Konkursas „Gamtoje smagiau“: dviejų brolių 600 km kelionė dviračiais per Lietuvą

Tai dvi savaites trukęs žygis per Lietuvą, kuriame dalyvavo du broliai – Mindaugas ir Gediminas Dambrauskai. Tai kelionė, kurioje buvo netik saulės, lietaus, bet ir vos įveikiamų miško keliukų, bei neapsakomai nuostabių vaizdų. Buvo įveikta daugiau negu 600 km. Iššūkis tik rimtai nusiteikusiems. Siūlome ne tik paskaityti pasakojimą, tačiau ir žvilgtelėti į sumontuotą filmą iš šio žygio.
Mindaugas
Mindaugas / Mindaugo Dambrausko nuotr.

VIDEO: Across Lithuania On The Bike

Across Lithuania On The Bike from radioman on Vimeo.

O jis prasidėjo Vilniuje, 2012m. Biželio 16 d. Užkrimtom, pasiruošėm ir pajudėjom... Išvažiavę iš miesto įvairiais keliukais pirmą dieną nukeliavome iki Dūkštų, pakeliui užsukom į Šilėnų šaltinį. Vėliau pravažiavę vos įveikiamą kelią, kuris lyg žemėlapy vis dar egzistuoja, nors dėl žolių buvo sunku „įtaikyt“ net su modernia navigacija, aptikom nedidelį ežeriuką, smagi atgaiva vakarui... Traukiam toliau, ogi priekyje upleliūkštis teka! Perbridom, šaltas kaip ledas, bet kojom smagu. Nuvažiavom link Kernavės miškų ir įsikūrę palapines saldžiai snaudėm iki ryto. Taip praėjo pirma, viena iš smagiausių dienų...

Kelionę tęsėm išsivirę makaronų ant mini „pečiuko“ iš žirnelių skardinės, laužą kurti bet kur pavojinga, o ir dažnai neapsimoka.  Labai svarbu ryte vis dar turėti reikiamą kiekį vandens (3 litrai kiekvienam), netik virimui, bet ir važiuojant toliau. O kita „stotelė“ būna parduotuvė atsargom pasipildyt. Sultys, grikiai ir kita, visko ilgoje kelionėje su savim nepasiimsi. O ir vieną kitą naudingą įrankį galima surasti.

Važiuojant pro Kernavės miškus, netikėtai, pravažiavom pro radioaktyvių atliekų saugojimo aikštelę, pasirodo net ir Lietuvoje tokių būta... Senolių išmintis ragino toje vietoje nesustoti, taip kad dūmėm kuo toliau. Toli tą dieną nevažiavom ir įsikūrėm netoli Musninkų.

Mindaugo Dambrausko nuotr./Lietavos aaltinis netoli Jonavos
Mindaugo Dambrausko nuotr./Lietavos šaltinis netoli Jonavos

Po ilgų dardėjimų įvairiais keliais ir miškais privažiavom Lietavos šaltinį. Sėkmė šypsosi ir įsikuriam ant nuostabaus Šventosios upės kranto. Tikras 10 žvaigždučių viešbutis su pirtimi po atviru dangumi. Nusimaudėm, sušilom prie laužo ir snaudėm... Tokios akimirkos – neužmirštamos.

Toliau traukėm į Jonavą. Pas auto-mechanikus pavyko prisukt mano jau klibantį pedalą. Nes pamiršau raktų rinkinį.  Ir net „nusibaladot“ pavyksta ant kelkraščio, kaip kad nutiko broliui. Bet laimingai, judėjom toliau! Sekančią dieną traukėm link Kėdainių, lygus kelias – smagu. Deja, kažkur už miesto, šalia kelio sugebėjau pamest savo palapinsiaustę, apvažiavau 25 km beieškodamas kitą rytą, bet tuo pačiu užsukau į Kėdainius ir ten parduotuvėj radau atsarginį akumuliatorių bei akinius nuo visokių mašalų.

Mindaugo Dambrausko nuotr./Nuostabi vieta and `ventosios upės kranto
Mindaugo Dambrausko nuotr./Nuostabi vieta and Šventosios upės kranto

Už Kėdainių mynėm link Kelmės, įsikūrėm už Ažytėnų. Rytas buvo šaltas, lijo. Visą dieną rymojom palapinėse. Kitą dieną pasukom link Grinkiškio, šaltoka. Bet sėkmė vėl šypsosi ir draugiška moteriškė pakviečia mus arbatos. Parduotuvėje radau mažutį arbatinuką. Smagu. O dar smagiau, kad vėliau ir lietpaltį kitoj parduotuvėj pastebėjau. Dabar lietus vėl nebaisus. Tą dieną mint buvo sunku, visą kelią prieš vėją. Kažkur už Liepkalnio piliakalnio, miškely, įsikūrėm ir šventėm Jonines – virėm arbatą.

Oras pragiedrėjo. Saulė šviečia, užkrimtom grikių košės ir mes vėl kelyje! Prie Kražių sustojom nakčiai. Ryte vėl lyja, bet popiet nustojo ir buvo galima važiuot. Deja sekančią dieną vėl lijo. Ta proga drožinėjom šaukštus…

Kitą dieną iškeliavom ieškot Medvėgalio kalno, na ir suradom. Pakeliui vėl pasisekė išgert arbatos, dėkingi. Įsikūrėm netoli Varnių, kitą rytą numynėm iki Rietavo. Sutikom senus kaimynus ir judėjom toliau. Ryte išvažiavom link Alsėdžių, oras nuostabus, vaizdai irgi. Pravažiavom pro Platelių ežerą, saulė nusileido ir pagaliau pasiekėm savo sodybą už Žemaičių Kalvarijos. Tą dieną, birželio 29 d. įveikėm net 90 km.

Mindaugo Dambrausko nuotr./Gediminas

Pailsėję pora savaičių traukėm link Telšių, irgi be nuotykių nelikom, nes pataikėm į nelabai egzistuojantį keliuką, prasiskynę kelią iki miesto sulaukėm autobuso, nes į traukinį pavėlavom. Taip atriedėjom atgal į Vilnių.

Viskas, ko reikia tokioje kelionėje, tai optimizmas, dviratis, pora atsarginių padangų su žemėlapiu ar GPS, žinoma palapinė su stogu jei lyja, miegmaišis, palapinsiaustė, keli drabužiai ir šaltesniam orui. Katiliukas maistui virti. Fotoaparatas/kamera, kad ir kitiem, bent šį tą būtų parodyt. Labai naudinga turėti saulės elementų įkroviklį. Gero nuotykių filmo žiūrėjimo. Kiekvienoje kelionėje kažką išmoksti, taip kad šiek tiek drąsos ir į kelią!