savo pareigų. „Go Vilnius“ netapo investicijų pritraukimo agentūra, nors kalbėdamas apie tai A.Zuokas neminėjo teigiamų rezultatų, tik neigiamus, tarkim, kad vietoj dviejų prisidėta tik prie vieno naujo oro maršruto atsiradimo, turistų skaičius augo ne 7 proc., o tik 3,7 proc. ir pan.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Artūras Zuokas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Artūras Zuokas

„Kalbant apie turistų srautus, palyginau Vilnių ir Rygą, dinamiką 2013–2017 metais. 2013 turistų skaičius augo 15 proc., o 2015–2016 m. nukrito iki 5 proc. O Ryga su turistų skaičiumi kasmet kyla“, – teigė A.Zuokas, sakydamas, kad Vilniaus išlaidos investicijų, turistų pritraukimui auga, o Rygos mažėja. Taip pat jis stebėjosi, kad įstaigoje iš 40 darbuotojų net 17 vadovų, kas, A.Zuoko manymu, reiškia, jog tokiu būdu jiems didinami atlyginimai.

Reklama pakenkė įvaizdžiui?

Kaip prioritetines Vilniaus miesto turizmo kryptis sostinės savo 2010–2020 m. strateginiame plane įvardijo kultūrinį, konferencinį ir pažintinį (istorinį) turizmą. Tad esą nesuprantama, kokiam segmentui taikyta garsioji „G Spot“ reklama.

„Aš niekaip nesuprantu tos vadinamosios Europos G taško reklamos, kaip ji atitinka užsibrėžtus steigėjo tikslus įstaigai, kuri turėtų juos vykdyti. Neapsistosiu ties detalėmis dėl laiko ir visko, buvo daug diskutuota. Tik paminėsiu, kad tai nebuvo nauja reklama, Žirona tai panaudojo 2009 metais, jie iškėlė G tašką kaip pritraukimą, bet visas pateikimas neturėjo nieko bendro su seksizmu ir seksiniais elementais. Kas matėte, kolegos, ne tik plakatą, bet ir internetinį puslapį, video, tai žala Vilniaus miesto įvaizdžiui“, – kalbėjo A.Zuokas.

Jis taip pat priminė I.Romanovskienės žodžius, kad esą Vilnius negali susigadinti įvaizdžio, nes jo pasaulyje neturi. „Tai, brangieji, mes net teoriškai neturime šansų sugadinti kažkokį įvaizdį, nes tiesiog neturime ko gadinti“, – kilus skandalui dėl Vilniaus kaip Europos „G taško“ reklamos yra rašiusi I.Romanovskienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Inga Romanovskienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Inga Romanovskienė

Po peticijos pristatymo A.Zuokas sulaukė ne vieno klausimo ir pastabos, tiesa, teikėsi net ne visiems atsakyti. Tarkim, Markui Adamui Haroldui jis pareiškė negalįs atsakyti, nes nesupranta klausimo, nors klausimas apie tai, ar Vilnius gali sulaukti baudos dėl neva seksistinės reklamos, pakartotas dukart lietuviškai ir trečią kartą – angliškai.

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos atstovas Zbignievas Maciejevskis pareiškė, kad jeigu Vilnius save pristatytų kaip gailestingumo miestą, tikrai sulauktų daugiau turistų ir pinigų.

Siūlo svarstyti ir įstaigą

Pasigirdo ir svarstymų, kad galbūt nereikėtų visko suvesti į vieną žmogų – „Go Vilnius“ vadovę, o iš principo svarstyti, ar tokia įstaiga reikalinga ir tinkamai dirba.

Peticiją dar svarstys tarybos komitetai, o galutinai balsuojama vėl bus taryboje.

Primename, kad reklama apie Vilnių kaip Europos G tašką pristatyta rugpjūčio 9 dieną. „Niekas nežino, kur jis, bet kai jį randa – tai nuostabu“, – taip Lietuvos sostinė buvo pristatoma užsieniečiams, kampanijos plakatą lydėjo ir keli vaizdo klipai.

Reklama Lietuvoje sulaukė daug kritikos, esą taip kuriamas Vilniaus kaip sekso miesto įvaizdis ir pan., bet pasaulyje reklama peržiūrėta šimtus tūkstančių kartų, apie ją rašė ir kalbėjo įvairių šalių žiniasklaida.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius